انتقادات نسبت به عملکرد کمیسیون برجام ادامه دارد

در کمیسیون برجام تیم جلیلی را حلوا حلوا می کنند/با تیم ظریف که کشور را از دو خطر نجات داد رفتار بسیار خصمانه ای دارند/همه دلسوزان ناراحت هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه در کمیسیون برجام تیم جلیلی را حلوا حلوا می کنند، عنوان کرد: در حالی شاهد چنین تفاوت رفتاری هستیم که تیم گذشته ۶ سال مذاکره کرد و هیچ دست آوردی جز تعدد قطعنامه های سخت نداشت. نمی گویم آنها خیانت کردند، بلکه بر این باورم که آنها از عهده کار بر نیامدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نامه،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای بررسی برجام باید تمام جوانب این دستاورد را زیر نظر گرفت. لازم است این موضوع لحاظ شود که تیمی بعد از ۶ سال حتی یک برگ هم تحویل نداد اما تیم دیگر در دو سال ۱۰۰ برگ نتیجه به کشور تحویل داد.

jafarzade_5885نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون برجام باید بررسی کند که چه اتفاقاتی در طول سال های گذشته رخ داده است، عنوان کرد: خدا اموات تیم هسته ای فعلی را بیامرزد که بعد از دو سال مذاکره ۱۰۰ برگه نتیجه تحویل کشور داده است، تیم قبلی که کاری از پیش نبرده بود.

تیم هسته ای کشور را از دو خطر نجات داد

وی با بیان اینکه تیم هسته ای ظریف کشور را از دو خطر بسیار بزرگ نجات داده است توضیح داد: آنها توانستند جلوی قطعنامه ۱۹۲۹ را بگیرند و قطعنامه ۲۲۳۱ را از وضعیت بسیار بد، به وضعیت کنونی تبدیل کنند.

این نماینده با بیان اینکه برخی نسبت به قطعنامه ۲۲۳۱ انتقاد دارند، اظهار داشت: این دوستان باید دقت کنند که کدام کشور می‌توانست با هزینه کمتر از قطعنامه‌هایی بیرون بیایند که در دولت قبل به تصویب رسیده بود.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم این نشست ها و مذاکرات هسته ای برای هر دو طرف بوده هم آمریکا مجبور به مذاکره بود و هم به نوعی ما با اجبار وارد این نشست ها شدیم. آمریکا مجبور بود چرا که ایران تا جایی در فن آوری هسته ای به پیشرفت رسیده بود که دیگر نیاز به آنها برای دستیابی به این فن آوری نداشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اما از سوی دیگر تحریم های ناجوانمردانه، عدم گردش پول در عرصه بین‌الملل، عدم اعتقاد دولت قبلی به اقتصاد مقاومتی و نداشتن زیر ساخت ها، به لحاظ اقتصاد به کشور خسران زیادی وارد شد و به نوعی ما مجبور شدیم پای میز مذاکره بنشینیم.

وی با تاکید مجدد بر اینکه برای بررسی برجام باید همه جوانب بررسی شود، گفت: اینکه الان یک عده ای نشستن مو را از ماست می کشند هیچ اشکالی ندارد اما متاسفانه آنها به عقبه کار را نگاه نمی کنند از دست اوردهای مذاکرات بی اطلاع هستند.

جعفرزاده تاکید کرد: همه دلسوزان ناراحت هستند که چرا انصاف در کمیسیون ویژه بررسی برجام رعایت نمی شود. آنها باید توجه کنند که تیم مذاکره کننده چه دستاوردی برای کشور داشتند. بلکه قبول داریم که در بعضی مسائل مجبور بودیم مذاکره کنیم اما باید دستاورد این دو سال را در مقابل دستاوردی که ۶ سال مذاکره ای که هیچ نتیجه ای نداشت، قرار دهیم بعد قضاوت کنیم

وی با بیان اینکه روند کمیسیون برجام تقریبا سیاسی شده است توصیح کرد که اعضای کمیسیون برجام باید شائبه سیاسی را از کمیسیون ویژه بر دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تیم هسته ای کشور بسیار خبره است نباید طوری با آنها رفتار شود که انگار در این مدت آنها الفبای دیپلماسی و مذاکره را نمی دانستد این درست نیست اکنون نمایندگان دور هم بنشینند و به آنها بگویند باید چه کارهایی انجام می دادند.

وی با انتقاد از رفتار دو گانه اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام با تیم های مذاکره کننده گفت: متاسفانه کمیسیون رفتار بسیار محبت آمیز و نوازش دهنده با آقای جلیلی و تیمش دارند و برعکس رفتار بسیار خصمانه با تیم هسته ای دارند. این تفاوت رفتار در کمیسیون برای هیچ کس توجیهی ندارد.

جعفرزاده با بیان اینکه در کمیسیون برجام تیم جلیلی را حلوا حلوا می کنند، عنوان کرد: در حالی شاهد چنین تفاوت رفتاری هستیم که تیم گذشته ۶ سال مذاکره کرد و هیچ دست آوردی جز تعدد قطعنامه های سخت نداشت. نمی گویم آنها خیانت کردند، بلکه بر این باورم که آنها از عهده کار بر نیامدند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: اما به تیم هسته ای که زحمت کشیدند، توهین می کنند با آنها با بدترین الفاظ صحبت می کنند و رفتاری بسیار نا مهربانانه با تیم مذاکره کننده ظریف دارند.

Share