شیخ جعفر شجونی:

جوان نباید تن‌ لش باشد/مسلمان کسی است که انقلابی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مقام معظم رهبری دلش می خواهد تمام جوانان روحانی و غیرروحانی انقلابی باشد نه اینکه یک تن لش افتاده باشد دنبال شام و نهار و صبحانه عمر تمام شود بروند بمیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا ,جعفر شجونی که به اظهار نظرهای خاص و ویژه معروف است در قامت یکی از مخالفان دولت یازدهم تعریف جدیدی از انقلابی ارائه کرد و مدعی شد دولت انقلابی نیست. متن این گفت‌وگو به صورت کامل برای شما منتشر می شود.

آقای شجونی نظر شما در مورد تندروی چیست؟

shajooniدست بشر این حرف ها را ساخته چهار نفر هم در مجلس خوب و اسلامی و غیرتمند حرف می زنند اسم این ها را می گذارند تندرو. خودشان کندرو هستند اسم دیگران را می گذارند تندرو. سیدحسن نصرالله را می گویند تندرو. خود امام خمینی را می گفتند تندرو. من یادم است در قم بودیم بعضی از علما آرام بودند جرأت نمی کردند اسم اسراییل را بیاورند و جرأت نمی کردند شاه را امر به معروف کنند. جرأت نمی کردند زیر یک اعلامیه را امضا کنند آقای خمینی را می گفتند تندرو. مرحوم شهید محمدرضا سعیدی پدر امام جمعه قم می گفت: عده از علما گفتند این امام خمینی تندرو است ایشان حمله می کند و اعلامیه می دهد” من رفتم پیش امام گفتم:آقا به شما می گویند تندرو” گفت که امام دستش را گذاشت روی شانه من گفت بشین. امام گفت: آقای سعیدی من خواب دیدم تمام ایران را آتش گرفته و من با عبایم این آتش ایران را خاموش کردم.

تندرو چیست؟ این ها تهمت هایی است که می گویند. آدمی که امر به معروف و نهی از منکر می کند بهش می گویند تندرو. بله ماها عادت کردیم به کندروی، مماشات، ساخت و پاخت با ابرقدرت بله ما خیال می کنیم مسلمان هستیم. مسلمان آن کسی است که انقلابی باشد.

مقام معظم رهبری گفتند جوان باید انقلابی باشد یعنی دلسوز باشد، غیرتمند باشد، آماده باشد علیه دشمن، همه شب همدم دیده بیدار باش. مسلمان باید بیدار باشد به ما ایرانی ها گفتند تندرو صدام را به جان ما انداختند. به یمنی ها می گویند تندرو عربستان سعودی را به جان این ها انداختند. خودشان تن لش هستند و کندرو هستند مشغول عیاشی و ثروت و پول و قمار هستند و مسلمانان غیرتمند را متهم می کنند به تندروی. مقام معظم رهبری دلش می خواهد تمام جوانان روحانی و غیرروحانی انقلابی باشد نه اینکه یک تن لش افتاده باشد دنبال شام و نهار و صبحانه عمر تمام شود بروند بمیرند. باید انقلابی بود یعنی باید با فساد مبارزه کرد. هر کسی امر به معروف و نهی از منکر کند بهش می گویند تندرو.

به نظر شما مرز بین افراطی بودن با انقلابی بودن چیست؟

خود ائمه معنا کردند. هر کس از امام جلوتر برود افراطی است عقب تر بیاید تفریطی است. همراه با ائمه باید باشید. یک جا تقیه می کنند اگر همراه آدم باشد با ائمه آن قوم مسلمان واقعی است. هر کسی جلوتر باشد، عقب تر باشد این ها مورد قبول نیست.

آقای نوبخت اشاره می کرد که خط قرمز و مرزی که بین انقلابی بودن و افراطی بودن است، قانون است. نظر شما چیست؟

خوب گفته اگر ما به قانون عمل کنیم نه کندرو می شویم و نه تندرو. به قانون عمل می کنیم. آقایان خودشان به قانون عمل نمی کنند افرادی را که امر به معروف و نهی از منکر می کنند می گویند این ها تندرو هستند. خود آن ها دیگران را متهم می کنند و آن ها انقلابی نیستند. این دولت انقلابی نیست. یک جایی غش می کند طرف کارگزاران و یک جایی هم غش می کند طرف اصلاح طلب ها. انقلابی باید بود. دردمند باید بود. دلسوز باید بود.

مقام معظم رهبری دو سه ماه پیش گفت من انقلابی هستم یعنی تندرو هستم؟ امام تندرو بوده؟ اصل اسلام را اگر بگوییم جلوی رباخواری، زناکاری منکرات را بگیرد می شود تندرو! تندرو یعنی چه؟ مسلمان باید غیرتمند، دردمند و دلسوز باشد.

Share