حضور موفق واحدهای صنعتی ،صادراتی برتر گیلان در نمایشگاه شیرینی و شکلات

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر توسعه صنعتی و بنگاه های صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : ۴ خوشه شالیکوبی ، چای ، زیتون و اخیرا توسعه خوشه کسب و کار کلوچه در استان پیاده سازی شده است . چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت،شیرینی و شکلات […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر توسعه صنعتی و بنگاه های صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : ۴ خوشه شالیکوبی ، چای ، زیتون و اخیرا توسعه خوشه کسب و کار کلوچه در استان پیاده سازی شده است .

DSC_0038چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت،شیرینی و شکلات ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید ، که ذینفعان و عامل توسعه خوشه کسب و کار کلوچه استان گیلان به جهت آشنایی با ماشین آلات و دیدار با تولیدکنندگان این محصولات و شناخت مناسب از چگونگی مراحل تولید کیک و کلوچه به لحاظ کمی  وکیفی از غرفه های این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند .

محمد حسن واحدی مدیر توسعه صنعتی و بنگاه های صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان بیان داشت : مجموعه ای از بنگاه های کسب و کار که تولیدات یا خدمات آنها مشابه بوده و در یک منطقه جغرافیایی و در مجاورت یکدیگر متمرکز شده اند و دارای فرصت ها و تهدیدهای مشترک هستند تشکیل یک خوشه را می دهند .

وی در ادامه افزود : تا کنون ۴۲۹ خوشه کسب و کار در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰۵ خوشه پیاده سازی شده است و در استان گیلان خوشه های شیلات ، ابریشم ، فندق ، شن و ماسه ، مرغ گوشتی ، ادوات کشاورزی ، بادام زمینی و گردشگری انزلی شناسایی شده است و ۴ خوشه شالیکوبی ، چای ، زیتون و اخیرا توسعه خوشه کسب و کار کلوچه پیاده سازی شده است و با توجه به وجود پتانسیل کلوچه در شرق گیلان و کلوچه سنتی فومن در غرب ، این خوشه مورد توجه خاص صنعتگران گیلانی واقع شده است .

محمد حسن واحدی در خصوص اهمیت پیاده سازی خوشه ها بیان داشت : پیاده سازی  خوشه ها راه حل مناسبی برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل هاست تا فضای عمومی کسب و کار رونق یابد و به سمت اقتصادی تولید محور و صادرات محور حرکت کنیم

مدیرتوسعه صنعتی و بنگاه های صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان در پایان بیان داشت : توجه به وجود تورم در فضای کسب و کار و بالا بودن سود بانکی ، بالا بودن قیمت تمام شده کالاها و تولیدات ، عدم رقابت پذیری کالاها در مقابل مشابه خارجی ، کاهش تولید و افزایش قیمت ها پارامترهایی است که در ایجاد خوشه های صنعتی و موفقیت و شکل گیری آن تاثیر دارد که باید مورد دقت قرار گیرد .

لازم به ذکر می باشد که،در بازدید از نمایشگاه ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت ، شیرینی و شکلات ایران از غرفه های استان گیلان از جمله شرکت های نادی ، نادری و پیمان بازدید به عمل آمد .

Share