با حضور مسئولان

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی واحد رشت با حضور رئیس و معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمعی از دانشجویان بسیجی این واحد دانشگاهی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی واحد رشت با حضور رئیس و معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمعی از دانشجویان بسیجی این واحد دانشگاهی، برگزار شد.
bassدر این مراسم دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردیهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، قدردانی از زحمات رزمندگان را وظیفه هر فرد دانست و تأکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن پسوند اسلامی حافظ خون شهدا خواهد بود و انشاالله خداوند یاری کند تا در قیامت شرمنده شهدا در روز قیامت نباشیم . ما وظیفه داریم تا قدردان زحمات کسانی باشیم که با آرامشی که آنان برای ما فراهم کردند و بدون هیچ چشمداشتی جنگیدند تا ما و شما امروز بدون دغدغه خاطر و با آرامش زندگی کنیم.
دکتر امیرتیموری، از بسیج دانشجویی به عنوان بازویی قوی در کنار حوزه فرهنگی دانشگاه یاد کرد و اذعان داشت: همه تلاش خواهیم کرد تا در جهت تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاههای ایران و در رأس آن نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداشته و در این کار تیمی اگر خستگی مشاهده شد باید امور را به هم تیمی خود بسپاریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، بسیج دانشجویی را فعال ترین و مؤثر ترین تشکل دانشگاه دانست و افزود: یکی از مهمترین وظایف بسیج دانشجویی در دانشگاهها کمک به افزایش خرد سیاسی جامعه است و باید تلاش کنیم تا این خرد در اقشار مختلف خصوصا جامعه علمی جوان در دانشگاهها افزایش یابد. امروز موجودیت ما در گرو رشادت ها و دلاوری مردیهای عزیزان بسیجی است و الان نیاز داریم تا بسیج در حوزه های مختلف فعالیت داشته باشد. امروز ورود تکنولوژی و در موازات پیشرفت آن در کشور، باعث شد تا بسیاری از معضلات و نابسامانی ها را با خود به همراه داشته باشدکه با این پیشرفت باید فرهنگ سازی هم به وقوع بپیوندد و انتقال و شناساندن این ابزار ها و فرهنگ ها یک تفکر بسیجی می خواهد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: آنچه که مسلم است در دانشگاه آزاد اسلامی اجازه نخواهیم داد که تفکر بسیجی در این دانشگاه کم رنگ شود. امروز برای ما دفاع هنوز به پایان نرسیده و دفاع حساس تری را در پیش رو داریم و آن دفاع در مقابل جنگ نرم است. در میدان جنگ نرم نباید از دشمن غافل شد و باید دائما آن را رصد کرد و بسیج دانشجویی در عرصه جنگ نرم مسئولیت مهمی دارد.
کامیار مهدی پور در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: بعد از گذشت سی و اندی سال نسلی تربیت شده که از بهترین امکانات خود می‌زند و در دور ترین نقاط محروم مشغول خدمت رسانی است.نگاه ما باید به بسیج باشد. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در جنگ نرم و اینکه دانشجویان بسیجی را به عنوان افسران جنگ معرفی کردند، رسالت دانشجویان بسیجی در این راستا سخت تر می شود.
وی ادامه داد: بسیج دانشجویی با نگاه علم محوری که دارد نسبت به جامعه و نیاز آن حساس ، حساس است و برای برطرف کردن این نیاز حضور خواهد داشت. دانشجوی بسیجی با نگاه آرمانی ، خود را از جامعه جدا ندانسته و با توجه به ترسیم این نگاه از طرف مقام معظم رهبری ، در اردو های جهادی، به محرومیت زدایی می پردازند. دانشجویان بسیجی از موفق ترین دانشجویان دانشگاهها هستند و این موفقیت را مدیون بسیج هستند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج و بسیجیان گفت: هرکس که دل در گرو انقلاب دارد، بسیجی است.بسیجی علاقه مند به سرنوشت کشور است و مرد ایستادگی در برابر دشمن است. بسیج را باید در جایی که انقلاب اسلامی را تبیین می‌کنیم، جستجو کرد.
وی با بیان اینکه عده ای می‌خواستند فشار بیاورند که عمر بسیج به اتمام رسیده است، گفت: شهدای هسته ای نمونه بارزی هستند که نشان دادند بسیج فقط برای مبارزه با میدان جنگ نظامی و سخت نیست.
مهدی پور تصریح کرد: کسانی که در بسیج مسئولیت می‌گیرند سختی های زیادی را باید تحمل کنند و در حالی که در فضای دانشگاهی افراد علمی، فرهنگی نیز باید باشند .
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نوید دادند که آینده ما روشن است و آینده کشور به دست جوانان و بسیجیان ما ساخته می‌شود، گفت: افتخار می‌کنیم که دانشجویان بسیجی ما در طرازهای بالای علمی قرار دارند.نگاه ما در حوزه مسائل سیاسی، منطبق بر نگاه مقام معظم رهبری، بصیرت بخشی به مخاطب در جامعه دانشگاهی باشد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: نقش ما در دانشگاه و جامعه نقش مدافع انقلاب بودن است و نگاه سیاسی و بصیرت بخشی سیاسی وظیفه ماست. یکی از رسالت های مهم ما این است که اجازه ندهیم در صحنه انتخاباتی و دیگر صحنه ها دشمن سکان جامعه ما را در دست بگیرد.
وی پرورش انسان های خدا محور با باورهای دینی را یکی دیگر از وظایف بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: باید برای حکومتی که به ما وعده داده شده که در خدمت منجی عالم باشیم نیروی هم طراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.هر حرکتی که در بسیج دانشجویی داریم پیوندش با روحانیت است تا نقطه انحرافی دانشجویان به صفر برسد.
مهدی پور گفت: نوع نگاه ما این است که بسیج دانشجویی در کنار مسئولان دانشگاه به سرنوشت خوبی می‌رسد. ما در بسیج تودیع نداریم و این پرچم بسیج است که دست به دست می‌شود و مسئولیت به فرد دیگری سپرده می‌شود.
در پایان کمیل کاس پور به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معرفی و از زحمات حسین محبتی، مسئول سابق تقدیر شد

Share