از گوشه کنار سیاست در گیلان

نصب عجیب ترین پیام تبریک قرن در رشت /مگر قبلا چادر زدم و رای آوردم/تقدیر وزیر ارشاد از بانوی گیلانی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

عجیب ترین پیام تبریک قرن در رشت نصب شد+عکسbaner_2015-09-18_21-47-34

به گزارش دیارمیرزا نصب پارجه نوشته ها و بنرهای تبریک پس از انتصابات همواره از حواشی خاصی برخوردار بوده است.پس از شکسته شدن طلسم برگزاری انتخاب هیات رئیسه شورای شهر رشت و انتخاب محمدعلی رفیعی نوده به عنوان رئیس جدید شورا تقریبا در سطح تمام خیابان های شهر رشت بنرهای تبریک نصب شده اند.
اما امروز خبرنگار دیارمیرزا در بلوار گیلان  و گلباغ نماز شاهد نصب بنری بود که متن عجیب آن هوش را از سر رهگذران می پراند.

« جناب آقای حاج محمود باقری خطیبانی
انتصاب بجا و شایسته شما را به عنوان منشی دوم شورای کلانشهر رشت که ریاست آن شورا را مهندس رفیعی نوده برعهده دارد نشان از نقش خطیر شما در معادلات ژئوپولوتیک شهری می باشد را به شما تبریک عرض می نماییم.
جمعی از شهروندان شهر رشت»

در شهری که شورای شهر آن به دلیل اختلاف نظر شدید در برزخ انحلال قرار دارد و بنا به نظر برخی اعضای شورا نقش ریاست شورا با سایر اعضا تقریبا صفر است دقیقا مشخص نیست که منشی دوم شورای شهر چه نقش خطیری در معادلات ژئوپولوتیک شهری دارد,که اوضاع اینگونه اسفناک است!


مگر قبلا چادر زدم و رای آوردم !

ashoori7742به گزارش دیارمیرزا ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی در مورد اقدامش درخصوص چادر زدن بر روی پل فومن پرسیده بود, اظهار کرد:عده ای از کار من بهره برداری سیاسی کردند و بنده آنها را به خدا می سپاریم اما عده ای هم از سر دلسوزی انتقادی مطرح کردند و گفتند که این حرکت عاشوری  سیاسی بوده است.
وی در ادامه گفت:از بدو شروع پروژه مدیران اجرائی , استاندار, فرماندار و امامن جمعه یا سکوت کردند یا سخنرانی ! وظیفه من نظارت و قانونگذاری بود ولی مسائلی در مورد این پل غیر همسطح وجود دارد که بعد از افتتاح آن را افشا می کنم.

عاشوری از تذکرات خود به وزیر برای این پروژه گفت و تصریح کرد:پیگیریها من نشان دهنده این است که نسبت به پل فومن بی توجه نبوده ام .وزیر راه در حضور من دستور تامین اعتبار و تکمیل پل را صادر کرد.
عاشوری با اشاره به سوابق کاری خود گفت:من در دوره های گذشته با اقتدار رای آوردم و در هر صورت قدردان مردم بوده ام. انصاف چیز خوبی است مگر من قبلا چادر زدم و رای آوردم که امروز نشریات محلی چنین مسائلی عنوان می کنند !
عاشوری در ادامه گفت: در ابتدا خواستار احداث میدان بودیم ولی چون جاده ترانزیتی بود با آن مخالفت شد. ۱۰ سال به طول کشیدن یک پروژه توهین به نظام و وزارت راه و شهرسازی است.در استانهای دیگر این پروژها زودتر ساخته و تحویل داده می شود .پیمانکار پروژه پول گرفته ولی بخاطر مطالباتش در شهرها و استان دیگر همه ی عقده اش بر سر ما خالی کرده است.

پروژه ای در گیلان که پس از ۲۲ سال پیشرفت فیزیکی آن صفر درصد است!

