انتقاد شدید شکری از نحوه مدیریت شرکت سهامی جنگل شفارود

فعالیت شرکت جنگل شفارود نیاز به شفاف سازی دارد/ واگذاری این شرکت به سازمان اتکا خلاف قانون است/دلیلی برکاهش نیروی انسانی وجود نداشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مغایرت قانونی واگذاری شرکت جنگل شفارود به سازمان اتکا گفت: درخصوص نحوه مدیریت این شرکت ابهاماتی وجود دارد که باید شفاف سازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مغایرت قانونی واگذاری شرکت جنگل شفارود به سازمان اتکا گفت: درخصوص نحوه مدیریت این شرکت ابهاماتی وجود دارد که با۲۰۱۵۰۲۰۱۱۵۱۳۱۵_shekari_0813ید شفاف سازی شود.

محمود شکری درحاشیه برگزاری دهمین جشنواره خرمن با اشاره به اینکه وظیفه نماینده مردم رساندن حرف مردم به مسئولان و احقاق حق آنها است اظهار کرد: می بایست برای رساندن اشتغال جوانان از مرحله شعار به عمل، از همه ظرفیت های منطقه استفاده شود.

وی با تاکید براینکه ماموریت شرکت سهامی جنگل شفارود تامین چوب شرکت چوکا، چوب بری اسالم و شرکت های مشابه است افزود: این شرح وظیفه مشخص کننده آن است که در اساسنامه این شرکت، چیزی به عنوان کسب درآمد وصرفا افزایش سود حاصله از فروش چوب تعریف نشده است.

شکری وظیفه اصلی شرکت جنگل شفارود را از بدو تاسیس، تامین مواد اولیه کارخانجات مذکور دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه در دولت قبلی به اشتباه، شرکت شفارود را به عنوان رد دیون دولت، به سازمان اتکا واگذار کرده اند که درصورت لزوم مستندات آن را ارائه خواهم داد.

نماینده مردم تالش با تاکید براینکه واگذاری شرکت سهامی جنگل شفارود به سازمان اتکا خلاف قانون است اظهار کرد: اتکا یک سازمان دولتی است و واگذاری بخش دولتی به سازمان دولتی، برخلاف اصل ۴۴ بوده و مغایرت قانونی دارد.

شکری با اشاره به اینکه با این کار عملا شرکت دولتی به دولت واگذار شده است گفت: در قانون به صراحت ذکر شده که می بایست شرکت های دولتی به بخش خصوصی یا تعاونی ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر اساسنامه شرکت جنگل شفارود براساس تولید ثروت و درنظر گرفتن میزان کسب سود تنظیم شده است.

نماینده مردم تالش یکی از دلایل کاهش تولید کاغذ شرکت چوکا را تامین نشدن مواد اولیه مرغوب و لازم  از جنگل شفارود ذکر کرد و افزود: باتوجه به واگذاری ۱۲۰ هزار هکتاراز منابع اراضی قابل کشت در راستای تامین مواد اولیه و همچنین گران شدن قیمت چوب، دلیلی برکاهش نیروی انسانی در شرکت جنگل شفارود وجود نداشت.

شکری ادامه داد: این موضوعات را به عنوان یک سوال از سوی یک نماینده مجلس، تقدیم وزیر دفاع کرده ام و وزیر دفاع می بایست پاسخ بدهد.

وی تصریح کرد: وزیر مربوطه برای پاسخ این سوال و در خصوص علت کاهش نیرو، دلیل زیان دهی شرکت از نظر مسئولان وقت، دلیل فروش اموال شرکت و علت عدم دریافت مطالبات افراد خروجی از آن شرکت توضیحات لازم را ارائه دهد.

شکری با انتقاد از اقداماتی که منجر به وضعیت فعلی شرکت شفارود شده گفت: تالش جوانانی تحصیلکرده و کارآمد در سطوح عالی دارد که می توانند چنین شرکت هایی را به راحتی اداره کنند و تعجب من از این است که چرا علیرغم بازنشستگی ۵۰۰ نفر از پرسنل این شرکت، میزان جذب نیروی کار از سوی جنگل شفارود تنها ۶۰ نفربوده است.

شرکت سهامی جنگل شفارود که در محدوده شهرستان رضوانشهر و در مجاورت شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) واقع شده در سال ۱۳۵۲ و با هدف حفظ عرصه های جنگلی در شهرستان های غرب استان گیلان تأسیس شده که ۱۳۵ هزار هکتار از جنگل های استان در مناطق رضوانشهر، تالش و ماسال تحت حوزه عملیاتی این شرکت است.

 

Share