مجلسی که ۱۵ عضو خود را از دست داد+اسامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آفتاب , درگذشت آیت‌الله خزعلی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نود سالگی بار دیگر توجه افکار عمومی را به اعضای مجلس خبرگان جلب کرده است. آمار وفات ۱۵ نفر از نزدیک به ۸۶ عضو مجلس خبرگان آمار قابل توجهی است که حتی می‌تواند توازن اولیه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آفتاب , درگذشت آیت‌الله خزعلی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نود سالگی بار دیگر توجه افکار عمومی را به اعضای مجلس خبرگان جلب کرده است.
۵۳۱۶۰ee3c7655_Rouhani.ir_1392.12.13_Khobregan_04_148072آمار وفات ۱۵ نفر از نزدیک به ۸۶ عضو مجلس خبرگان آمار قابل توجهی است که حتی می‌تواند توازن اولیه این مجلس را تحت تاثیر قرار دهد. هشتم مرداد ۱۳۸۶ بود که علی‌اکبر مشکینی در هشتاد و شش سالگی دار فانی را وداع گفت. وی از ابتدای مجلس خبرگان ریاست آن را بر عهده داشت.
در انتخابات میان‌دوره‌ای همان سال مهدوی کنی نامزد ورود به خبرگان رهبری شد و مدتی هم ریاست این مجلس را بر عهده گرفت تا اینکه در خرداد سال گذشته به کما رفت و پس از طی یک دوره کوتاه بیماری در مهر ۹۳ و در ۸۳ سالگی جان باخت.محمدرضا فاکر در ۶۴ سالگی، محمدحسن مرعشی شوشتری در ۷۱ سالگی، محمد شیخ الاسلامی در ۷۳ سالگی، مرتضی بنی فضل در ۷۴ سالگی، سید حسن طاهری خرم‌آبادی در ۷۵ سالگی، سید اکبر قره‌باغی در ۷۶ سالگی، سید صابر جباری در ۷۷ سالگی، حبیب‌الله طاهری گرگانی در ۷۹ سالگی، محمدحسین زرندی در ۸۲ سالگی، محمد محمدی گیلانی در ۸۶ سالگی، سید کرامت‌الله ملک‌حسینی در ۸۸ سالگی، مختار امینیان در ۸۹ سالگی و حسام الدین مجتهدی در نود سالگی نیز عمرشان اجازه نداد تا پایان عمر دوره چهارم خبرگان را ببینند.۲۴ نفر از اعضای فعلی مجلس خبرگان بالای ۸۰ سال سن دارند و تقریبا همین تعداد نیز سن بالای ۷۰ سال دارند که اگر در مجلس خبرگان دوره پنجم حضور داشته باشند در پایان آن دوره به سن هشتاد سال خواهند رسید.
با این حال ساختار سنی مجلس خبرگان تا به حال باعث بحث‌های زیادی شده است.
جوانترین عضو مجلس خبرگان ؛ حسن نمازی است وی به عنوان جوانترین عضو مجلس خبرگان چندی قبل درخواست استعفا از عضویت در این مجلس را داشت و دلیل استعفای خود را اختلاف با یکی از اعضای مجلس خبرگان عنوان کرده بود.

Share