ندیمی:

عملکرد مسئولین فرهنگی کشور در حوزه مدیریت و رصد فضای مجازی قابل دفاع نیست/با نشر مطالب غیر اخلاقی باعث نا امن شدن فضای مجازی شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ندیمی اظهار کرد: عملکرد مسئولین فرهنگی کشور در حوزه مدیریت و رصد فضای مجازی قابل دفاع نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از رصد رودسر،ابوذرندیمی فضای مجازی را دارای حوزه تهدید و به صورت متقابل دارای فرصت دانست، افزود: این فضا در کشور دارای متولی مشخصی نبوده و این عاملی برای عدم پاسخگویی مسئولین مرتبط با این حوزه است.

nadimi_9261 (2)عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید در ارتباط با مدیریت فضای مجازی و صدور مجوز فعالیت در این عرصه نا محدود پر مخاطب با برنامه و استفاده از تجربیات گذشته عمل کنیم .

وی با تاکید براینکه بنده یک طرح در خصوص ساماندهی فضای مجازی به صورت فوریت در اختیار مجلس قرار داده ام، اضافه کرد: این طرح پس از آغاز بکار مجلس به صورت فوریت دردستور کار قرار می گیرد و از مسئولین این حوزه می خواهیم با جدیدت و دوری از موازی کاری در ساماندهی فضای مجازی تلاش کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مکانیزم صدور مجوز و آغاز فعالیت در فضای مجازی کشورمان به صورت شفاف مشخص نیست و متخلفین از این عامل استفاده کرده و با نشر مطالب غیر اخلاقی و مطرح کردن نظرات جناحی بدون قبول تبعات باعث نا امن شدن این فضا شده اند.

وی با اشاره به وجود قانون در خصوص فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی گفت: گستردگی و وجود تعداد مخاطب های زیاد در فضای مجازی می طلبد این قانون به روز و با توجه به شرایط بومی کشورمان بیشتر شفاف تر شود.

ندیمی اظهار کرد: مسئولین فرهنگی کشور اگر با برنامه ریزی درست در راستای تبیین و نشر آرمان های انقلاب از فضای مجازی استفاده کنند می توانیم با کمترین هزینه بیشترین بهره را داشته باشیم . دشمن با ایجاد نرم افزار های اجتماعی توانسته خاکریزهای زیادی را در حوزه فرهنگ فتح کند و اگر نتوانیم عملکرد مطلوبی را انجام دهیم مشکلات ناشی از آن کشور را تهدید می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد مسئولین فرهنگی کشور در حوزه مدیریت و رصد فضای مجازی قابل دفاع نبوده و البته کار در این حوزه مستلزم  بودجه و نیروی انسانی خلاق بوده که این امر نیازمند برنامه ای بلند مدت است.

 
Share