حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم افتتاح همزمان 141 کلاس درس

حرکت توسعه در گیلان شتابان است/نگاه دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش ، نگاهی ویژه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم افتتاح همزمان ۱۴۱ کلاس درس استان گیلان در رشت گفت: از فاصله سفر استانی هیات دولت به گیلان که مدت کمی از آن می گذرد، شاهد تحول اساسی در این استان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم افتتاح همزمان ۱۴۱ کلاس درس استان گیلان در رشت گفت: از فاصله سفر استانی هیات دولت به گیلان که مدت کمی از آن می گذرد، شاهد تحول اساسی در این استان هستیم.

(۲۱)وی اظهار داشت: شاخصه های رشد توسعه ای در گیلان رو به بهبود است به طوری که در برخی بخش ها از سایر استان های کشور، پیشی گرفته است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ارتقاء شاخص های توسعه ای در گیلان را حق مردم این استان دانست و خاطرنشان کرد: این توسعه شتابان، نشان از وجود همدلی و همزبانی بین مردم و مسوولان در گیلان است.

حجت الاسلام انصاری در ادامه سخنانش خواستار طراحی سند جامع توسعه صنعت استان بر مبنای صنعت سبز، محیط زیست و حفظ منابع طبیعی شد وافزود:صنعت سبز متکی بر اصول دانش بنیان می باشد و پارک های علم و فناوری و تقویت صنعت های دانش بنیان مورد توجه دولت است.

وی اظهار کرد: با ازدیاد جمعیت در کشور و وضعیت خاص اقلیمی استان های گیلان، مازندران و تا حدودی گلستان؛ ثروتی همچون محیط زیست و جنگل را در اختیار دارند که در صورت تخریب، غیرقابل جبران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه این سرمایه های خدادادی به طور فزاینده منشأ رشد، ثروت و توسعه خواهند بود؛ خاطرنشان کرد: توسعه راه ، راه آهن و امکانات حمل و نقل به طور روزافزون گردشگران داخلی و خارجی را به سمت استان روانه می کند.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: حراست و صیانت از عرصه منابع طبیعی به مثابه صیانت از دارایی، ثروت و زمینه برخورداری مردم و ارتقاء سطح درآمدی آنهاست.

وی با بیان اینکه دولت در دو سال فعالیت خویش، نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات فرهنگیان به کار گرفته، افزود: طی این مدت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان نیز علیرغم همه دشواری ها، آماده و تصویب شد که مهرماه امسال یا شاید قبل از آن عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل تنگناهای مالی امسال و سال گذشته به خاطر کاهش قیمت نفت و سایر منابع درآمدی، تخصیص اعتبار برای دستگاه ها مشکل بود اما آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که بالای ۱۰۰ درصد تخصیص را دریافت کرد.

حجت الاسلام انصاری نگاه دولت به دستگاه آموزش و پرورش را نگاهی ویژه دانست و بیان کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش در جهت تسهیل قوانین و مقررات ، رفع نیازها و تخصیص و تامین منابع ، نگاهی ویژه است.

وی با بیان اینکه هرگونه تحول در کشور از رهگذر تحول در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در همه کشورها و مجامع ، نقش ویژه ای دارد و نقش این مجموعه بزرگ در کشور ما منحصر بفرد و بی بدیل است.

معاون پارلمانی رییس جمهور آموزش و پرورش را زیربنای همه تحولات و پیشرفت ها دانست و یادآور شد: بودجه آموزش و پرورش و سرمایه گذاری در آن ، بهترین نوع سرمایه گذاری عمرانی است زیرا عمران و آبادانی فکر و اندیشه را در پی دارد.

گفتنی است به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۲۷ واحد آموزشی با۱۴۱ کلاس درس عصر امروز به صورت همزمان در شهرستان های رشت، آستارا، تالش، املش، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان و لنگرود با اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
(۷)_۰

Share