با حضور مردم و مسئولین

دومین جشنواره بازیهای بومی ، محلی در رحیم آباد رودسر برگزار شد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین جشنواره سنتی بازیهای بومی ، محلی با هدف احیا و نهادینه کردن فرهنگهای بومی ، محلی در روستای گیری دهستان اشکور علیا بخش رحیم آباد شهرستان رودسر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ,دومین جشنواره سنتی بازیهای بومی ، محلی با هدف احیا و نهادینه کردن فرهنگهای بومی ، محلی در روستای گیری دهستان اشکور علیا بخش رحیم آباد شهرستان رودسر برگزار شد.

فرماندار رودسر عصر روز پنجشنبه در این مراسم بر لزوم توسعه و گسترش فرهنگهای سنتی ،بومی ،محلی در جامعه تاکید کرد و گفت : برگزاری این جشنواره ها بی تردید به روند ماندگاری این سنتها و آداب کمک شایانی خواهد کرد و همه باید از آن حمایت و پاسداری کنند.janbazi_2015-08-26_17-38-07
امیر جانبازی رودسری با تاکید بر این مطلب که یکی از کارهای ماندگار و ارزشمند در روستاهها برگزاری جشنواره بازیهای سنتی ،بومی ،محلی یادآور آیین گذشتگان و پیشینیان است افزود : همه باید با ایجاد وفاق و همدلی این فرهنگها را در جامعه احیا و زنده کنند و اجازه ندهند به فراموشی سپرده شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره به ایجاد فضای با نشاط و شاداب در بین مردم منتهی خواهد شد تصریح کرد : مردم به دنبال نشاط و شادابی هستند و این جشنواره ها نیز می تواند روح نشاط و شادابی را در مردم تقویت و نهادینه کند.
نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره های بومی ،محلی همواره باید حمایت شوند تا پایدار باقی بمانند از مسوولان خواست در حمایت از این گونه جشنواره ها از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.
محمد مهدی رهبری املشی با تاکید بر این مطلب که این جشنواره ها باعث تشویق و ترغیب مردم برای نهادینه کردن این فرهنگهای بومی ،محلی می شود افزود : برگزاری این جشنواره ها علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم باعث قوام و پایداری این سنن و فرهنگ خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم دولت یازدهم برای رفع محرومیت زدایی در روستاهها تصریح کرد : مردم باید به دولت اعتماد کنند چرا که دولت از همه توان و ظرفیت برای رفع محرومیت زدایی در روستاههای محروم و کمتر توسعه یافته بهره گیری خواهد کرد و تلاش بر این است که روستاهها از محرومیت خارج شوند.
مسوول دومین جشنواره بازیهای بومی ،محلی در روستای گیری دهستان اشکور علیا نیز در حاسیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این جشنواره در بخشهای مختلف همچون طناب کشی ،قیش بازی ،چوپابازی و عروس بران برگزار می شود.
سالار صفری با بیان اینکه متاسفانه آداب ،سنن و فرهنگهای قدیمی در حال فراموشی قرار دارند افزود : تلاش کردیم با برگزاری این جشنواره آنها را تداعی و به نسل جوان انتقال دهیم.
روستای «گیری» از توابع دهستان اشکور علیا بخش رحیم آباد رودسر با بیش از ۲۰۰ خانوار جمعیت در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز بخش رحیم آباد رودسر واقع شده است.

Share