حواشی سخنرانی عارف در رشت

شجاع:محمدرضا بوی عزیز و بزرگ ما آقای خاتمی را می‌دهد/رمضانپور:اگر عارف کنار نمی رفت دولت تدبیر و امیدی نبود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عصر امروز همایش اصلاح طلبان گیلان با نام در امتداد امید با حضور محمدرضا عارف در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عصر امروز همایش اصلاح طلبان گیلان با نام «در امتداد امید» با حضور محمدرضا عارف در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.(گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,در ابتدای مراسم بر روی هر کدام از صندلی ها سالن متنی که توسط شورای جوانان حامی تدبیر و امید در استان گیلان منتشر شده بود قرار گرفت. و همچنین شماره ۱۲۱ دو هفته نامه طریقت نو نیز در میان حضار پخش گردید.

*** بوی آقای خاتمی در سالن طنین انداز شده !

* علی صوفی استاندار سابق گیلان و عضو حزب« اتحاد ملت» در این مراسم حضور داشت.

photo_2015-09-10_22-23-58*قبل از ورود محمدرضا عارف به سالن بارها آهنگ های «ای ایران» مجید اخشابی، وطنم سالار عقیلی، یاردبستانی من، «ایران» مرحوم محمد نوری برای حضار پخش گردید.

*هنگام حضور محمدرضا عارف گوینده برنامه با اعلام جملاتی چون ;حضور یار یاور خاتمی را تبریک می گویم , بوی آقای خاتمی در سالن طنین انداز شده , سلام بر دکتر عارف، سلام بر خاتمی، سلام بر اصلاحات به محمدرضا عارف خوشآمد گفت.

*سهیل سجودی دبیر شورای جوانان تدبیر و امید پس مقدمه ای با این مضمون «به نام خداوند بنفشه و باران، درود بر همراهان همیشگی اصلاحات و حاضرین همیشه سبز» اظهار داشت: ایران اسلامی این روزها شاهد اتفاقات میمون و مبارکی در عرصه های بین المللی و داخلی است که جز در سایه سار رهبر انقلاب، اتکا به اصول مترقی قانون جمهوری اسلامی، همدلی و هم زبانی دولت و ملت و تدبیر همه جناح های سیاسی حاصل نمی شد.

وی ادامه داد: جوانان این مرز و بوم به تأسی از جوانان گذشته که حضور خود را در هشت سال دفاع مقدس به اثبات رسانده اند بر آن هستند که مسیر پر پیچ و خم پیشرفت ایران اسلامی را با پشتیبانی و همکاری دولت تدبیر و امید با گامی استوار به پیش برداشته و جای آن دارد که بزرگان این مرز بوم نگاه ویژه ای به آنها داشته باشند جوانانی که در هشت سال دوران دولت گذشته به دلیل برخی اشتباهات مدیریتی در تنگنا و سختی زندگی قرار گرفتند ولی هیچ گاه گوشه عزلت نگرفته و از پشتیبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنداشتند و با امید پیش رو و تدبیر مسئولین امید دارند بیش از پیش به آنها اعتماد کنند.

*** در  قوانینی که باعث محدودیت زنان می شود تجدید نظر گردد

boozari2015-09-10_22-34-25خانم بوذری مسئول کمیته بانوان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در گیلان و دبیر مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با بیان اینکه ایثار و فداکاری محمدرضا عارف باعث شد که پس از سال های سخت و تاریک اکنون شاهد روشنایی، شادی و امید هستیم و امیدواریم شاهد رونق فرهنگی و سیاسی و اقتصادی شاهد باشیم.

وی صحبت های خود را در دوبخش مشکلات زنان و فرهنگیان بیان داشت و گفت: زنان به عنوان نیمی از جامعه نقش چشمگیری را در حماسه سال ۹۲ داشتند و همچنین امروزه در اکثر موارد پیشتاز هستند ولی توجه کمی به آنها می شود که خواهشمندم در این طرز فکر و قوانینی که باعث محدود کردن زنان می شود تجدید نظر گردد.

بوذری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: آموزش و پرورش حجیم ترین بخش دولت است و همه مردم با آن سروکار دارند ولی کمترین توجه به این قشر زحمت کش جامعه می شود و تفاوت بین حقوق فرهنگیان و سایر نهادها بسیار بالاست که این موضوع نیازمند اصلاح نگاه هزینه ای به زیر ساختی ترین نهاد کشور دارد.

وی همچنین در پایات خواستار خرج شدن آموزش و پرورش از دست مسئولین سیاسی شد و گفت: نگذاریم که نمایندگان مجلس و سایر مسئولین در این نهاد دخالت کنند.

