از گوشه کنار سیاست در گیلان

از طرح سوال شهردار زن گیلان تا کاندیداتوری یک سردار از رودسر/تغییرات در سطح معاونت فرمانداری رشت/انتصاب سرپرست هیات کبدی گیلان/جادوی قلم موی نقاشان جوان گیلانی بر بوم رشت+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

منظم ترین عضو کابینه دولت تدبیر و امید از نگاه ندیمی

ایرج ندیمی (عضو کمیسیون اقتصادی) در گفتگو با ایسنا در مورد منظم‌ترین عضو کابینه یازدهم گفت: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون رییس‌جمهور منظم‌ترین عضو کابینه است.

از طرح سوال از تنها شهردار زن گیلان تا کاندیداتوری یک سردار از رودسر

گیلان آنلاین در بسته شنیده های خود نوشت:

* مریم پاکزاد شهردار زن استان گیلان استیضاح می شود. طرح سئوال از شهردار لولمان با سه امضاء ارائه شده است.

پاکزاد خانم ۳۴ ساله ای است که در شروع دوره چهارم شورای اسلامی شهر، به عنوان شهردار لولمان انتخاب شد و تاکنون عملکرد نسبتاً قابل قبولی داشته است. پاکزاد اخیراً ازدواج کرده و متاهل شده است.

* از رودسر شنیده می شود که سردار نظر علی علیزاده فرمانده اسبق سپاه استان و کاندیدای دور قبل مجلس شورای اسلامی، در حال مشورت با برخی از شخصیت های تاثیر گذار شهرستان های رودسر و املش جهت نامزدی احتمالی در انتخابات پیش رو از این حوزه انتخابیه است. علیزاده در انتخابات دور قبل نیز بین نامزدی از شهرستان رشت یا رودسر در تردید بود که نهایتاً با صدور بیانیه ای شهرستان رشت را انتخاب کرد. در حال حاضر با توجه به تعدد کاندیداهای اصولگرا در حوزه انتخابیه رشت، نامزدی وی از این حوزه، برنامه اصولگرایان را در انتخابات پیش رو پیچیده تر خواهد کرد.

تغییرات در معاونت فرمانداری رشت

تا چند روز آینده شاهد تغییراتی در سطح معاونین فرمانداری رشت خواهیم بود.به گزارش دیارمیرزا طبق قانون می بایست معاونین فرماندار استخدام رسمی دولت باشند و از آنجایی که معاونین فرماندار رشت استخدام دولت نبوده اند به ناچار باید با این سمت خداحافظی کنند.
گفتنی است دیارمیرزا از چندی پیش تغییر در سطح بخشداری ها و معاونین فرمانداران گیلان را اطلاع رسانی کرده بود.

نصب پیشرفته‌ترین رادار کشور در کیاشهر علمی یا سیاسی؟

radarto_2015-08-31_11-21-52به گزارش آستان‌خبر، داود پرهیزکار صبح امروز در مراسم افتتاح رادار پیشرفته هواشناسی در کیاشهر اظهار داشت: این رادار هواشناسی یکی از هشت رادار موجود در کشور است و از جمله سامانه‌های پایشی جو در کشور است.

وی با اشاره به اینکه رادار گیلان و رادار شیراز از جمله پیشرفته‌ترین رادارهای هواشناسی ایران هستند گفت: نخستین رادار هواشناسی کشور، ۱۲ سال پیش در اهواز نصب شد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تفاوت‌های ایستگاه‌های هواشناسی و رادار بیان کرد: برد ایستگاه‌ها کوچک است، اما رادارها دارای برد دورتر و سنجش از راه دور هستند.

پرهیزکار با بیان اینکه این رادار تا شعاع ۲۰ کیلومتر کار می‌کند و مانند ماهواره هواشناسی جزء سنجنده‌های دورسنج محسوب می‌شود، اظهار کرد: ۲۰ تا ۲۴ رادار هواشناسی برای کشور مورد نیاز است که به‌دلیل محدودیت‌های مالی تنها هشت رادار راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان پرباران‌ترین استان کشور است و در مسیر سامانه‌های فعال کشور قرار دارد و به‌همین دلیل این رادار در این استان نصب شد تأکید کرد: به هیچ عنوان ملاک انتخاب استان یا شهرستان سیاسی نیست و در انتخاب ایستگاه و رادار تقریباً بعد علمی ملاک است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه  حال‌بینی وضعیت جوی از کاربردهای رادارهای هواشناسی است افزود: قدرت تشخیص این رادار هواشناسی به حدی بالاست که ذره‌ای باران را تشخیص می‌دهد.

جادوی قلم موی نقاشان جوان گیلانی بر بوم رشت

شمال ما: این روزها عابرانی که در خیابان سردار جنگل رشت به سوی بیمارستان رازی در حرکت اند، شاهد هنرنمایی دو نقاش جوان گیلانی «مهران کریمی» و «حامد قلی زاده» هستند که علی رغم بی مهری ها، عاشقانه شهروندان رشتی را به ضیافت رنگ های نقاشی دیواری خود دعوت می کنند…

انتصاب رئیس هیات کبدی گیلان

به گزارش روابط عمومی ورزش وجوانان گیلان ، براساس حکم محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی و پیشنهاد مسعود رهنما مدیر کل ورزش وجوانان استان گیلان ، حسین میربلوک بعنوان سرپرست هیئت کبدی گیلان معرفی شد .

میربلوک مشاور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، دبیر مجمع خیرین ورزشی استان ، نائب رئیس هیئت کشتی و عضو هیئت رئیسه هیئت ورزشهای رزمی را در کارنامه ورزشی خود دارد .

گفتنی است میربلوک خواهرزاده حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی است.

Share