فرماندار رودسر

حق نداریم تلاش نکنیم و موفق نشویم/رفع معضل اشتغال بزرگترین دغدغه مسئولین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر جانبازی رودسری خطاب به مسئولین گفت: ما حق نداریم تلاش نکنیم، حق نداریم از این فرصت ها استفاده نکنیم و حق نداریم موفق نشویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر جانبازی رودسری در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه شهرستان رودسر گفت: هفته دولت هفته بسیار مناسبی است برای ارائه گزارش عملکرد مدیران شهرستانی به مردم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم ولی نعمتان ما هستند و ما در هر شرایطی باید به آنان گزارش عملکرد دهیم که این روند به لطف خدا در شهرستان رودسر حاکم است.

photo_2015-08-26_17-38-07فرماندار رودسر با اشاره به تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: به حق باید به موفقیت بزرگ تیم هسته ای در مذاکرات انجام شده بپردازیم که این مذاکرات در راستای معنویات مقام معظم رهبری و سیاست های ریاست محترم جمهور اجرایی شد تا تیم مذاکره کننده ما با عزت و اقتدار به نتیجه دست یافت .

وی تصریح کرد:به پایان رسیدن مذاکرات خود تاثیر حداقلی بر مباحث اقتصادی گذاشته است و امیدواریم در دوره پساتحریم اثرات مثبتی از این نتایج دست یابیم.

جانبازی رودسری با بیان اینکه در عرصه های ملی موفقیت های خوبی را کسب کردیم اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت طرحی است که مردم ایران از خدمات شایسته ای در آن برخوردار شدند و مشخصه آن میزان پرداختی بیماران و بستری در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت است که درصد خوبی را شامل شده است و یکی از اقدام های مهم دولت در توسعه عدالت اجتماعی به حساب می ­آید.

وی نقطه عطف موفقیت استانی را در سفر ریاست جمهوری دانست و با اشاره به پروژه های تایید شده در این سفر برای شهرستان روند مثبت را ارزیابی کرد.

جانبازی رودسری با بیان این مطلب که شهرستان رودسر از حضور نمایندگان ریاست جمهوری به خوبی بهره مند شد و پیگیری معاونین وزرا در این شهرستان به روشنی نمود داشته است.

فرماندار رودسر اذعان داشت سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت کلنگ زنی مجموعه ورزشی مثبت بود و برنامه ریزی های کشوری ظرف دو ماه آینده در قالب اعتباری به آن مجموعه اختصاص داده می­شود تا عملیات اجرایی آن آغاز گردد.
وی ویژگی دیگر سفر دکتر ربیعی را برای شهرستان ارتقا درمانگاه تامین اجتماعی به درمانگاه تخصصی دانست که این اقدام بسیار مثبت ارزیابی می­شود.

جانبازی رودسری با تاکید بر اینکه سال عمرانی خوبی را پشت سر گذاشته ایم گفت: ۱۲۵۶ پروژه در سطح استان مطرح شده که از این تعداد ۱۳۶ پروژه آن برای رودسر است با دریافت ۱۲درصداز کل آن برای اجرای پروژه های شهرستان با اعتباری بالغ ۳۰ میلیارد ریال و تاثیرگذاری ۱۵ دستگاه بر آن از ثمرات خوب ارزیابی شد. جانبازی در ادامه با تاکید بر اقتصاد مقاومتی افزود پروژه های شهرستان براساس این الگو تعریف شده اند و این الگو را از سیاست های مستمر خود نام برده اند که همواره باید ادامه داشته باشد.
وی در ادامه مطالب خود به ضریب شاخص آسفالت راه روستایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این شاخص به ۴۰درصد ارتقا یافته است و  تا متوسط استانی چند درصد فاصله داریم که طی دو سال گذشته این روند قابل مشاهده نبود.

فرماندار رودسر ضریب گاز رسانی را در روستاها بنا به ضریب برخورداری در استان ۹۹/۶ درصدو در شهرستان ۹۹/۷ درصداعلام کرد و گفت: این شاخص در روستا ۷۶/۳ درصدو در شهرستان ۸۰/۴ درصداست که از محل بند ق ۱۹ روستا را برای گاز رسانی انتخاب نموده ایم.

جانبازی تاکید کرد تهیه و اجرای طرح هادی از گزینه هایی است که ضمن تشکر از مدیر مربوطه باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا این شاخص هم به متوسط استانی نزدیک شود.

فرماندار رودسر با بیان این مطلب که درحال حاضر رفع معضل اشتغال بزرگترین دغدغه مسئولین است و این موضوع از اصلی ترین موضوعات کشوری است گفت: سایت نفتی سردار جنگل بزرگترین هدیه در جهت رفع این معضلات در شمال کشور است که از این طریق اشتغال را برای استان های شمالی به ارمغان خواهیم آورد.

جانبازی با اشاره به شاخص کاهش رفع اشتغال آن را تا پایان سال ۹۱ در سطح استان۱۵/۵ درصد که دومین استان در این زمینه بود که الحمدا… در سال ۹۲ این میزان به ۶/۱۳ درصدکاهش پیدا کرد و رتبه کشوری ما نیز به پنجم رسید .
وی این شاخص را در سال ۹۳ ، ۱۳/۲ درصد به همراه استان گلستان به رتبه هشتم رسید و برای اولین بار در بهار امسال این شاخص در استان به۱۰درصدرسید و در شهرستان ۹/۳ درصدرسید که از متوسط استانی پایین تر است و روند رو به جلویی در پیش داریم.

فرماندار رودسر تاکید کرد با شعار هر مهارت یک شغل با تکیه گاه جوانان تحصیل کرده در قالب نیازسنجی آموزشی در بخش های مختلف مطرح و پیگیری شده است و این مساله ارتباط مقابل با بخش کشاورزی و گردشگری دارد که اگر به این پتانسیل ها نپردازیم مطمئناً نخواهیم توانست در بحث اشتغال موفق باشیم که تمامی این موارد در سایه همدلی و همزبانی محقق خواهد شد.
وی در پایان خطاب به مسئولین گفت: ما حق نداریم تلاش نکنیم، حق نداریم از این فرصت ها استفاده نکنیم و حق نداریم موفق نشویم, باید تلاش کنیم از فرصت ها بهره جویم تا موفق شویم و این موفقیت در سایه سال همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولین محقق خواهد شد.

Share