در نشست شورای اداری کتابخانه های عمومی استان گیلان مطرح شد:

شمشیری:سنجش و ارزیابی از وضعیت کتابخانه ها مهمترین هدف بازدیدها است/احمدی پور:نباید فرصت سوزی کرد/قدردانی از اقدامات محمدپور+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیر محمدپور گیلانی با بیان اینکه اگر هر کتابدار کتابخانه را مانند خانه خود بداند بسیاری از مسائل حل می شود تصریح کرد: هنر استفاده حداکثری از امکانات حداقلی این است که خود را جزیی از پیکره کتابخانه بدانیم و برای بهبود آن بهترین عملکرد را داشته باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با حضور مدیرکل امور کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان برگزار شد.

ایجاد آرامش در بی توجهی به حاشیه ها است
IMG_2097
امیر محمدپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست با بیان اینکه اصل تشکیل این جمع با حضور مهمانان ستادی نهاد به نوعی تکریم مسئولین کتابخانه ها و تشکر از زحمات آنهاست که دبیرکل اصرار بر این رویه دارند, گفت: هدف بنده و مجموعه دست اندرکاران فراهم کردن محیط آسایش و آرامش برای همکاران است تا دغدغه ای غیر از خدمت رسانی مناسب به مخاطبان نداشته باشند البته آرامش در بی توجهی به حاشیه ها است.

وی افزود: مسئولین کتابخانه ها به نوعی کتابداران مسئول هستند, یعنی هم کتابدارند و تعلق خاطر به این مجموعه دارند و هم مسئولند و در قبال آن باید متعهد و پاسخگو باشند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه اظهار کرد: هیچ فعالیت و رویکردی در نهاد کتابخانه ها به سرانجام حقیقی و روشن نمی رسد مگر با همدلی و خواست همه مجموعه.
محمدپور گفت: فهم درست از کمبودها و متوقف نشدن در آنها و بکارگیری ظرفیت های انسانی در رفع موانع مهمترین ویژگی پیش برنده امور است، فقط باید اراده کرد.

امیر محمدپور گیلانی با بیان اینکه اگر هر کتابدار کتابخانه را مانند خانه خود بداند بسیاری از مسائل حل می شود تصریح کرد: هنر استفاده حداکثری از امکانات حداقلی این است که خود را جزیی از پیکره کتابخانه بدانیم و برای بهبود آن بهترین عملکرد را داشته باشیم.
وی همچنین ادامه داد: کتابداران باید به مهمترین جذابیت کتابخانه بدل شوند تا مخاطب در اثر کمبودها ناامید از حضور در محیط کتابخانه نباشند و اگر به نقش مشاور بودن کتابدار و مقام هدایت گری آن توجه واقعی و عینی شود مخاطب بهانه ای برای عدم حضور در کتابخانه نخواهند داشت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پایان عنوان کرد: خواندن و مطالعه هم شعار سال آینده نهاد کتابخانه ها و هم مطالبه عمومی نهاد از کلیه همکاران است.

سنجش و ارزیابی از وضعیت کتابخانه ها مهمترین هدف بازدیدها استIMG_2132

ابراهیم شمشیری مدیرکل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تبریک ایام ذی الحجه از استقبال گرم و صمیمانه صورت گرفته توسط مسئولین استان گیلان تشکر کرد.

شمشیری با بیان اینکه با ظهور فناوری جدید باید بیش از پیش تلاش کنیم مخاطبان را به کتابخوانی جذب کنیم اظهار داشت: اگر مانند گذشته بخواهیم در نهاد کتابخانه فعالیت کنیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

مدیرکل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: قدردانی از زحمات و فعالیت صورت گرفته، سنجش و مقایسه بین فعالیت های کتابخانه ها و اهداف نهاد کتابخانه های عمومی کل کشور، استفاده از خلاقیت و ابتکارات کتابداران و استفاده از آنها برای کل کشور از جمله برنامهه ای نهاد است که در همین راستا تا پایان سال جشنواره کشوری برگزار می گردد.

شمشیری ,سنجش و ارزیابی از وضعیت کتابخانه ها را از مهمترین اهداف بازدیدها دانست.

وی عنوان کرد: استان گیلان این اقبال را داشته است که فرم ارزیابی در هر دو سری برای آنها تنظیم شده است که یک فرم برای ارزیابی سال ۹۱ و یک ارزیابی هم برای امسال می باشد و این کار می تواند مسیر و راه را به مسئولین نهاد کتابخانه های استان نشان دهد.

ابراهیم شمشیری بازدید از کتابخانه‌ها را موجب رقابت بین کتابداران دانست و اظهار کرد: حداقل نمره برای کتابخانه های شهری ۷۵ و برای کتابخانه های روستایی ۶۵ است و از ۷۲ کتابخانه ی استان گیلان, نمزه ۲۴ کتابخانه شهری کمتر از ۷۵ و ۷ کتابخانه ی روستایی کمتر از ۶۵ هستند که در مجموع ۴۰ درصد کتابخانه های استان پایین تر از حد معمول بوده است.

وی گفت: باید در زمینه کودک کار بیشتری صورت گیرد زیرا اگر کودکان را به کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم می توانیم به آینده امیدوار باشیم و در غیر این صورت نمی توانیم آینده موفقی داشته باشیم.

قدردانی معاون استاندار از محمدپور/نباید فرصت سوزی کرد
IMG_2181

محمد احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه بهترین زمان کاری بنده هنگامی بود که در خدمت کتابداران بودم تصریح کرد: یکی از ماندگارترین و اثر گذارترین کار در زمینه کتاب است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در ادامه اظهار داشت: بدون تعارف از آقای محمدپور تشکر می کنم که در زمان کوتاه کاری خود شرایط خوبی را در کتابخانه های عمومی استان گیلان ایجاد کردند.

وی گفت: کار فرهنگی هم سخت و دشوار و هم جهاد گونه است ولی کار در حوزه کتابخوانی سخت و دشوارتر از سایر موارد است زیرا با پیشرفت های امروز زیاد کردن تعداد کتابخوان ها کار بسیار دشواری است.

احمدی پور  با بیان اینکه برخی از آمارها نشان می دهد که ایرانی ها مباحث جناحی و حزبی را ارجح بر منافع کشور می دانند, تصریح کرد: این موضوع به عقاید ما بازمیگردد و با بخشنامه ها نمی توان جلوی آنهارا گرفت و برای رفع آن باید کار فرهنگی صورت گیرد.

وی بر ضرورت جلوگیری از فرصت سوزی در کارها تاکید نمود و گفت:در سالهای گذشته به جای اینکه درآمدهای نفتی در زمینه تولید سرمایه گذاری شود در زمینه واردات سرمایه گذاری شد و یک فرصت طلایی برای کشور از دست رفت.

احمدی ور به جمع بندی مذاکرت هسته ای و برجام نیز اشاره کرد و گفت:برجام که با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت امروزه یک فرصت است و نباید به راحتی بسوزد.

وی در پایان راه جلوگیری از فرصت سوزی ها در کشور را فرهنگ سازی توسط دستگاه های فرهنگی دانست.

گفتنی است در پایان شهرستان ها و کتابخانه های برتر استان توسط ابراهیم شمشیری معرفی شدند.

 

Share