از گوشه کنار سیاست در گیلان

شاید برخی ها ندانند که پدران سیاهکلی ها چه کسانی بوده اند/سفر رییس بنیاد مستضعفان به گیلان/اولین اظهارات رئیس جدید شورای شهر رشت/تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در محاکم قضایی گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در محاکم قضایی گیلان

احمد سیاوش پور  رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست شورای برنامه ­ریزی دادگستری استان گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و بخشنامه اخیر ریاست محترم قوه قضاییه پیرامون ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی افزود شعب ویژه ای در دادسراها و دادگاه های بدوی و تجدیدنظر استان پیش بینی شده است .

وی با تاکید بر این نکته که از اواخر سال گذشته ستاد فوق الذکر در دادگستری استان گیلان تشکیل شده و چهار نشست تخصصی این ستاد در دادگستری کل استان با مشارکت مدیران و مسئولین ارشد گیلانی  تا به امروز برگزارشده است ، ادامه داد ، در کلیه حوزه های قضایی استان گیلان ستاد متناظر با ستاد اشاره شده به ریاست روسای دادگستری های گیلان و دبیری دادستان های استان پیش بینی شده است.

سفر رییس بنیاد مستضعفان به گیلان۶۴۳۶۵_۵۰۷

به گزارش دیارمیرزا مهندس «محمد سعیدی کیا» ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی فردا وارد گیلان می شوند.

در این سفر برای نخستین بار و در شرق استان گیلان تعداد ۸۰۰ سند اراضی علوی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در ارتباط با طرح محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار عصر فردا به صورت نمادین در روستای «بازنشین» رحیم آباد رودسر واگذار خواهد شد.

اولین اظهارات رئیس جدید شورای شهر رشت

rafieinode_9223محمدعلی رفیعی نودهی پس از انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، اظهار کرد: من از تمامی همکاران خود در شورای اسلامی شهر رشت بابت برگزاری انتخابات هیأت رئیسه بدون تنش سپاسگذارم.

وی افزود: حال که به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر رشت انتخاب شدم تمام توان خود را به کار می گیرم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه این مطلب افزود: با توجه به اینکه انتخابات را در پیش داریم حل و فصل خصومت ها و کینه ها و دوستی در شورا مهم ترین سیاست ریاست جدید شورای اسلامی شهر است .

رفیعی با تاکید براینکه از چند روز آینده نگارش بودجه ۹۵ شورای اسلامی شهر رشت را آغاز خواهیم کرد، تصریح کرد: با آرامش دنبال نوشتن بودجه ای خوب متناسب با مشکلات هستیم تا در آینده بودجه مصوب اجرایی و عملیاتی شود .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برنامه های پیش روی شورای شهر رشت، اظهار کرد: کارهایی که در شاخه های عمرانی عقیم مانده را تکمیل و به بهره برداری خواهیم رساند و برای تجدید بیعت دوباره با شهدا به مزار شهدا خواهیم رفت .

قربانی هشدار انقراض داد

ghorbani_5406سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در خصوص خطر انقراض آبزیان دریای خزر هشدار داد.
محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از صید بی رویه در دریای خزر، تصریح کرد: صیادان غیرمجاز با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های جدید نسل ماهیان خاویار و دیگر آبزیان را با خطر نابودی و انقراض مواجه کرده‌اند که این معضل نشان‌دهنده کافی نبودن تلاش‌های مسئولان برای حفاظت از آبزیان در حال انقراض است.
وی بر ضرورت منع استفاده از ادوات پیشرفته در صیادی تاکید کرد و گفت: به خاطر اینکه مافیای قاچاق ماهی به صورت غیرقانونی باعث از بین رفتن و نابودی بسیاری از آبزیان شده اند و آبزیان را بدون توجه به اهمیت گونه های آنها صید می کنند لذا باید در این حوزه استفاده از تجهیزات پیشرفته یکبار برای همیشه ممنوع شود.

شاید برخی ها ندانند که پدران سیاهکلی ها چه کسانی بوده اند

tale_heydariبه گزارش «درسیاهکل»، دکتر مرتضی طالع ماسوله رییس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در کارگاه آموزشی گردشگری مدیران شهرستان سیاهکل و صنعت توریسم، با بیان اینکه من دوست ندارم شعارگونه حرف بزنم بلکه شعورگونه سخن می گویم، اظهار داشت: من وقتیکه هربار وارد سیاهکل می شوم به تاریخ خودم برمیگردم، تاریخی که بسیار پرافتخار است.

وی تصریح کرد: وقتیکه فرزندانم به سنی رسیدند که می توانستند متوجه بشوند تاریخ چیست، آنها را به دوجا بردم تا از نزدیک آن را ببینند. یکی از این دوجا سیاهکل بود، زیرا می خواستم آنها بدانند که گذشتگانشان در کجا زندگی می کردند.

وی با بیان اینکه شاید برخی ها ندانند که پدران سیاهکلی ها چه کسانی بوده اند، گفت: با نویسندگان فیلم مختار درگیری لفظی داشتم که چرا در این فیلم حتی یک کلمه از دیلمان به کار برده نشده است. در این فیلم بسیار زیبا و تاریخی این صفحه از تاریخ که حکومت دیلمیان بوده است را ندیده اند و من عذر کسی را در این موضوع نمی پذیرم.

رییس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه یکی از ۷۲ تن از یاران امام حسین(ع) دیلمی بود، یادآور شد: ابن زیاد در زمان نبرد با مختار از اشعث سئوال کرد اینهایی که دور مختار جمع شده اند عرب هستند، اشعث نیز در جواب به وی گفت که اینها عرب و دیلم هستند.

طالع با بیان اینکه پایتخت عضدالدوله دیلمی شیراز بود و سرزمین های وسیعی تحت اختیارش بود، خاطرنشان کرد: در زمان آل بویه روز عاشورا در بغداد تعطیل رسمی اعلام شد. قبل از حکومت آل بویه ۲۰۰ سال عید نوروز نداشتیم که با آمدن آل بویه این عید باستانی احیا شد.

وی با بیان اینکه آل بویه از خود اثر داشت، گفت: در درون حکومت آل بویه یک کتابخانه در بغداد به تنهایی ۲ میلیون جلد کتاب داشت این در صورتی است که کتابخانه فرانسه یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در خود جا داده بود.

Share