حجت‌الاسلام مجید انصاری پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت

رهبری فرمودند «دولت مذاکرات طولانی را با موفقیت به پایان برد/امیدواریم انتخابات آینده در حد نام ایران برگزار شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انصاری به دیدار کابینه دولت تدبیر و امید با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در محضر رهبری بودیم و ایشان فرمودند «دولت این مذاکرات طولانی را با موفقیت به پایان برد».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام مجید انصاری امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با تبریک میلاد امام رضا (ع) و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: فرصتی در هفته دولت به نام سنت چندین ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که اعضای دولت گزارشی از اقدام‌ها و تصمیم‌های دولت را به اطلاع مردم برسانند.

photo_2015-08-29_14-45-09وی افزود: همواره تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر این بوده که مردم به عنوان ولی‌نعمتان مسئولان در جریان قرار گیرند و تبلیغات مسموم دشمنان خنثی و اعتماد به‌نفس و یاری به مسئولان و نظام و امید به آینده تقویت شود.

معاون پارلمانی دولت روحانی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی تصریح کرد: با وجود مخالفان شاهد پیروزی کامل انقلاب اسلامی بودیم و استقرار نظام جمهوری اسلامی از نوع معجزاتی بوده که در قرآن ذکر شده است.

وی گفت: در دوران آغازین انقلاب که کسی تصور نمی‌کرد نظام بتواند بر فتنه‌های متوالی و ترور شخصیت‌های بزرگ و آشوب و بلوا در کشور فائق آید اما فائق آمدیم و در دوران دفاع مقدس طراحان جنگ تصور می‌‌کردند کار نظام تمام است اما پیروزی به دست آمد.

انصاری با بیان اینکه مردانه جنگیدیم و پیروز شدیم، ادامه داد: پس از ارتحال امام تصور نمی‌شد کشتی انقلاب بتواند از بین امواج متلاطم و دو جنگ شبیه جهانی در مرزهای کشور که می‌توانست ایران را در بربگیرد، عبور کند و امروز در حالی هفته دولت را گرامی می‌داریم که از تمام عقبه‌ها عبور کرده‌ایم و با صلابت پیش‌ می‌رویم.

شعار اعتدال دولت وفاق بین تمام گروه‌های سیاسی بوده است

وی اضافه کرد: دولت در ۲۴ خرداد سال ۹۲ با اولویت‌گذاری و استفاده از حمایت گسترده تمام مردم و حمایت‌های منظم در عرصه‌های مختلف توفیقات بزرگی به دست آورده‌ و در این دو سال در حوزه مسایل اجتماعی و سیاسی با شعار اعتدال به میدان آمد که تنها یک شعار نبود بلکه پرهیز از تندروی و خشونت و تلاش برای ایجاد همدلی و وفاق بین تمام گروه‌های سیاسی بود.

معاون پارلمانی دولت روحانی با اشاره به اینکه دولت توانست با ایجاد روابط و سازنده بین دولت و قوه قضائیه و تمام ارکان نظام آرامشی را در عرصه سیاسی و اجتماعی بر کشور حاکم کند، گفت: دستاوردهای امید و نشاط کم نبودند و این نگاه اعتدالی در سیاست خارجی موجب شد تا کشور با تکیه بر دانش حقوقی بر دستاورد بزرگی نایل شود.

وی به دیدار کابینه دولت روحانی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در محضر رهبری بودیم و ایشان فرمودند «دولت این مذاکرات طولانی را با موفقیت به پایان برد».photo_2015-08-29_14-45-20

انصاری با بیان اینکه کسی باور نمی‌کرد یک کشور جهان سوم با ایستادن بر خطوط قرمز در مقابل قدرت‌های جهانی فائق آید، یادآور شد: دو سال مذاکرات هسته‌ای ایران دستاوردهای خوبی داشته است و در عرصه‌های سیاسی و منطقه‌ای توانسته‌ایم منطق خود را اثبات کرده و جایگاه ایران را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشور از منشور غرب که ما را در آستانه جنگ قرار بود خارج شد، خاطرنشان کرد: با قدرت دیپلماسی تحریم‌ها لغو شد و می‌رود تا در توافق وین عرصه اشغال شده اقتصاد و حضور جمهوری اسلامی در منطقه و جهان آزاد شود که تا حدودی آزاد شده است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس ارتقای فضای کسب و کار و کاهش تورم را از توفیقات دولت دانست و یادآور شد: دولت در این مدت در حوزه اقتصاد فضای کسب و کار ارتقا یافت و تورم بالای ۴۰ درصدی به کمتر از ۱۴ درصد رسیده و از رکود خارج شده‌ایم.

وی افزایش صادرات و اقدام‌های توسعه‌ای دولت را گام بعدی دولت عنوان کرد و افزود: گام‌های بعدی دولت که برداشته شد، در زندگی روستاییان نیز مشهود است.

انصاری گام دولت در حوزه مسایل زیربنایی و توسعه آنها در حوزه راه و کشتیرانی و توسعه گمرکات و رفع و موانع تولید را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: رشد منفی ۶.۷ درصدی سال ۹۰ و ۹۱ به مثبت ۳ درصد اقتصادی رسیده است.

وی ادامه داد: در کنار زیرساخت‌ها و اقدام‌های دولت، شخص روحانی به عنوان یک حقوقدان برجسته توانست منطق حقوقی را بر رفتار دولت حاکم کند و تصمیمات بر چارچوب قانون اخذ شود.

هموارسازی اقتصاد مقاومتی در راه تصویب مجلس

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت لایحه‌ای را تقدیم مجلس کرد، افزود: رفع موانع تولید و مالی دولت و هموارسازی اقتصاد مقاومتی در راه تصویب مجلس است و دولت روحانی تاکید دارد در نخستین لحظه و به‌روز قوانین را اعلام کند در حالی که در گذشته اینگونه نبود.

وی به حمایت دولت در عرصه کشاورزی اشاره کرد و گفت: حمایت از تولید داخلی و کاهش واردات از خارج در زمینه گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ چشمگیر بوده و در بحث آب و توسعه منابع آب و افزایش بهره‌وری آب و نیز در حوزه‌های نفت و گاز و تولید برق و دیگر عرصه‌ها گام‌های اساسی برداشته شده است.

دیپلماسی هجومی ایران رژیم صهیونیستی را منزوی کرده است

انصاری با تصریح بر اینکه امروز صهیونیسم بیش از هر دوره دیگر با دیپلماسی حمله‌ای ایران منزوی شده است، متذکر شد: دولت توانست توطئه‌های دشمنان را خنثی کند و امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر دوره دیگر با دیپلماسی حمله‌ای ایران منزوی شده است و این از پریشانی حال رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به لطف پروردگار تنشی در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم انتخابات آینده در حد نام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و ناامیدی دشمنان بیش از پیش فراهم آید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور وضعیت فضای کسب و کار در گیلان را خوب ارزیابی کرد.

/فارس

Share