معرفی ۱۱ نفر در فومن و صومعه سرا به مراجع قضائی به دلیل آتش زدن کاه و کلش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تعداد ۷ نفر خاطی آلوده کننده محیط زیست از طریق اقدام به آتش زدن کاه و کلش در شهرستان فومن و ۴ نفر در شهرستان صومعه سرا به مرجع قضایی معرفی شدند. در حین گشت وکنترل و پایش شبانه روزی مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن چندین مورد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تعداد ۷ نفر خاطی آلوده کننده محیط زیست از طریق اقدام به آتش زدن کاه و کلش در شهرستان فومن و ۴ نفر در شهرستان صومعه سرا به مرجع قضایی معرفی شدند.
کلش-ومادر حین گشت وکنترل و پایش شبانه روزی مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن چندین مورد آتش زدن کاه و کلش در برخی از روستاها رویت شد که این افراد علیرغم همه اقدامات پیشگیرانه اداره حفاظت محیط زیست با همکاری سایر دستگاه ها اقدام به آتش زدن کاه و کلش و ایجاد آلودگی هوا نموده بودند.
مامورین یگان حفاظت محیط زیست ضمن اقدام به خاموش نمودن آتش و تنظیم صورتجلسه تخلف ؛ تا کنون برای تعداد ۷نفر فرد خاطی پرونده قضایی تشکیل دادند.پرونده چند مورد دیگر نیز در دست بررسی و اقدام می باشد .

همچنین حمزه عشوری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا از معرفی ۴ نفر که اقدام به سوزاندن کاه و کلش نمودند به مراجع قضایی خبر داد.

گفتنی است طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی آتش زدن کاه و کلش از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی است و قانون به صراحت این موضوع را جرم تلقی کرده و تا یک سال حبس برای افراد متخلف در نظر گرفته است.

Share