عصبانیت لاریجانی از دست نمایندگانی که متن برجام را نمی‌خواندند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان که نخواست نامش منتشر شود در گفت و گو با «خرداد» توضیح داد که چگونه بی‌توجهی نمایندگان به اصل موضوع برجام در ماه گذشته باعث ناراحتی و اعتراض رئیس مجلس شده است. به گفته این نماینده مجلس، بعد از توافق هسته‌ای و زمانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان که نخواست نامش منتشر شود در گفت و گو با «خرداد» توضیح داد که چگونه بی‌توجهی نمایندگان به اصل موضوع برجام در ماه گذشته باعث ناراحتی و اعتراض رئیس مجلس شده است.
به گفته این نماینده مجلس، بعد از توافق هسته‌ای و زمانی که بهارستان نشینان نشان دادند برای larijani۱۷۵۳۰بررسی برجام اصرار دارند، فراکسیون‌های سیاسی مجلس جلسات خود را با دو هدف تشکیل دادند؛ اول رایزنی‌های ابتدایی برای تعیین نامزدهای عضویت در کمیسیون ویژه برجام و دوم بررسی‌های ابتدایی روی متن توافق. بر اساس گفته‌های این نماینده مجلس در اولی جلسه فراکسیون رهروان که با حضور علی لاریجانی تشکیل شده بود، رئیس مجلس از حضار که تعداد آنها بالای صد نفر بوده سوال می‌کند که چه کسی ازاین جمع متن برجام را مطالعه کرده است؟ با کمال تعجب هیچ یک از حضار پاسخی مثبت به سوال علی لاریجانی نمی‌دهد.
بدین ترتیب معلوم می‌شود که هیچکدام از اعضا متن برجام را مطالعه نکرده‌اند. بعد از این وضعیت علی لاریجانی توصیه می‌کند که اعضا تاجلسه بعدی حداقل مروری بر روی متن برجام داشته باشند تا قابلیت بررسی آن در فراکسیون وجود داشته باشد. اما در جلسه دوم هم وقتی علی لاریجانی از حدود ۱۲۰ نماینده حاضر می‌پرسد که چه کسانی در روزهای گذشته متن برجام را مطالعه کرده‌اند تا امکان آغاز کار بررسی‌ها وجود داشته باشد، باز هم هیچکس جواب مثبتی نمی‌دهد و معلوم می‌شود که از آن جمع هیچ فردی این کار را انجام نداده است.
این وضعیت موجب اعتراض شدید علی لاریجانی به اعضای فراکسیون رهروان می‌شود. او خطاب به حضار با لحنی گلایه آمز می‌گوید چطور وقتی بعد از گذشت بیش از دو هفته از توافق هسته‌ای هنوز حتی یک نفر از شما متن برجام را نخوانده، انتظار دارید تا بررسی‌های مجلس دقیق و کارشناسی باشد؟
او همچنین می‌گوید با این وضعیت چطور می‌خواهید برجام را بررسی کنید؟ عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان که این موضوع را برای «خرداد» روایت کرد همچنین توضیح می‌دهد که در همان جلسه تعداد زیادی از اعضا به دلیل عدم تسلط بر زبان انگلیسی در جواب لاریجانی می‌گویند امکان مطالعه متن را به دلیل انگلیسی بودن آن ندارند و باید متن فارسی در اختیارشان قرار بگیرد تا آن را متوجه شوند.
به گفته این نماینده علی لاریجانی بعد از دیدن این وضعیت در فراکسیون رهروان با حالتی شبیه به قهر جلسه را ترک می‌کند.

Share