داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند :

مردم لاهیجان نگاهی فرهنگی دارند/احترام مسئولین شهری به هنر ارزشمند است/لاهیجان یکی از شهرهایی است که تماشاگران تئاتر فراوانی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خورشید باختری با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در برقراری ارتباط با مخاطب موفق بوده است افزود: شهروندان هم استقبال گسترده ای از این جشنواره کردند و این نشان دهنده این است که مردم لاهیجان نگاهی فرهنگی دارند و با هنر آشنا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا افشین خورشید باختری یکی از داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: جشنبواره تئاتر شهروند لاهیجان را مثبت می بینم چون این جشنواره با نظم و IMG_8224آرامش خاصی در حال برگزاری است.
خورشید باختری با بیان اینکه مسئولین شهر برای فرهنگ و هنر بسیار ارزش قائل اند و این قابل تحسین است افزود: خوشبختانه مسئولین با برنامه ریزی مناسبی که انجام داده اند، این جشنواره با نظم خاصی در حال برگزاری است .
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در برقراری ارتباط با مخاطب موفق بوده است افزود: با توجه به اینکه عنوان جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان ، «شهروند» است, شهروندان هم استقبال گسترده ای از این جشنواره کردند و این نشان دهنده این است که مردم لاهیجان نگاهی فرهنگی دارند و با هنر آشنا هستند.
خورشید باختری تصریح کرد: یکی از نکاتی که باید گروه های اجرا تئاتر خیابانی به آن توجه ویژه ای داشته باشند استفاده و به کار گیری مخاطب است به طوری که مخاطب در جریان تئاتر قرار گیرد.
خورشید باختری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدیران شهری لاهیجان حمایت خوبی از ششمین جشنواره تئاتر کردند می توان امیدوار بود که آینده بسیار خوبی در انتظار این جشنواره است.

جواد عزتی: استقبال شهروندان لاهیجان از جشنواره شهروند ستودنی بود
جواد عزتی یکی دیگر از داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند: استقبال شهروندان لاهیجان از جشنواره شهروند ستودنی بود.
ezati8425جواد عزتی یکی از داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در گفتگویی اعلام داشت: استقبال گسترده شهروندان لاهیجان از جشنواره تئاتر خیابانی ستودنی بود و می توان گفت لاهیجان یکی از شهرهایی است که تماشاگران تئاتر فراوانی دارد و این موضوع به ارتقا کیفیت برگزاری جشنواره شهروند کمک شایانی نموده است.
عزتی در خصوص کیفیت نمایش های اجرا شده در جشنواره شهروند اظهار داشت: هنرمندان نسبت به کیفیت تئاتر خیابانی به شناخت خوبی رسیده اند، اما جرأت و جسارت در اجرا کمتر به چشم می آید.
وی افزود: تئاتر خیابانی صرفاً اجرای تئاتر در خیابان نیست و نمی توان تئاتری که در خیابان اجرا می شود را تئاتر خیابانی نامید؛ تئاتر خیابانی دارای ماهیت های متفاوتی نسبت به تئاتر صحنه ای می باشد.
جواد عزتی در پایان سخنان خود اذعان داشت: تئاتر خیابانی همواره، بخش جنبی جشنواره های دیگر بود و این که ما امروز شاهد برگزاری ششمین دوره جشنواره ای سراسری هستیم که تخصصاً به تئاتر خیابانی می پردازد، نوید بخش آینده ای روشن برای تئاتر، به ویژه تئاتر خیابانی است.

Share