قدیمی خبرداد:

سمفونی صلح «آوای کاسپین» برای نخستین بار در گیلان طنین‌ انداز می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر روابط عمومی وامور بین‌الملل شهرداری رشت از برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه ، عکس و فیلم «دریای دوستی ، کاسپین» همزمان با روز جهانی صلح در رشت خبر داد و گفت: این جشنواره ۲۹ شهریور ۹۴ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا, مدیر روابط عمومی وامور بین‌الملل شهرداری رشت از برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه ، عکس و فیلم «دریای دوستی ، کاسپین»  همزمان با روز جهانی صلح در رشت خبر داد و گفت: این جشنواره ۲۹ شهریور ۹۴ برگزار می‌شود.

ghadimi_2015-06-18_19-17-27فاطمه قدیمی از برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه ، عکس و فیلم «دریای دوستی ، کاسپین» همزمان با روز جهانی صلح در رشت خبر داد و اظهار کرد : دریای کاسپین مهد صلح و دوستی است و با توجه به اینکه ۳۰ شهریور ماه هرسال ، روز جهانی صلح نامگذاری شده است لذا تلاش داریم با زبان هنر که زبانی تاثیرگذار و قابل درک برای همه انسان ‌هاست ، این روز را گرامی به داریم.

مسوول دفتر همکاری های کمیسیون ملی یونسکو _ ایران _ شهرداری رشت با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و روز جهانی صلح ، افزود : هفته دفاع مقدس به عنوان خاطره‌ای ارزشمند و واقعیتی همیشگی  در ذهن ملت ایران نقش بسته است ، زیرا بیانگر رشادت‌ های دلاورانی  است که در راستای حفظ آرامش جامعه ، آرامش خود را فدا کردند . امروز نیز با توجه به شرایط بحرانی منطقه و تنش‌های ایجاد شده در کشورهایی نظیر سوریه ، اهمیت برقراری صلح در منطقه و جهان بیشتر از همیشه حس می‌شود لذا لازم است در راستای شعار  یونسکو  که صلح و توسعه است و در چهار چوب قوانین کشورمان ،  جهت اعتلای صلح در جهان گام برداریم.

قدیمی شهرداری رشت را میزبان برگزاری روز جهانی صلح  دانست و اضافه کرد : شهرداری رشت اولین شهرداری در کشور است که به مناسبت روز جهانی صلح اقدام به برگزاری جشنواره‌ای با محوریت صلح و دوستی نموده است. شهردار رشت نیز جزو مجمع شهرداران صلح جهانی محسوب می‌شود و برای ما بسیار حائز اهمیت است که بتوانیم پیام صلح و دوستی شهرمان را در سطح محلی ، منطقه‌ای ، ملی و بین‌المللی انتشار دهیم . جشنواره «دریای دوستی، کاسپین» با همکاری کمیسیون ملی یونسکو _ ایران، انجمن سینمای جوانان ایران و شاخه گیلان این انجمن ، آژانس عکس ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌المللی شهرداری رشت با بیان اینکه مشارکت در برگزاری جشنواره امسال دومین اقدام شهرداری رشت به مناسبت روز جهانی صلح است ، تصریح کرد : سال گذشته نیز نمایشگاه عکس « قربانیان جنگ ، سفیران صلح » از مجموعه آثار استاد مهدی منعم در رشت برگزار شد و همکاری شورای اسلامی و شهرداری رشت در برگزاری مراسم روز جهانی صلح با دفتر کمیسیون در تهران از دیگر اقدامات انجام شده بود . امسال نیز با توجه به اینکه دریا مهد دوستی و مهربانی است با مشارکت در برگزاری این جشنواره در صددیم تا پیام صلح و دوستی شهر رشت با زبان هنر منتشر شود .

وی همچنین خواستار حضور پر رنگ فرهیختگان و هنرمندان در این جشنواره شد و خاطرنشان کرد : با انتشار پیام این جشنواره توسط رسانه‌ها ، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌ صلح و دوستی از سوی مدیران تصمیم‌گیر خواهیم بود.  همچنین انتشار ارزش‌های انقلاب اسلامی با تاکید بر آرمان‌های امام راحل ( ره ) و تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در قالب برگزاری چنین جشنواره‌هایی ، می‌تواند به صورت یک خاطره همیشه پایدار ثمرات دفاع مقدس را در ذهن جهانیان نقش ببندد.

قدیمی از رونمایی دو کتاب با محوریت دریای کاسپین  در حاشیه برگزاری جشنواره خبر داد و بیان کرد: سمفونی صلح «آوای کاسپین» اثر استاد دلجو نیز برای نخستین ‌بار در گیلان طنین‌انداز می‌شود.

به گزارش ایسنا، جشنواره «دریای دوستی، کاسپین» ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه ، ۲۹ شهریورماه امسال در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

گفتنی است ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس سازمان سینمایی ایران ، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو _ ایران ، مدیران استانی و شهری و  جمعی از افتخارآفرینان عرصه فرهنگ و هنر کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.

Share