*** امکان حذف در جهان امروز از بین رفته است

saleh-jalali09-10_22-36-04رضا صالح جلالی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ششم اسلامی در ابتدا شعر »رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند» از حافظ را خواند که با تشویق حضار همراه بود. وی همچنین اظهار داشت: نه روشنفکران ایران قادر هستند نظامی جایگزین نظام موجود تعین کنند و نه حاکمان ایران قادرند حذف روشنفکران و مصلحان بنشیند. نه اصلاح طلبان می توانند اصولگرایان را نادیده بگیرند و نه اصولگران قادر به حذف اصلاح طلبان هستند، نه ایران می تواند آمریکا را به خاک سیاه بکشاند و نه آمریکا می تواند موقعیت استراتژیک ایران را در منطقه نادیده بگیرند، نه ایران می تواند کاملا به روسیه اعتماد کند و نه روسیه می تواند پای همه خواسته های ما بیاستد و مقاومت کند، امکان حذف در جهان امروز از بین رفته است.

صالح گفت: عصر جنگ سرد پایان پذیرفته است و ابر قدرت ها به تنهایی قادر به تصمیم گیری برای جهان امروز نیستند، در دنیای امروز قدرت های منطقه گسترده ای رو به رشد و توسعه و ظهور و بروز هستند و ما فرصتی برای تأخیر نداریم.

وی افزود: تضاد های های داخلی باید به پایان برسد و یکدیگر را به رسمیت بشناسیم و همان روش مذاکرات خارجی را در مذاکرات داخلی نیز در پیش بگیریم.سیاست نوعی بازرگانی است و نتیجه ی مطلوب در آن بازی برد-برد است.

*** محمدرضا بوی عزیز و بزرگ ما آقای خاتمی را می دهد

shojao_2015-09-10_22-17-19عبدالغفار شجاع مسئول ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در گیلان با بیان اینکه «محمدرضا بوی عزیز بزرگ ما آقای خاتمی را می دهد» (که در این لحظه با تشویق حضار همراه بود)اظهار کرد: در هشت سال دوره احمدی نژاد تمام زحمات دوران گذشته تا ریشه سوخت.

عبدالغفار شجاع افزود: ما نباید زحمات بزرگ مرد سازندگی آقای هاشمی را فراموش کنیم که خودش را فدای نظام کرد (که بازهم تشویق حضار همراه بود) زیرا فشار بسیاری بر روی ایشان بود و به خاطر مردم به صحنه انتخابات آمد و خودش را فدا کرد و رد صلاحیت خورد وتا مهر صلاحیت بر پیشانی کسان دیگری بخورد و هاشمی را اول زدند ولی برای آقای موسوی بعدا اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در دولت گذشته ۹۸ درصد کرسی ها از دولتی تا بالاترین مقام برای آنها بود و هیچ دولتی مانند دولت احمدی نژاد حمایت نشد.

شجاع گفت: امیدواریم مهره های خوبی سرکار بیایند برای مثال فرماندار اصفهان سر و کله خود را برای احمدی نژاد می شکند و نباید چنین فضایی وجود داشته باشد.

*پس از صحبت های شجاع کلیپی به نام پویش امید پخش شد که در آن صحبت های محمدرضا عارف به همراه تصاویر او نشان داده می شد که تعدادی از این تصاویر، تصاویر مشترک عارف با خاتمی بود.

*** اگر عارف کنار نمی رفت دولت تدبیر و امیدی وجود نداشت

*ramzanpoor_2015-09-10_22-20-28رمضان پور رییس ستاد انتخابات دکتر عارف در گیلان با انتقاد از صحبت های زیاد سایر افراد به شوخی گفت: بنده صحبت های خود را به رسانه ها می دهم و وقت را به محمدرضا عارف واگذار می کنم زیرا این وقت برای آقای عارف است.

وی گفت: اگر خودگذشتگی عارف نبود همچنان با جهان قهر و با چالش های فراوانی مواجه بودیم و اگر شما کنار نمی رفتید دولت تدبیر و امید نیز نبود.

عارف در این همایش خصوص اهمیت احزاب گفت: هشت سال پشت دولت احمدی نژاد بودند و اکنون هیچکدام مسئولیت نمی پذیرند ولی اگر حزب داشتیم چنین اتفاقی نمی افتاد.
عارف اظهار داشت: نرخ ۱۲ درصدی مشارکت زنان در مدیریت کشور پایین است و باید برای تقویت آن تلاش کنیم.

وی نسبت به دادگاهی شدن رییس دانشگاه شیراز برای دعوت از علی مطهری هم گلایه کرد.(مشروح اظهارات عارف در خبری جداگانه آمده است)

Share