فردوسی توسی یا فردوسی جلالی؟!/روایتی از نصب یک مجسمه در آستانه+عکس

به گزارش سرویس فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی لطفی از مجریان شناخته شده شبکه باران در آخرین پست صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: « فردوسی توسی یا فردوسی جلالی؟! تا قبل از ورود دیروزم به شهر عالم پرور آستانه اشرفیه ، بر اساس خوانده هایم در کتب درسی و تاریخ ادبیات پارسی گمان […]

به گزارش سرویس فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی لطفی از مجریان شناخته شده شبکه باران در آخرین پست صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

« فردوسی توسی یا فردوسی جلالی؟!

تا قبل از ورود دیروزم به شهر عالم پرور آستانه اشرفیه ، بر اساس خوانده هایم در کتب درسی و تاریخ ادبیات پارسی گمان میکردم حکیم ابوالقاسم فردوسی ، خراسانی و بعبارتی توسی است که ناگاه با نمایان شدن مجسمه بزرگ جناب ایشان مقابل دیدگانم در یکی از میادین اصلی شهر دچار این تردید شدم که نکند من اشتباه آموخته بودم و ایشان از اساس فردوسی جلالی بوده نه توسی !!؟
هنوز دیگ تردید و احساسات ناسیونالیستی ، گیلانی ام می جوشید که طعنه ی ؛« مگه فردوسی آستانه ای بوده که مجسمه ش اینجاست !!؟ » جاری شده بر زبان یکی از مسافران مشهدی حاضر در میدان شهری که بادام زمینی اش شهره آفاق است و می تواند دست مایه ساخت مجسمه هایی بسیار زیبا برای دیده نوازی گردشگران داخلی و خارجی باش ، داغ دلم را تازه کرد .
با علم به اینکه ایشان ستاره ای درخشان در سپهر ادب سامان ایران محسوب می شود اما بر من خرده نگیرید که انتظار منطقی داشته باشم تا میادین شهرهایمان با نمادها و مجسمه هایی معرف هویت و داشته های بومی و محلی و پیکره مفاخر گیلانی ملی مان آراسته شود .
از میدان که دور می شدم با خودم میگفتم ، قطعا دلم تا رویت مجسمه ای به همین عظمت از مرحوم استاد دکتر محمد معین یا فخری دیگر از گیلان زمین در یکی از میادین اصلی مشهد مقدس یا یکی از شهرهای پر آوازه خراسان رضوی آرام نخواهد گرفت.
به امید بذل سلیقه بهتر برای آراستن شهر های گیلان »

ferdoosititled

Share