مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

فروش ۵۶ میلیون تومانی فیلم محمد رسول الله در استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال خوب مردم از فیلم محمد رسول الله از فروش ۵۶ میلیون تومانی این فیلم در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال خوب مردم از فیلم محمد رسول الله از فروش ۵۶ میلیون تومانfazeli_1591ی این فیلم در استان خبر داد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفتگویی با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله در سینماهای استان اظهار کرد: اساسا هنری مانند سینما بدون مخاطب معنا ندارد و حتی افرادی هم که به هنر برای هنر باور دارند، معتقد هستند باید مذاق مخاطب را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه باید مخاطبانی باشند تا پرده سینما دیده شود، اذعان کرد: ساخت چنین فیلم‌هایی در واقع آشتی بین مخاطب و سینما است.

فاضلی با اشاره به گرایش مردم به فیلم‌هایی با مضامین دینی تصریح کرد: هرگاه چنین فیلم‌هایی در سینماها اکران شد با استقبال مردم مواجه شده و سالن‌های سینما پر از مخاطبانی گردید که مشتاق فیلم‌های با کیفیت و پرمحتوا هستند.

وی با بیان اینکه مخاطب به دنبال هنر فاخر می‌رود اذعان کرد: اگر علاقمندیم مانند این فیلم‌ها ساخته شود باید در اظهارنظرها دقیق بوده و جرأت کار کردن را از کارگردان‌ها نگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت فروش فیلم محمد رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) در استان اظهار کرد: هم اکنون فیلم محمد رسول‌الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در چهار سینمای میرزا کوچک و ۲۲ بهمن رشت، دریای آستارا و شهرسبز لاهیجان در حال اکران است.

وی ادامه داد: با گذشت ۲۲ روز از اکران این فیلم در گیلان با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه هستیم که نشان دهنده علاقه مردم به فیلم‌هایی با استاندارد جهانی و بامحتوا است.

این مسوول از فروش ۵۵ میلیون و ۹۶۵ هزار تومانی فیلم محمد رسول الله در گیلان خبر داد و افزود: سینما میرزا کوچک رشت با ۲۷ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان بیشترین فروش و جذب مخاطب را داشته است.

فاضلی تصریح کرد: سینما ۲۲ بهمن رشت ۱۳ میلیون و ۹۹۵ هزار، شهر سبز لاهیجان ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار و سینما دریای آستارا چهار میلیون و ۲۱۲ هزار تومان فروش داشته است.

فیلم محمدرسول الله اثر مجید مجیدی یکی از سه دوره حیات پیامبر (صلی الله علیه و آله) را در زمانی سه ساعته روایت می کند که بر دوره کودکی و واقعه شعب ابی طالب تمرکز کرده است. فیلمبردار ۷۵ ساله فیلم، ویتوریو استورارو از فیلمبرداران معروف سینمای جهان بوده و موسیقی فیلم را هم آی آر رحمان آهنگساز سرشناس جهان ساخته است.

Share