رئیس مرکز اسلامی هامبورگ و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری؛

در طول تاریخ نسبت به وجود زن ظلم شده است/با بروز بودن می توان جوانان را جذب کرد/باید شرایط ابراز عقاید دختران در زمینه حجاب فراهم شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رمضانی نسبت به فعالان فرهنگی حجاب و عفاف توصیه نمود: باید شرایطی را فراهم نمایید تا دختران جامعه ما بیایند و در رابطه با حجاب و عفاف بحث کنند و سوالات و ابهامات خود را مطرح نمایند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از افق انزلی ,آیت الله رمضانی رئیس مرکز اسلامی هامبورگ و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری  در جلسه گردهمایی حامیان حجاب و عفاف بندرانزلی با اشاره به راه های مختلف برای تحقیق و پژوهش پیرامون حجاب گفت: بهتر است که حجاب را به لحاظ وجود شناسی و معرفت شناختی بررسی نماییم.

seyedshams 111 وی در خصوص اشاره آیات قرآن به زنان برتر افزود: آنهایی که می گویند مرد از زن برتر است نمی توانند خلقت زنان بزرگی همچون حضرت مریم که قرآن از او یاد کرده را نادیده بگیرد و آن را برتر نداند ، چرا که ما در خلقت انسانها استثنا نداریم و همه در خلقت باهم برابرند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ نسبت به وجود زن ظلم شده است ، اظهار نمود: جامعه غرب در طول تاریخ ظلهای زیادی را علیه زنان انجام داد و بسیاری از حقوق اولیه را برای آنها قایل نبود.

وی افزود: امروز نیز غرب برای اینکه بتواند کنترل زنان را در دست بگیرد برنامه ریزی های زیادی انجام داده است که در نهایت به استفاده ابزاری از زن در تبلیغات و تجارت و تبدیل آن به یک کالای تبلیغاتی انجامید.

وی در خصوص سیر تاریخی ظلم به زنان در تاریخ ایران پیش از انقلاب اسلامی و دوران شاهنشاهی بیان کرد: در ایران نیز ، شاهان استفاده های ناشایستی از زنان می بردند که بنده از گفتن آنها شرم دارم ،اما شاهان با غوطه ور شدن در شهوت و حرم سرا یک ایران عظیم را بر باد دادند و چند تکه نمودند.

آیت الله رمضانی افزود: زن در طول تاریخ با بی مهری های بسیاری روبرو شده است و حتی در بیشتر مواقع جنبشهای دفاع از حقوق زن نیز با انحطاط و تباهی مواجه شده است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ گفت: زن در بحث وجود شناسی محترم است و وزان او به لحاظ وجودی مانند وزان مرد است.

وی با اشاره به ظلمهای اعراب در دوران جاهلیت نسبت به زنان خاطر نشان کرد: در زمانی که اعراب جاهلیت زنان را زنده به گور می کردند ،پیامبر اعظم (ص) دفاع جانانه ای از زنان می نماید و در زمانی که کسی به زن اهمیت نمی دهد آن حضرت دست زن را می بوسد.

seyedshams 112
آیت الله رمضانی تاکید کرد: اینکه مطرح می شود ۵۰ نفر از یاران امام زمان (عج) زن هستند حرف غلطی نیست و بیانگر جایگاه والای زنان است.

وی با اشاره به تاکید آیات قرآنی نسبت به جایگاه زن افزود: در قرآن کریم مشاهده می کنید که سوره هایی به نام زنان وجود دارد و در سوره تحریم زنان خوب و بد را مثال می زند و بیش از سیصد آیه نیز در رابطه با جایگاه زن وجود دارد و همه اینها بیانگر این است که بر اساس مفاهیم اسلامی زن چیزی از مرد کم ندارد.

آیت الله رمضانی نسبت به فعالان فرهنگی حجاب و عفاف توصیه نمود: باید شرایطی را فراهم نمایید تا دختران جامعه ما بیایند و در رابطه با حجاب و عفاف بحث کنند و سوالات و ابهامات خود را مطرح نمایند ، ما اعتقاد نداریم که اینها عناد دارند ، بلکه معتقدیم اینها متعلق به این نظام هستند و به دنبال پاسخ درست برای پرسش های خود می گردند.

وی در پایان گفت: باید بروز باشید و معلومات خود را بالا ببریم تا بتوانیم جوانان را جذب نماییم ، به نظر بنده اگر از نظر وجود شناسی و معرفت شناختی بحث شود ، آنوقت حجاب برای ما لطیف تر و ملموس تر خواهد گردید.

Share