حجت‌الاسلام ساجدی:آمار طلاق در آستانه اشرفیه بالاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه آستانه اشرفیه گفت: متأسفانه شهرستان آستانه‌اشرفیه یکی از شهرستان‌هایی است که آمار طلاق در آن بالاست و بنده معتقدم باید از ظرفیت روحانیون در پیشگیری از طلاق استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه آستانه اشرفیه گفت: متأسفانه شهرستان آستانه‌اشرفیه یکی از شهرستان‌هایی است که آمار طلاق در آن بالاست و بنده معتقدم باید از ظرفیت روحانیون در پیشگیری از طلاق استفاده کردimg16561598.

حجت‌الاسلام محمد ساجدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار داشت: مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و حفظ روحیه انقلابی گری به‌خصوص در جوانان به‌عنوان سه عامل مهم اقتدار ملی یادکردند.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون دشمنی آمریکایی‌ها افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که از رهگذر ارتباط مداوم با ایران وجه ابرقدرتی خود را به کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان الگو قرار داده‌اند نمایش دهند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه نمایش سازش با ایران توسط آمریکایی‌ها به کشورهای منطقه یکی از اهداف آمریکایی‌هاست افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از تحسین عملکرد دیپلمات‌های کشورمان در مذاکرات ۱ + ۵ تأکید کردند که پس‌ از این هیچ‌گونه مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت.

ساجدی با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات امسال بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره اهتمام ویژه‌ای به حضور پرشور و حداکثری مردم داشتند و از آرای مردم به‌عنوان حق‌الناس یادکردند که این تعبیر معظم له نشانه اهمیت تکت تک آرای مردم است.

وی به مراسم تجلیل از نخبگان روز گذشته در آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و گفت: روز گذشته شاهد اقدام ارزشمند اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان آستانه‌اشرفیه بودیم که مهم‌تر از برگزاری مراسم، فراهم کردن زمینه موفقیت برای دانش آموزان است.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به برگزاری مراسم یادواره‌های مختلف شهدا در شهرستان و با تأکید بر لزوم برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: انتظار می‌رود که در این یادواره‌ها از ظرفیت ایثارگران، روحانیون، فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس در شهرستان آستانه‌اشرفیه بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در یکم ذی‌الحجه سال دوم هجری قمری بیان کرد: تأکید ما به‌تمامی خانواده‌ها آسان گرفتن مقوله ازدواج در امور مادی است ولی با وجود سفارش به تسهیل در امور مادی، خانواده‌ها باید نهایت دقت در بررسی مسائل معنوی و اخلاقی را داشته باشند.

ساجدی با ابراز تأسف از آمار طلاق در جامعه گفت: متأسفانه شهرستان آستانه‌اشرفیه یکی از شهرستان‌هایی است که آمار طلاق در آن بالاست و بنده معتقدم باید از ظرفیت روحانیون در پیشگیری از طلاق استفاده کرد.

وی به شهادت امام محمدتقی (ع) در ۳۰ ذی‌القعده سال ۲۲۰ هجری قمری اشاره کرد و افزود: زیبنده است که فضای شهرستان مذهبی آستانه‌اشرفیه در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار با کمک اصناف حتی در حد نصب یک پرده بر سر درب مغازه‌ها رنگ و بویی مذهبی گیرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته نیز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون روزه‌داری از این عبادت به‌عنوان یک رژیم معنوی یادکرد و افزود: ماه رمضان مدرسه درس‌آموزی برای جهاد است که روزه‌داری اثری تربیتی برای تربیت نفس انسان را دارد.

ساجدی بابیان اینکه روزه‌داری تنها مختص دین اسلام نیست گفت: انسان‌ها در دوران مختلف گاهی برای رسیدن به تزکیه نفس و درک اوصاف ملکوتی از خوردن و آشامیدن برخی غذاها پرهیز می‌کنند.

/تسنیم

Share