پورشعبان و بدیعی فر پاسخ دادند

سوالات شورای شهر از شهردار انزلی چه بود و او با اجازه چه کسی به مرخصی می‌رود

ختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاه و پنجمین جلسه عادی و علنی شورای شهر بندر انزلی با حضور شهردار انزلی حول محوریت دو نامه اعضای شورای شهر و همچنین بررسی روند ساخت پل ولایت ۲ تشکیل جلسه داد .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاه و پنجمین جلسه عادی و علنی شورای شهر بندر انزلی با حضور شهردار انزلی حول محوریت دو نامه اعضای شورای شهر  و همچنین بررسی روند ساخت پل ولایت ۲ تشکیل جلسه داد .
DSC_0649به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , در ابتدا دو نامه خطاب به شهردار و رییس شورا از سوی چهار تن از اعضای شورا شامل آقایان امیر احمدی فرد ، شعبان جعفری ، بهمن زنجان خواه و خانم نصیری ابلاغ و توسط رئیس شورا قرائت شد .
در نامه اول خطاب به رئیس شورا آمده بود: در  ماده ۷۹ قانون شهرداری ها آمده است شهردار موظف است که تا پایان پانزدهم هر ماه حساب درآمد و هزینه ماه قبل شهرداری را به شورای شهر ارائه دهد پس چرا رئیس شورا از در اختیار قراردادن این صورتحساب برای اعضای شورای شهر ممانعت نموده اند .

در ادامه با اشاره به تبصره ۱ ماده ۹ آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران ، که تاریخ استفاده از مرخصی برای شهرداران را بنا به تقاضای شهردار و موافقت شورای اسلامی شهر دانسته ، خواستار شفاف سازی در این خصوص شده اند که شهردار در طی این دو سال و با توجه به غیبت های مکرر که بدون مجوز شورا بوده ، از چه کسی مرخصی گرفته است؟

در نامه دوم ، خطاب به شهردار بندر انزلی در راستای ماده ۷۳ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران تذکرات و سوالاتی مطرح شد که بشرح ذیل است:
سوال اول – در خصوص ابهام در مبلغ قرارداد واگذاری خدمات شهری به بخش خصوصی(ظریفکاران شهر باران ) : از آنجا که برآورد مبلغ پیشنهادی برای واگذاری خدمات شهری از قبیل رفت و روب و جمع آوری زباله بر اساس وضعیت موجود (یعنی قبل از واگذاری) صورت گرفت ولی در انجام انعقاد قرارداد، شرایط دیگری که به شدت در مبلغ قرارداد تاثیر گذار بودند و موجب کاهش شدید هزینه کرد در بخش خدمات شهری شده است ، از جمله : کاهش نیرو از ۱۲۱ نفر به ۱۰۰ نفر و کاهش اضافه ساعت کاری از دوازده هزار ساعت به چهار هزار ساعت در ماه و حذف مزایای جیره غذایی و بیمه تکمیلی و کاهش ماشین آلات از ۲۶ دستگاه به ۱۴ دستگاه . پس چرا با توجه به مواردذکر شده ، کاهشی در مبلغ قرارداد منعقد شده نسبت به شرایط قبل از واگذاری مشاهده نمیشود؟ و به چه دلیل برآورد واگذاری به بخش خصوصی با مبلغ حدود ۳۵ میلیارد ریال انجام شده است؟
سوال دوم – شهرداری ها و موسسات و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها موظفند نسبت به محاسبه کسورات قانونی حقوق پرسنل و پیمانکار اعم از مالیات تکلیفی ،مالیات بر ارزش افزوده و بیمه اقدام و مبالغ مزبور به حساب سازمان های مربوطه واریز شده تا از ایجاد تعهد برای سالهای آتی جلوگیری نماید. با توجه به رشد ۲۲ درصدی درآمد نسبت به پیش بینی بودجه ( و کسب حدود ۷۷ میلیارد ریال افزایش درآمد ) ، چرا شهردار از پرداخت مالیات تکلیفی و اقساط بانک شهر و بیمه ها که از این رهگذر صدها میلیون تومان خسارت وارد شده ، امتناع نموده است ؟
سوال سوم – به موجب تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدانها و پارکها و باغهای عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق بوسیله مأمورین خود رأساً اقدام کند و اشخاص مزبور حق ادعای هیچگونه خسارتی نخواهند داشت . لذا با توجه به چندین مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص جمع آوری گاری داران شنبه بازار و رفع سد معبر در بلوار قدس و ساماندهی آنها ، چرا تاکنون هیچگونه اقدام عملیاتی در این خصوص انجام نشده است ؟
سوال چهارم – مطابق ماده ۷ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شهرداریها مکلف به اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و مقررات مربوط به طرحهای جامع شهری و نقشه های تفصیلی میباشند و بر اساس ماده ۱۰۱ قانون شهرداری و اصلاحی آن (مصوب ۲۸/۱/۱۳۹۰ ) شهرداری مکلف است نسبت به نقشه تفکیکی تهیه شده توسط مالک بر اساس ضوابط طرح جامع، یا تفصیلی یا هادی مصوب و با ملاحظه ضوابط اقدام نماید .چرا با گذشت حدود یکسال از ابلاغ طرح جامع شهری ،شهرداری اقدامی جهت انعقاد قرارداد با مشاور طرح تفصیلی بعنوان یک طرح فرادست (که قطعا موجب کاهش درآمد شهرداری خواهد شد ) انجام نداده است ؟
سوال پنجم – با توجه به اینکه هر گونه به کارگیری نیروی انسانی جدید باید در چهارچوب قوانین و مقررات و بخشنامه های وزارت کشور باشد ، لذا در طی حضور ایشان در سمت شهرداری چه تعداد نیرو بصورت روز مزد یا فصلی و غیره به کار گرفته شده است ؟ و چرا آخرین چارت سازمانی مصوب به همراه شرح وظایف سازمانی هر واحد و مشخص نمودن تعداد کارکنان در چارت و افرادی که در پست مصوب حضور ندارند را علی رغم درخواست شورای شهر ، ارائه ننموده اند؟
سوال ششم – مطابق ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در شبکه معابر شهری و با تصویب شورای عالی ترافیک ، شهرداری ها میتوانند برای مدیریت پارک های مجاز حاشیهای ابزارها ی از قبیل پارکومتر نصب و حق توقف پیشنهادی شورای اسلامی شهر که مورد تایید وزیر کشور می باشد را دریافت نماید . اما اخیرا ما شاهد دریافت حق توقف خودروها در حاشیه خیابانهایی که فاقد پارکومتر هستند می باشیم که مغایر با قانون فوق بوده و از طرفی ،چرا با توجه به گزارش ماهانه شهرداری در سه ماهه اول ، مبلغ درآمد حق پارکینگ بسیار ناچیز گزارش شده است ؟
سوال هفتم – با توجه به ماده ۳ آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار (مصوب ۱۱/۶/۱۳۷۷ هیات وزیران )شهردار باید از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در این سمت انجام وظیفه می نماید در داخل محدوده قانونی شهر ساکن باشد .چرا با گذشت یکسال و اندی از تصدی سمت شهرداری توسط جناب مهندس پورشعبان ، هنوز ایشان بهمراه خانواده در شهر بندرانزلی سکونت ننموده اند؟