مهر نوشت:اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام همواره بخش اعظمی از دغدغه‌های مسئولان را به خود اختصاص داده و گاه برخی از این پروژه‌ها به معضلاتی حل نشدنی و گره‌های کور تبدیل می‌شوند.

talndexنام پروژه: احیای تالاب انزلی

سال شروع پروژه: ۱۳۷۲

عمرپروژه: ۲۲سال

میزان تاخیر تکمیل پروژه نسبت به زمان اولیه: ۲۰سال

میزان پیشرفت فیزیکی : ندارد

پیمانکار اولیه پروژه : اداره کل محیط زیست استان گیلان (با انتخاب پیمانکاران مقطعی) گروه جایکا (در بحث مطالعاتی)

پیمانکارفعلی: اداره کل محیط زیست استان گیلان (با انتخاب پیمانکاران مقطعی) گروه جایکا (در بحث مطالعاتی)

کاربری یا دلیل اهمیت پروژه: حفظ زیست بوم و گونه های گیاهی و جانوری منطقه

سال تغییرکابری احتمال در طول ساخت: ندارد

سال تغییر احتمالی پیمانکار: ندارد

چرایی تاخیر در اتمام پروژه: بنابر گفته نماینده شهرستان بندر انزلی، این پروژه علیرغم بودجه ۱۰ میلیارد تومانی که برای اجرای آن اختصاص داده شده بود، نه تنها پیشرفتی نداشته و تنها در بحث مطالعاتی باقی مانده است که حتی هزینه های پیمانکارانی که به صورت مقطعی با این پروژه همکاری داشته اند نیز پرداخت نشده است.

دستگاه های مسئول برای پیگیری اتمام پروژه: سازمان محیط زیست، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی. (استانداری گیلان ناظر پیگیری پروژه است)

کل اعتبارات هزینه شده برای پروژه تاکنون: از ۱۸ میلیارد تومان مصوب شده، ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه: بنابر گفته نماینده مردم انزلی برای اتمام این پروژه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نماینده مردم انزلی درمجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار مهر درخصوص این پروژه می گوید: مدت ۲۲سال است که سازمان محیط زیست در بخش احیای تالاب فعالیت کرده و در طول این ۲۲مدت تنها توانسته اند با همکاری جایکا بخشی از مطالعات مربوط به تالاب را انجام دهند.

حسن خسته بند ادامه می دهد: از ردیف بودجه مستقل تالاب در دولت فعلی مبلغ ۱۰میلیارد تومان مصوب شد که به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز رسیده که متاسفانه تا امروز هیچ اقدام موثری در این باره صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و مطالعه در انجام پروژه هایی از این دست می گوید: سوال اینجاست که کی زمان اجرا فرا می رسد؟

خسته بند تصریح می کند : هرچند که دولت تمام تلاش خود را برای اجرای فاز عملیاتی این پروژه آغاز کرده اما نمی توان کم کاری های محیط زیست در این بخش را نادیده گرفت.

نماینده مردم انزلی تاکید می کند: موضوع احیای تالاب باید جدی گرفته شده و برای جلوگیری از نابودی آن راه حل های اساسی در نظر گرفت.

تقدیر وزیر ارشاد از بانوی گیلانی

asamedروزنامه «گلچین امروز» نوشت:در پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشورکه روز سه شنبه در تالار وحدت تهران برپا بود از حاجیه خانم ساریه زیبانگار (همسر مرحوم زمینی، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر نوین رشت ) بعنوان اولین پیشکسوت زن کشور از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل بعمل آمد.
دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ و تقدیر از پیشکسوتان این صنعت گفت: برگزاری موفق و منسجم پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ را به اهالی فرهنگ و هنر تبریک می گویم و از اینکه می بینم این صنعت فرهنگی با همت و تلاش شما هر روز پویاتر و پر بارتر می شود بسیار خشنودم.
وی افزود: نشر کتاب ایران با کمک اهالی صنعت چاپ اعتبار و توسعه یافته است و مطبوعات با تلاش شما رونق دارد. گسترش دانش در ایران، آموزش و پرورش عالی مدیون شماست، صنایع برای هویت بخشی به تولیداتشان مدیون شما هستند، بخش های مختلف خدماتی مانند تبلیغات، گردشگری و بانکداری نیز مدیون شما هستند. شما پیش از آنکه صنعتگرانی متبحر باشید، هنرمندانی عاشق و خلاق هستید.
گفتنی است در این مراسم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان جشنواره ملی صنعت چاپ در بخش های آثار برتر، پیشکسوتان ، کارآفرینان ، صادرکنندگان و نوآوران تقدیر شد.
شایان ذکر است حاجیه خانم ساریه زیبانگار پس از فوت همسرش سالهاست شرکت چاپ و نشر نوین رشت را به همراه پسرانش دکتر عباسعلی زمینی و مهندس محمدحسین زمینی اداره می کند.

Share