مسرور در بازدید از پارک ملی بوجاق

مغایرت قانونی جهت قرار گرفتن پارک ملی بوجاق درمحدوده منطقه آزادانزلی وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور تاکید کرد: با توجه به مصوبه هیات وزیران هیچگونه مغایرتی قانونی در خصوص قرار گرفتن پارک ملی بوجاق در محدوده منطقه آزاد انزلی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست به منظور بررسی موقعیت پارک ملی بوجاق در محدوده منطقه آزاد انزلی از این پارک ملی بازدید کرد.(گزارش تصویری)
IMG_8193رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این بازدید با اشاره به وجود مناطق حفاظت شده زیست محیطی در دیگر مناطق آزاد ایران تاکید کرد : جزیره هندورابی در کیش ،جنگل حرا در قشم و مراکان در ارس و ماکو از مناطق حفاظت شده ای هستند که در محدوده مناطق آزاد ایران قرار دارند و با توجه به مصوبه هیات وزیران هیچگونه مغایرتی قانونی در خصوص قرار گرفتن پارک ملی بوجاق در محدوده منطقه آزاد انزلی وجود ندارد.
مسرور با اشاره به مشکلات موجود در امر اشتغال در استان گیلان افزود :مردم منطقه انتظار دارند که سازمان محیط زیست جهت رفع مشکل اشتغال و بهره مندی از ظرفیت های این منطقه در حوزه اکو توریسم آنها از مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی در جذب سرمایه گذار محروم نکند چرا که گردشگری بر پایه اکوتوریسم باعث ایجاد مشاغل مختلفی بر افراد بومی منطقه و استان میشود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست قوانین مناطق آزاد را متفاوت خواند و گفت: اگر پارک ملی بوجاق با قوانین منطقه آزاد انزلی تناقض پیدا کند اشکال مدیریتی ایجاد می‌شود.
وی بازنگری در زمینه وضعیت پارک ملی بوجاق با منطقه آزاد انزلی را در دستور کار عنوان کرد و گفت: اصلاح این امور در دستور کار است و تا در صورت نیاز مشکل برطرف می‌شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره وضعیت طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق تصریح کرد: این طرح به اتمام رسیده و مورد تصویب قرار گرفته است.
وی با تاکید بر ضرورت نقش مردم در حفاظت از منافع ملی به‌ویژه پارک بوجاق خاطرنشان کرد: استفاده از نیروی مردمی در حفاظت از منافع ملی اقدامی مهم است که می‌تواند با تعامل اتفاق بیفتد.
ابتکار رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست را مبتنی بر مطالعات زیست‌محیطی عنوان کرد و یادآور شد. سرمایه گذاری گردشگری طبیعی٬در پارک ملی بوجاق برای همه سودمند است و از حساسیت سازمان های مردم نهاد نسبت به این اکوسیستم ارزشمند تشکر می کنم
رییس سازمان محیط زیست کشور در خصوص اینکه مردم اطراف پارک ملی بوجاق می خواهند علاوه بر حفاظت از این اکوسیستم ارزشمند از آن منافع دیگر نیز ببرند، افزود: حفاظت از پارک ملی بوجاق به تنهایی منافع زیادی برای همه دارد و ضمن اینکه نگهداری از پارک ملی بوجاق موجب می شود که مردم از بلایای طبیعی در امان بمانند

Share