آیت‌الله قربانی در همایش ائمه جماعات، هیئت‌های امنا و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد رشت

تنها داده‌ها در مذاکرات هسته‌ای را در نظر نگیرید/برخی امتیازها داده شد که نباید می‌دادیم اما چاره‌ای نداشتیم/ روحانیون به‌روز باشند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله قربانی با اشاره به اینکه ارتقای علوم به‌ویژه دانش هسته‌ای ایران اسلامی موجب مذاکره ۶ قدرت با ایران شده است، خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته‌ای برخی امتیازها داده شد که نباید می‌دادیم، اما یکی از گزینه‌های دشمنان حمله نظامی به ایران بود و چاره‌ای نداشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سفیر سبز, آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در همایش ائمه جماعات، هیئت‌های امنا و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد رشت با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز گذشته اظهار کرد: ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان با انقلابی بودن، علم‌آموزی و حرکت در راستای امر خداوند و پیامبر (ص) تحقق پیدا کرده است.

gho۵۶وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در برابر استکبار جهانی و دشمنان شیطانی که در صدد خاموش کردن نور اللهی هستند ایستادگی کنیم باید به موضوع ایمان و ارتقای علمی توجه ویژه داشته باشیم.

آیت الله قربانی به عزت‌مندی ملت ایران در دنیا اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی با ایمان و تقوای اللهی توانسته در برابر قدرت‌های بزرگ مقتدرانه ایستادگی کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایستادگی حزب‌الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا به دلیل ایمان به خداوند تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: اگر انسان به الله سرچشمه قدرت جهان متصل باشد در دنیا عزیز می‌شود.

وی افتخار نیروی مسلح کشورها را به داشتن سلاح، تجهیزات و بمب اتم دانست و بیان کرد: ملت ایران به بمب اتم نیاز ندارد و افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود چمران‌ها، باکری‌ها و … است.

آیت الله قربانی بر انتقال معنویت و ایمان توسط روحانیون به مردم در مساجد تأکید کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس روحانیت ۲ هزار و ۲۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و این امر نشان‌دهنده پیشگامی علما در امر ایثار، مقاومت و شهادت‌‌طلبی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسجد و نماز جمعه پایگاه مبارزه با شیاطین و دشمنان است، خاطرنشان کرد: ایمان را باید از مساجد گسترش دهیم و امامان جماعت باید در این زمینه پیشگام باشند.

وی خواستار ترویج روحیه ایمان و تقوا در نسل امروز جامعه شد و اظهار کرد: دشمنان با تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند دل جوانان را از ایمان خالی کنند.

قربانی، وجود اضطراب، خودکشی، طلاق، ازهم پاشیدگی خانواده‌ها و فساد را ناشی از کمرنگ شدن نور ایمان در دل‌ها عنوان کرد و یادآور شد: اگر جامعه ایمان به خداوند داشته باشد می‌تواند خود را در برابر انحراف‌ها حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه امامان جماعت مساجد در سخنرانی‌ها تنها به بیان مسائل سیاسی اکتفا نکنند، بیان کرد: مردم را باید به دین‌باوری و مقدسات دعوت کنیم تا جامعه عطر خدایی داشته باشد.

وی به تشخیص مردم در رفتار مسئولان و روحانیون اشاره کرد و افزود: عمل کردن طبق گفته‌ها توسط روحانیون در رفتار مردم بسیار اثرگذار است.

آیت الله قربانی خواستار ارتقای سطح علمی امامان جماعت مساجد و جمعه شد و تصریح کرد: روحانیون پس از اتمام دروس حوزه به فعالیت‌های روزمره می‌پردازند و توصیه می‌کنم رابطه خود را با کتاب و حوزه‌ها قطع نکنند.

امام جمعه رشت جامعه را نیازمند علم‌آموزی ذکر کرد و گفت: ۲۰ هزار شبهه درباره اسلام، قرآن و دین جمع‌آوری شده و علما باید پاسخگوی این شبهه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای علوم به‌ویژه دانش هسته‌ای ایران اسلامی موجب مذاکره ۶ قدرت با ایران شده است، خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته‌ای برخی امتیازها داده شد که نباید می‌دادیم، اما یکی از گزینه‌های دشمنان حمله نظامی به ایران بود و چاره‌ای نداشتیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: برخی از دوستان تنها داده‌ها در مذاکرات هسته‌ای را در نظر نگیرند بلکه امتیازهای گرفته شده از طرف مقابل را در نظر داشته باشند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه با ارتقای علمی می‌توانیم آخرین سیستم موشکی، تجهیزات دریایی، هوایی و … را در کشور طراحی کرده و بسازیم، یادآور شد: فلسفه ایران اسلامی از ارتقای علمی دستیابی به بمب هسته‌ای نیست.

وی در پایان به حمله ارتش آل‌سعود به مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: اگر عربستان راست می‌گوید به طرف رژیم صهیونیستی لشکرکشی کند.

۴ ۲ ۵۲

Share