معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از مرکز دفن زباله سراوان

تایید مکان احداث نیروگاه تولید انرژی از زباله در سراوان

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور با بیان اینکه در استان‌های شمالی همه چیز با تأخیر چند ساله در حال انجام است، افزود: مرکز دفن زباله سراوان در این سفر مورد توجه قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون رئیس‌جمهور بررسی تأخیرهای طولانی در مدیریت پسماند را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌موضوعی که در برنامه چهارم برای مدیریت پسماند استانهای شمالی در نظر گرفته شده است هنوز به صورت معضل ادامه دارد.
ebtekatمعصومه ابتکار در حاشیه بازدید از مرکز دفن زباله سراوان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سراوان باید به عنوان یک مرکز گردشگری مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه کشور مقدمات مدیریت پسماند برای استان‌های شمالی دیده شد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در استان‌های شمالی همه چیز با تأخیر چند ساله در حال انجام است، افزود: مرکز دفن زباله سراوان در این سفر مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور توجه نمایندگان استان به مشکلات سراوان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برنامه‌ریزی برای سفر امروز با هدف بررسی مشکلات جنگل‌ها انجام شد و قرار بود مشکل تخریب جنگل مورد بررسی قرار گیرد اما با توجه به معضل دفن پسماند در گیلان این امر مورد توجه قرار گرفت.

ابتکار با اشاره به تلاش‌های استانداری گیلان در رفع مشکل پسماند خاطرنشان کرد: تسهیلات خوبی در قالب آسیب‌سازی شهرها برای مدیریت پسماند مورد توجه قرار گرفت؛ اعتبارات لازم و مساعدت‌های دولت انجام می‌شود اما باید سعی شود تا جذب سرمایه‌گذار در این بخش انجام شود.

وی با اشاره به طبیعت بی‌نظیر گیلان، تصریح کرد: شهرداری از سرمایه‌گذاران برای مدیریت پسماند دعوت کند دولت نیز پیش‌بینی‌های لازم را انجام خواهد داد و در تهران جلساتی برای تسریع در روند حل مشکلات سراوان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور افزود: تمام مشکلات گیلان در حوزه زیست‌محیطی بررسی می‌شود، همچنین مکان‌یابی نیروگاه تائید شده که این خود نخستین گام است.

ابتکار با بیان اینکه تفکیک از مبدأ اقتصادی‌ترین راه برای مدیریت پسماند است،‌ خاطرنشان کرد: باید الگوی مصرف شهروندان و گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور بررسی تأخیرهای طولانی در مدیریت پسماند استان‌های شمالی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: چیزی که در برنامه چهارم کشور برای مدیریت پسماند استان‌های شمالی در نظر گرفته شود، هنوز به‌طور معضل ادامه دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

/تسنیم

Share