سوال هشتم – با توجه به سیاست های اجرایی بخشنامه بودجه سال ۹۴ که در خصوص توقف استفاده از آب شیرین برای فضای سبز در کوتاهترین زمان ممکن با توجه به وقوع شرایط بحران آب ، و تهیه طرح های جامع اصلاح فضای سبز و سیستم آبیاری تاکید داشته است، چرا فضای سبز در اثر عدم آبیاری مناسب و عدم برنامه ریزی درست با آسیب جدی مواجه شد؟

شهردار انزلی با اجازه فرماندار به مرخص رفته است

پس از قرائت سوال ها و موارد ذکر شده محمد رضا بدیعی فر ، رییس شورای شهر بندر انزلی در پاسخ به دو نامه ۴ عضو شورای شهر در ابتدا عنوان کرد: در خصوص مرخصی های آقای شهردار ,رئیس شورای عالی استان هم نامه ای به شورا ارسال کردند و به این موضوع اشاره کردند که شهردار باید از شورای شهر مرخصی گرفته باشد ولی بر طبق نامه معاونت عمرانی استاندار ایشان باید از فرماندار مرخصی می گرفتند که تا این لحظه هم تمام مرخصی شهردار با اجازه فرماندار صورت گرفته است.
وی در مورد ارائه صورت حساب های شهرداری یه اعضای شورا شهر بندر انزلی اظهار داشت: در قانون اشاره ای به این موضوع که صورت حساب درآمد و هزینه ها باید در اختیار اعضای شورای شهر باشد نشده است اما در مورد گزارش خزانه داری حق با اعضا است که این موضوع در حال ویرایش است و بزودی در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

نباید هر کجا که می روم به تک تک اعضآ اطلاع دهم

سپس رضا پورشعبان شهرداری در ابتدا با انتقاد از برخی از اعضا شورای شهر عنوان کرد: برخی از افراد در دل شهرداری می نشیندند و از عملکرد شهرداری و شهردار انتقاد می کنند باید بگویم اما این موضوع تنها باعث دلسردی و ابهام در کارمندان شهرداری می شوند .
وی تصریح کرد : بنده پیشنهاد میکنم امور باید با همدلی و همزبانی پیش برود .
شهردار بندر انزلی در مورد حضور کم خود در ساختمان شهرداری بیان داشت: بنده به جلسات متعددی می روم که ممکن است شهری ، استانی و حتی کشوری باشد و بنده نباید هر کجا که می روم به تک تک اعضآ اطلاع دهم .اگر موضوعی قابل بررسی است باید از طریق کمیته ای مورد بازرسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از حقوق معوقه کارمندان خود را پرداخت کرده است ,در مورد پل ولایت ۲ تصریح کرد: رمپ شمالی پل مراحل پایانی ساخت خود را می گذراند اما رمپ جنوبی این پل با کمبود اعتبار و مشکلات مالکیتی مواجه شده است .
رضا پورشعبان در پایان از اتمام پروژه پل ولایت ۲ خبر داد و گفت :مشکل مالکیت اراضی زمین های کمیته امداد با اختصاص یک میلیارد رفع شد اما تلاش می کنیم با معاوضه زمین رضایت مالک را جلب کنیم .

Share