خاطرات شکلاتی حمید رسایی از «ابوذر زمان»+عکس

به گزارش سرویس فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رسایی در آخرین پست اینستگرامی خود به سالروز درگذشت آیت الله طالقانی اشاره کرد و در مورد ایشان نوشت: « امروز سالروز ارتحال این مرد بزرگ است. سید محمود طالقانی، کسی که امام امت(ره) لقب ابوذر زمان را به او داد. در کودکی منزل ما […]

به گزارش سرویس فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رسایی در آخرین پست اینستگرامی خود به سالروز درگذشت آیت الله طالقانی اشاره کرد و در مورد ایشان نوشت:

« امروز سالروز ارتحال این مرد بزرگ است. سید محمود طالقانی، کسی که امام امت(ره) لقب ابوذر زمان را به او داد.
در کودکی منزل ما فقط چند خانه تا منزل این روحانی زاهد اهل سیاست فاصله داشت. البته امروز هم منزل ما در همان نقطه قرار دارد و آن منزل آیت الله طالقانی در خیابان ایران به مدرسه تبدیل شده.

شیرین ترین خاطره من از این مرد بزرگ، مربوط می شود به زمان هایی که ایشان از منزلشان بیرون می آمدند و تعدادی از بچه ها دورشان جمع می شدیم و سید دست در جیبش می کرد و اسم ه یک از ما را می پرسید و به هر کدام ما شکلاتی می داد. گاهی که تعداد بچه ها زیاد می شد، با تقلید از بزرگترها شعار درود بر طالقانی سر می دادیم. این کار شاید هر هفته تکرار می شد.

بعدها که من به حوزه علمیه رفتم و طلبه شدم و اهل تبلیغ، همین یادگاری را که خودش یک روش تبلیغی بود، ادامه دادم و همیشه در جیبم شکلات بود و در دلم یاد آن روحانی سید خوش سیما مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی.

علاوه بر این تصویر کودکی، هیچ‌وقت دو تصویر دیگر از آن مرد بزرگ را از یاد نمی برم. یکی نشستن بر روی زمین در جلسات مجلس خبرکان قانون اساسی و دیگری خطابه آتشین ابوذر زمان در نماز جمعه آن روزها که موجب کینه منافقین از آیت الله طالقانی شد.
منافقین که آن روزها در پیمان با احزاب چپ فکری بودند، برای کم تأثیر کردن حرکت امام، مرحوم آقای طالقانی را به عنوان پدر و رهبر معنوی خود مطرح می کردند، روزی به امام نامه نوشته و برای تعیین تکلیف! فعالیت های خود، اجازه ملاقات خواستند و پاسخ امام به آنان در سخنرانی عمومی این بود: نمی‌خواهد شما خدمت من بیایید، شما سلاح‌ها را تحویل دهید و ارزش‌های اسلام را بپذیرید، من خدمت شما می‌رسم! ولی جماعت منافق با فشار به آیت الله طالقانی در تلاشذبودند تا از طریق ایشان، به اهدافشان برسند. آقای طالقانی که دل پاکی داشت، در جوار همنشینی با امام از نیت شوم این جماعت در نماز جمعه پاسخ منافقان را این‌چنین داد: این جوجه کمونیست‌ها از من می‌خواهند به امام، درس بدهم و مطالبات آقایان را از انقلاب بگیرم غافل از این که من آن‌جا می‌روم تا به نور امام منور شوم. (شادی روحش صلوات)

پ ن: منافقین امروز هم به دنبال پروژه طالقانی سازی در برابر رهبری امام خامنه ای و پنهان شدن زیر عبای او رهبر خودساخته شان هستند و ظاهرا تاحدودی موفق شده اند با این تفاوت که مرحوم طالقانی تا آخر عمر استکبار ستیز، مردمی و زاهد باقی ماند و برای همین هرگز در برابر امامش قرار نگرفت بر خلاف چهره ای که امروز تکیه گاه جریان استکبار در داخل کشور شده است.»
Utarasantitled

Share