نماینده لاهیجان خبر داد:

تهیه طرح دوفوریتی کاهش مبلغ یارانه نقدی توسط برخی نمایندگان/ندیمی:با اجرای این طرح یارانه مردم به ۱۵ هزار تومان می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل از تهیه طرح دوفوریتی کاهش یارانه دریافتی در بودجه سالیانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل از تهیه طرح دوفوریتی کاهش یارانه دریافتی در بودجه سالnadimi_9261 (3)یانه خبر داد.

وی افزود: علی مطهری نماینده مردم تهران یکی از طراحان طرح مذکور بوده و در حال حاضر این طرح به امضای ۱۹ نماینده مجلس رسیده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه متذکر شد: به دلیل اینکه طرح مذکور طرحی دوفوریتی است، باید اولویت دوفوریتی آن در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

ندیمی در ادامه با اشاره به دلایل مخالفت خود با طرح پیشنهادی مذکور، بیان داشت: در مواد طرح مذکور آورده شده که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه دریافتی باید به ۳۰ هزار تومان رسیده و از ماه سوم اجرای این طرح، یارانه‌ دریافتی مردم به ۱۵ هزار تومان برسد.

وی افزود: همچنین در این طرح آمده است که باید از ابتدای سال بعد یارانه دریافتی مردم قطع شود و در ازای آن یارانه افراد نیازمند، حتی بیشتر هم شود.

ندیمی در ادامه تصریح کرد: معتقدم طرح مذکور طرح جامعی نبوده و در مورد زیرساخت‌ها در موضوعاتی چون سلامت و اقتصاد ساز و کاری ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موارد معطوف به کاهش منابع یارانه دریافتی در طرح مذکور  در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در موضوع کاهش منابع یارانه‌ دریافتی شبهات زیادی داشته و مواد آن نمی‌تواند این شبهات را برطرف کند، چرا که اگر دریافتی مردم به رقم ۱۵ هزار تومان برسد، این دریافتی دیگر عاقلانه نبوده و لوث خواهد شد.

 

Share