ندیمی سخنگوی فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه:

رونق بازار کتاب گیلان نیازمند اجرای برنامه های حمایتی از ناشران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ندیمی باتاکید بر حمایت از فعالان حوزه نشر گفت: رونق بازارکتاب گیلان نیازمند اجرای برنامه های حمایتی ازناشران و متناسب کردن قیمت عرضه کتاب با قدرت خرید مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی اظهار کرد: مهمترین مساله در حوزه نشر در گیلان بحث هزینه ها و درآمدهای حاصل از نشر است که این انتظار وجود دارد تا در باب تامین مواد اولیه و کاغذ، ماشین های چاپ و هزینه های ورودی و خروجی در این حوزه برنامه های حمایتی مشخصی در نظر گرفته شود.

nadimi_9261 (2)وی با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی گیلان تصریح کرد: متاسفانه استقبال از محصولات فرهنگی و به ویژه کتاب جزو الویت های سبد خرید خانوارهای گیلانی نیست که این موضوع هم به سطح درآمد مردم و هم به بالا بودن قیمت محصولات عرضه شده بر می گردد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: با این شرایط، رونق بازار کتاب در گیلان نیازمند فراهم شدن زمینه ای است که با حمایت های منطقی از ناشران، قیمت محصولات فرهنگی عرضه شده را متناسب با قدرت خرید مردم درآورده تا از این طریق در راستای سهولت خرید و افزایش رغبت خرید محصولات فرهنگی گام موثری برداریم.

ندیمی با تاکید بر حمایت همه جانبه از فعالان حوزه نشر اعلام کرد: بخش عمده ای از مسائل مربوط به حوزه نشر و رویکردهای حمایتی چه در بحث مالیات و درآمدها و چه در بحث تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای نشر در برنامه ششم در نظر گرفته شده که در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم برخلاف برنامه پنجم که استثنایی برای پرداخت مالیات وجود نداشت، سعی شده هم در بحث معافیت مالیاتی و هم تعدیل و تخفیف در این باره، بازنگری های اساسی در حوزه مالیات نشر به وجود آید.

۱۳۱ ناشر در استان گیلان مجوز نشر دارند که از این تعداد، تنها ۲۶ ناشر در سه ماهه نخست جاری فعال بوده اند.

/مهر

Share