از گوشه کنار سیاست در گیلان

شکایت نماینده لاهیجان از یک سایت محلی/هیات رئیسه جدید شورا از بنرهای تبریک خوشش می آید؟/ماجرای چک برگشتی به روایت آقای شهردار/مناره انزلی همچنان سوژه است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

هیات رئیسه جدید شورا از بنرهای تبریک خوشش می آید؟

کاسپی نیوز نوشت:بالغ بر یک هفته است که از انتخاب هیات رئیسه شورای شهر رشت گذشته اما هنوز بنرهای تبریک هیات رئیسه جدید شورای شهر رشت در سطح شهر جمع آوری نشده اند!

پس از گذشت ۹ روز از انتخابات هیات رئیسه جدید شورای شهر رشت همچنان شاهد بنرهای تبریک در سطح شهر رشت هستیم که در مواردی حتی با نصب داربست فلزی و یا بوسیله طناب مابین درختان صورت گرفته و چهره زشتی به شهر داده اند.

آنچه که در شهر زیاد است انتخابات است. انتخابات و انتصابات در هر زمان و مکانی و در هر شهری رخ می دهند اما دلیل نصب این بنرها که توسط شهرداری، شورای شهر و نزدیکان این افراد تهیه می شود  و همچنین میزان هزینه های آنها واقعا مورد سوال است.

شکایت ندیمی از یک سایت محلی

لاهیجان و سیاهکل (۷)nadimiزبان گویا نوشت:در حالی که چند روز از انتشار مجدد خبر «سه نماینده مجلس به کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شدند» می گذرد، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل از سایت محلی «لاهیگ» به جرم «افترا و نشر اکاذیب به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی»شکایت کرد.

در بخشی از یادداشت ابوذر ندیمی برای متن شکایت آمده است :

۱-لطفا دو شکایت، یکى براى سایت معلوم الحال! ویکى براى خود فرد! مثلا مسئول تهیه گردد.
٢- لطفاً باتوّجه به دومتن قبلى وفعلى درسایت مذکور، شکایت گردد
توضیح انکه ؛تفاوت زیادى از جهت متن وعنوان متن و… درنقل وویرایش وجود دارد.
٣- با توّجه به احکام دادگاه علیه مفترى اوّلیه وثانویه ،شکایت تهیه گردد.
۴- با توّجه به اسکان بیش از دویست فرد ازمالکین در مجموعه!؟ چگونگى اتهامات مندرج تحت عنوان کلاهبردارى وخیانت پیگیرى گردد.
۵- با توّجه به موقعیت شغلى افراد متن وتیتر وکامنت نویس به صورت کامل حسب مستندات وپرینت هایى که در اختیار قرارمى گیرد’ عمل شود.
۶- چون به اندازه کافى وقت توبه وعذر خواهى وجود داشته وبه هردلیلى از ان استفاده نشده است لطفاً تا اقامه قسط وعدل از باب تطبیق قوانین و… علیه مجرم کارکرد داشته باشید.
اتهامات جدیداز جنس بدهکاربزرگ بانکى نیز !حسب انکه کلاً به پروژه تعلق دارد و براى چهارصدنفر هرکدام به مبلغ بیست وپنج میلیون تومان اخذشده بودوالبته افراد زیادى اصل وفرع را پرداخته اند، تا حصول نتیجه پیگیرى شود
٧- اساساً قصد شکایت تنها به سایت ودادگاه مربوط نیست وتمام جرائم شخصى از جمله انتشار پیامک انبوه معّرفى این متن را در حوزه انتخابیه در نظر بگیرید
٨- لطفا در باب شناسایى متهم با متهمین با اسامى معلوم و مجهول اقدام فرمایید تا ؛کنه و ریشه و علل و اسامى معلوم گردد.

ماجرای چک برگشتی به روایت آقای شهردار

image263316-296x166صفر آذری در گفتگو با صبح شفت با اشاره به موضوع چک برگشتی اظهار کرد: برای حل موضوع شخصی نیاز به مبلغی پول داشتم که از فردی در شهر شفت درخواست کرده و  وی نیز این مقدار پول را در اختیار من قرار داد.

وی با بیان اینکه چکی در وجه فرد مورد نظر برای تاریخ ۲۵ شهریور ماه کشیده شد، افزود: متاسفانه وی چک را به دلایل نامعلوم در اختیار مالک رستوران ترنج قرار داده بود که من از پشت پرده چگونه رسیدن این چک بدست فرد مورد نظر بی اطلاع هستم.

شهردار شفت در ادامه خاطرنشان کرد: صبح روز ۲۵ شهریور ماه این فرد با رفتن به بانک ملی شهر درخواست مبلغ چک را می کند.

به گفته آذری این فرد از طریقی توانسته بود برگشت چک را بگیرد که من به همین خاطر از رئیس بانک ملی شاکی بودم که زمانی که همه درآمد شهرداری به این بانک واریز می شود چرا زمانی که این چک برای وصل به آن شعبه برده شده اطلاعی به بنده نداده اند تا توضیحات لازم را بدهم.

وی گفت : بعد از برگشت چک فردی به دفتر من در شهرداری مراجعه و با سر و صدای زیاد اعلام می کرد که ما این مورد را سایتی کرده و فلان و بهمان انجام می کنیم.

آذری یادآورشد:  در پاسخ به این فرد  گفتم که مبلغ مورد نظر حتی بیشتر آن به میزان ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در حساب می باشد.

وی ادامه داد: حتی رئیس بانک نیز با فرد مورد نظر برای وصول مبلغ چک تماس گرفت که فرد مورد نظر برای وصول به بانک مراجعه نکرد و زمانی که از طریق سایت موضوع را همگانی می کند ظهر فردا برای وصول چک به بانک مراجعه می کند.

شهردار شفت با بیان اینکه فرد مورد نظر تازمانی که می خواست با آبروی بنده بازی کند به بانک برای وصول چک مراجعه نکرده و وقتی که در سایت خبر را منتشر نموده به بانک می رود.

وی با اشاره به پیگیری این موضوع از طریق دادگاه خاطرنشان کرد: بعد از صحبت با دادستان شهر وی گفت می توانم با توجه به وجود مدارک در بانک به عنوان نشر اکاذیب از وی شکایت نمایم.

آذری به موضوع رستوران ترنج نیز اشاره و افزود:  تا زمانی که شهرداری نتواند مطالبات میلیونی خود مانند ۸۴ میلیون تومان عوارض آقای علیزاده یا افراد دیگر را در شهر وصول نماید توان پرداخت بدهی های خود را ندارد.

وی گفت : به دلیل نبود منابع مالی در شهرداری گاها حتی برای زدن گازوئیل ماشین های حمل زباله با مشکل مواجه هستم حتی حقوق مرداد ماه کارمندان شهرداری نیز پرداخت نشده است.

مناره انزلی همچنان سوژه است

به گزارش دیارمیرزا ظاهرا مناره یا همان برج ساعت بندر انزلی که از قدمتی ۲۰۰ ساله برخوردار است به علت عدم رسیدگی متولیان امر همچنان باید سوژه رسانه ها و شهروندان باشد.

علاوه بر سبز شدن یک درختچه بر روی نماد شهر انزلی گویا چندی پیش بخشی از بتن نیز ریزش کرده است تاقصه پر قصه عدم رسیدگی به برج ساعت همچنان ادامه داشته باشد.

Share