سردار میرحیدری:پیشگیری از وقوع جرم امری چند نهادی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: پیشگیری از وقوع جرم امری چند نهادی است.  سردار«محمدرضا میر حیدری» فرمانده انتظامی استان گیلان در نشست تعاملی با مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آموزش و انتقال مهارتهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به کودکان و نوجوانان بستر ساز امنیت است. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: پیشگیری از وقوع جرم امری چند نهادی است.
۱ سردار«محمدرضا میر حیدری» فرمانده انتظامی استان گیلان در نشست تعاملی با مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آموزش و انتقال مهارتهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به کودکان و نوجوانان بستر ساز امنیت است.
سردار محمدرضا میرحیدری با بیان اینکه سرمایه گذاری در آموزش و ارتقاء سطح آگاهی یک هزینه ناچیز برای امنیت است، افزود: آموزش و پرورش یک ظرفیت مناسب برای ارتقاء سطح آگاهی و امنیت جامعه می باشد.
وی با تاکید بر اینکه اگر کمک دستگاه فرهنگی نباشد پلیس نمی تواند ماموریت خود را به خوبی انجام دهد، بیان داشت: ارتقاء امنیت در جامعه مستلزم بسترسازی فرهنگی است.
رئیس پلیس گیلان با بیان اینکه کانون خانواده و محیط مدرسه بهترین محل برای آموزش و بستر سازی فرهنگی است، اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت با ارتباط مستمر با میلیون‌ها نفر از جمعیت کشور، نقش تعیین کننده‌ای در آموزش دانش‌آموزان، والدین آنها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته و در این زمینه از قدرت فرهنگ‌سازی بالایی در رشد و توسعه جامعه برخوردار است.
سردار میر حیدری با تاکید بر اینکه هر نوع تلاش در مسیر فرهنگ سازی، سرمایه‌گذاری برای تامین امنیت اجتماعی جامعه و کاهش وقوع جرم مستلزم برنامه ریزی دقیق و مناسب بوده، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم امری چند نهادی است که نیازمند همکاری تمام سازمان های مربوطه می باشد.
«مهدی حاجتی» مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه عدم آشنایی با مهارت های زندگی یکی از عوامل آسیب پذیری و انحراف جوانان است، گفت: آموزش و پرورش با فرهنگ سازی و آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان در پویایی و تعالی جامعه اثر گذار است.
وی با تاکید بر اینکه هر قانون ضمن داشتن پویایی باید از پشتیبانی فرهنگی نیز برخوردار باشد، افزود: پیروی از قانون باید از خانواده شروع شده و به مدرسه و اجتماع تعمیم پیدا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پایان با اعلام اینکه آمادگی هرگونه تعامل با ناجا را داریم، بیان داشت: باید همه نهادهای فرهنگی نیز در کنار آموزش و پرورش به نهادینه کردن قانون پذیری کمک کنند.

Share