از گوشه کنار سیاست در گیلان

فقیه بزرگ گیلانی برای انتخابات خبرگان نمی آید/شنیده هایی از انتخابات نظام مهندسی ساختمان گیلان/برگزاری یادواره اولین شهید فناوری اطلاعات گیلان/درخواست امام جمعه اسالم از مدیرکل صداوسیمای گیلان/رایزنی دو کاندیدا از سیاهکل برای اجماع در انتخابات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.(گوشه کنار شب گذشته)

شنیده هایی از انتخابات نظام مهندسی ساختمان گیلان

خبرآزاد نوشت: ۱- شنیده شده است؛ هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان در استان گیلان، رسما در رابطه با مدرک تحصیلی یکی از اعضاء و اتخاذ تصمیم درباره آن از هیات نظارت استان گیلان استعلام کرده است.
۲- شنیده ها حاکی از آن است که تعدادی از اعضای فعلی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در جلسه مشترکی تصمیم گرفته اند که یک ائتلاف انتخاباتی تشکیل دهند و از رییس سابق هم برای عضویت در این ائتلاف دعوت کنند.
۳- شنیده شده است که یکی از کاندیداهای گروه عمران به عنوان بانی ائتلاف موسوم به ائتلاف چهل دفتر که با دعوت از دو عضو فعلی هیات مدیره شکل گرفته است، به تشکیل یک ائتلاف موازی دیگر با همکاری یک کاندیدای دیگرنیز اقدام کرده است. این ائتلاف موازی در پوشش یک اقدام مشترک و باظاهر آموزشی آغاز شده است.
۴- شنیده شده است که کاندیدایی که باعنوان تک کاندیدادر این دوره از او یاد می شود در حالی که در گفت و گو با برخی از کاندیداها، شرط انتخاب خود به عنوان نایب رئیس دوم سازمان را مطرح می کند، در گفتگوی انتخاباتی خود با بانی ائتلاف دفاتر نایب رئیسی اول سازمان را طلب کرده که ظاهرا مورد موافقت وی قرار گرفته است.

درخواست امام جمعه اسالم از مدیرکل صداوسیمای گیلان

unnamed (1)حجت الاسلام و المسلمین جدائی امام جمعه بخش اسالم با علی طلوعی مدیرکل صدا وسیمای استان گیلان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام جدایی در این دیدار با تبریک انتصاب طلوعی، اظهار کرد: امیدواریم در این سنگر جدید بتوانید منشأ اثر و تحول در گیلان شوید.

وی با توصیف زیبایی‌های بکر و فوق‌العاده طبیعت اسالم افزود: جا دارد صدا و سیمای مرکز استان طبیعت و سرسبزی بخش اسالم را معرفی کند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه اخبار این شهر هیچ انعکاسی در رسانه ملی صدا و سیما ندارد، خطاب به مدیر کل صدا و سیما گفت: یک خبرنگار رسمی در اسالم نیست و از شما می‌خواهم که این مشکل را برطرف کنید.

وی تصریح کرد: در گیلان جمعیت زیادی به زبان تالشی تکلم می‌کنند، اما در سیمای استان اخبار و برنامه به زبان گیلکی است، اما به زبان تالشی نیست.

جدایی در زمینه پخش برنامه‌های معارف دینی، مناسبت‌ها، دعاها و جلسات قرآن و  پخش برنامه‌های مذهبی و ضبط سخنرانی‌ها و ساخت فیلم‌های ارزشی نیز مواردی مطرح کرد.

علی طلوعی مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز با قدردانی از توجه امام جمعه اسالم به مباحث مطرح شده، از پیگیری برنامه‌ریزی برای زبان تالشی و خبرنگار رسمی در اسالم خبر داد.

 فقیه بزرگ گیلانی برای انتخابات خبرگان نمی آید

گیلان آنلاین نوشت: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند امسال برگزار می گردد. اهمیت بسیار بالای این انتخابات بر کسی پوشیده نیست و از این جهت بسیاری از مجتهدان و شخصیت های سیاسی توجه خاصی به این انتخابات دارند. در همین راستا از سال گذشته فعالان استان گیلان در دیدارهای حضوری از حضرت آیت الله عبدالله خائفی جهت نامزدی در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان دعوت نمودند که با پاسخ منفی ایشان مواجه شدند. شنیده شده که اخیراً نیز بزرگان گیلان از ایشان این دعوت را به عمل آوردند اما همچنان ایشان نامزدی در این انتخابات را نپذیرفته اند.

آیت الله خائفی متولد ۱۳۰۹ اهل بندر انزلی بزرگترین فقیه گیلانی حاضر در حوزه علمیه قم است که از زمان تبعید حضرت امام خمینی(ره) تا سال ۱۳۷۰ در عراق اقامت داشته و پس از بازگشت به میهن اسلامی، عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. ایشان در حال حاضر عضو ارشد شورای استفتای مقام معظم رهبری و امام جماعت بیت رهبری در قم هستند.

رایزنی دو کاندیدا از سیاهکل برای اجماع در انتخابات

ghasemi_babaei-2درسیاهکل نوشت:اولین جلسه رسمی هم اندیشی و رویارویی یوسف قاسمی نماینده سابق شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و اسماعیل بابایی که هر دو از کاندیداهای احتمالی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره دهم در این دو شهرستان می باشند در منزل نامدار آراسته عضو شورای اسلامی شهر سیاهکل برگزار شد.

آراسته در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل اظهار داشت: از آنجایی که انتخابات در حوزه لاهیجان، سیاهکل، دیلمان و رودبنه نایب قهرمان ندارد؛ از این دو نامزد احتمالی خواسته شد تا یکی به نفع دیگری کنار برود و به اجماع برسند.

وی ضمن اشاره به سال همدلی و همزبانی، نتیجه نهایی این حرکت بزرگ را به جلسات بعدی که به آینده ای نزدیک موکول شده است عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر سیاهکل گفت: تمامی تلاش خود را جهت پرشور شدن انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی به کار می گیریم زیرا این کار موجب اتحاد بیشتر مردم با یکدیگر و افزایش قدرت نظام اسلامی در سطح جهان خواهد شد.

یادواره اولین شهید فناوری اطلاعات استان گیلان برگزار می گرددn00133864-b

با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان یادواره اولین شهید فناوری اطلاعات(صنایع هسته ای) استان گیلان مهندس سید محمد رجایی لنگرودی پنج شنبه ۲۶ شهریور ۹۴ ساعت ۱۶ با سخنرانی حضرت آیت الله مصطفی مرسلی مدیر عامل بنیاد غدیر و با مداحی مهندس سید حسین نبوی در مسجدجامع شهرستان لنگرود برگزار می گردد.

Share