با حضور میدانی

معاون وزیر کشور از نزدیک در جریان ساخت و سازهای منطقه حیران قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، به همراه هیاتی از نزدیک در جریان ساخت و سازهای انجام شده در منطقه حیران در غرب استان گیلان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، به همراه هیاتی از نزدیک در جریان ساخت و سازهای انجام شده در منطقه حیران در غرب استان گیلان قرار گرفت.

۸۱۷۵۰۰۳۹-۷۰۱۴۷۲۴۱سیروس شفقی فرماندار آستارا در حاشیه این بازدیدگفت: هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به همراه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر امور اراضی گیلان از منطقه حیران بازدید کردند.
وی افزود: در جریان این بازدید میدانی، موارد طرح شده در مورد حیران، توسط معاون وزیر کشور و کارشناسان حوزه های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: پس از این بازدید نشستی نیز با موضوع بررسی آمار و اطلاعات ارائه شده پیرامون ساخت و سازهای منطقه حیران برگزار شد.
شفقی با بیان اینکه معاون عمرانی وزیر کشور بر اساس ماموریتی از سوی وزیر کشور به این منطقه سفر کرد، اظهار کرد: نتیجه این بازدید میدانی برای انجام بررسی های لازم و تکمیلی در اختیار وزیر کشور قرار خواهد گرفت.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عصر امروز (یکشنبه) پس از بازدید از منطقه حیران و برگزاری نشستی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی ، آستارا را ترک کرد.
حیران ، دهستانی در ۳۰ کیلومتری آستارا با دو هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت است که از این میزان، یک هزار و ۲۰۰ هکتار به مستثنیات اشخاص و یک هزار هکتار به منابع ملی تعلق دارد.
منطقه حیران از توابع شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با استان اردبیل است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دستور ویژه ای برای پیگیری و برخورد قاطع با تخلفات گردنه حیران صادر کرده است.
کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس جمهوری و مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و امور اراضی کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغی، معاون بنیاد مسکن کشور و مشاور وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال؛ نیمه مردادماه امسال در سفر دو روزه به گیلان، ضمن بازدید از منطقه حیران بندر آستارا، در نشست ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز استان حضور یافتند.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز پیش از این، از تشکیل کمیته ای ویژه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و عضویت مدیران دستگاه های ذیربط اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و … برای مقابله با پدیده زمین خواری در گردنه حیران خبر داده بود.

/ایرنا

Share