با حضور مردم

مراسم تشییع پیکر پژوهشگر برجسته تاریخ گیلان در سیاهکل برگزار شد +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا ،دکتر افشین پرتو یکی از دبیران خوشنام و پژوهشگر تاریخ گیلان که ۲۶ شهریورماه در پی بیماری قلبی – تنفسی درگذشته بود ظهر روز شنبه با بدرقه جمعی از چهره‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به سوی خانه ابدی‌اش بدرقه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا ،به نقل از گیل نگاه , دکتر افشین پرتو یکی از دبیران خوشنام و پژوهشگر تاریخ گیلان که ۲۶ شهریورماه در پی بیماری قلبی – تنفسی درگذشته بود  ظهر روز شنبه با بدرقه جمعی از چهره‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به سوی خانه ابدی‌اش بدرقه شد.عکس۰۷۴۸_۱-۶۶۴x498

مراسم تشیع پیکر این نویسنده و مترجم ۶۶ ساله از ساعت ۱۰ صبح در منزلش آغاز  شد که حاضران با طی مسیر پیاده نیم ساعته در زیر باران، این دبیر تاریخ را به سوی آرامگاهش در بقعه «برف جان» سیاهکل بدرقه کردند.

در مراسم این پژوهشگر تاریخ گیلان شماری از چهره‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان گیلان حضور داشتند.

افشین پرتو کتاب‌هایی از جمله جنگ جهانی اول و فارس؛ خاطرات سرگرد گوستاو نیلستروم سوئدی را ترجمه و تعدادی دیگر از کتاب‌های تاریخی مانند تاریخ گیلان؛ رویدادهای سده‌های دهم و یازدهم هجری را تصحیح و تحشیه کرده است.

مشروطه و گیلان؛ تاریخ رویدادهای گیلان در دوران مظفرالدین‌شاه و محمدعلی‌شاه قاجار، گیلان و خیزش جنگل؛ تاریخ گیلان در دوران احمدشاه قاجار، دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان و تاریخ گیلان از آغاز تا برپایی جنبش مشروطه، از جمله آثار تألیفی افشین پرتو است.

عکس۰۷۴۵عکس۰۷۵۱_۲عکس۰۷۵۷_۳

Share