از گوشه کنار سیاست در گیلان

تصاویر دیده نشده یکی از فرماندهان گیلانی در یک قدمی صهیونیست ها/رتبه گیلان در میزان تولد,ازدواج و طلاق/یک رودباری مدیرعامل بزرگترین شرکت بیمه کشور شد/واکنش ندیمی به اظهارات عضو شورا/برخی از مدیران گیلان نمی دانند پدافند چیست!/اعدام یک بندرعباسی و یک سیاهکلی در رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

رتبه گیلان در میزان تولد,ازدواج و طلاق

۲۰۱۵۰۴۰۸۱۱۴۶۵۹_rohanifar_8672قاسم روحانی فر در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال ۹۳۵۴مورد واقعه ازدواج در گیلان به ثبت رسیده است که نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته که ۹۷۹۶ مورد ازدواج بود چهارو نیم درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از افزایش امار طلاق در گیلان ابراز نگرانی کرد و گفت: در پنج ساله نخست امسال ۲۸۱۳ طلاق در گیلان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال شش و هفت دهم درصد افزایش داشته است.

روحانی فر با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر صد هزار نفر در کشور ۲۱۰ نفر طلاق می گیرند گفت: خراسان رضوی، گیلان, کرمانشاه و استان تهران دارای بالاترین میزان طلاق در کشور هستند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به پایین بودن میزان تولد در گیلان نسبت به سرانه کشوری گفت:در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ دهم کاهش ولادت داشتیم که البته نسبت به سال‌های گذشته آمار نگران کننده ای نیست.

روحانی فر در ادامه افزود: در همین مدت ۶۷۳۵ نفر در گیلان فوت کردند که نسبت به سال ۹۳, ۶دهم افزایش داشته است.

گیلان پایین ترین و سیستان و بلوچستان بالاترین میزان تولد را در کشور دارند.

یک رودباری مدیرعامل بزرگترین شرکت بیمه کشور شد

۸۸۹۳۰۷۷۴۶۹۹۳۴۵۹۷۵۲۴۰گیلان آنلاین نوشت: با تصمیم وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمود امراللهی از مدیرعاملی بیمه ایران کنار رفت و سید عباس حسینی معاون وزیر تعاون و سرپرست صندوق بیمه روستایی جایگزین وی شد.

پیش از این، وام مسکن بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه ایران و خرید ساختمان بیش از ۳۲۰ میلیارد تومانی در خیابان برزیل تهران خبرساز شده بود.

سید عباس حسینی آغوزبنی اهل رودبار گیلان است.

تصاویر دیده نشده یکی از فرماندهان گیلانی در یک قدمی صهیونیست ها

 

گیلانیان نوشت: تصاویر اختصاصی سایت یاوران گیلان از شهید شاطری در مرز مبارزه با صهیونیستها [ نقطه مرزی مشترک لبنان و اسرائیل ] در کنار محمدرضا رئوفی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که برای اولین بار این تصاویر منتشر میگردد.

حسن شاطری ( سمنان- ۲۴بهمن۱۳۹۱ درلبنان) معروف به مهندس حسام خوشنویس، یکی از فرماندهان سپاه قدس و مسئول بازسازی لبنان بود.پس از شهادت وی، سید حین نصرالله در پیامی درگذشت وی را تبریک و تسلیت گفت.

وی در جریان جنگ ایران و عراق در حوزه مهندسی جنگ، جاده سازی و راه سازی مناطق جنگی فعالیت داشت. با پایان یافتن جنگ در بازسازی کردستان و افغانستان به فعالیت پرداخت. او با نام مستعار حسام خوشنویس به عنوان رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان در لیست تحریم آمریکا قرار داشت.
وی پس از جنگ ۳۳ روزه مسئول بازسازی لبنان گردید.از جمله اقدامات وی می توان به بازسازی کلیساهای جنوب لبنان و بازسازی و تعمیر راه ها و پل ها و همچنین ساخت مسجد قدس در مرز اسرائیل و لبنان است.

وی در مسیر دمشق به بیروت و در جریان رسیدگی به کارهای ستاد بازسازی کشته شد.ارتش آزاد سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که او در حمله ی هوایی اسرائیل به کاروان تسلیحاتی که از سوریه به سمت  لبنان در حرکت بود کشته شده است. این گروه هیئت ایرانی بازسازی جنوب لبنان را پوششی برای فعالیت‌های سپاه پاسداران در کشورهای لبنان و سوریه می‌داند. اماسایت خبرگزاری العربیهمخالفانبشار اسدرا عامل مرگ او می‌داند.

محمد رضا رئوفی نیز یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گیلان است که هم اکنون طی ۸سال اخیر در سمتهای مختلف مشاوران استانداران مختلف گیلان فعالیتهای اجرایی داشته است .وی از اعضای شورای هماهنگی حزب الله بوده و فعالیتهای هم در زمینه سیاسی اصولگرایان در ادوار مختلف سیاسی گیلان داشته است.

واکنش ندیمی به اظهارات عضو شورا

ایرج ندیمی در روز نوشت های خود در واکنش به اظهارات «رحیم کشاورز»عضو شورای شهر لاهیجان نوشت:

خط قرمز؟!
اقاى…دوماه به پایان عمر شورا نمانده است!؟ (بلکه ) دوسال مانده است!
اقاى… شما که – هیچ کس – را قبول ندارید!؟
گفته مى شود که ؛ رییس جمهور – محترم – مى خواهد بیایند- لاهیجان – مى فرمایى ول کن !
گفته مى شود؛وزیر مى خواهد بیاید- به لاهیجان -مى فرمایى من از این چیزا خوشم نمى اید !؟
گفته مى شود؛ استاندار- محترم – مى خواهد بیاید مى فرمایى…!؟ول کن بابا!؟
گفته مى شود؛حاج اقا قربانى مى خواهد -به لاهیجان- بیاید ( مى فرمایى! ) مى خواهند بیایند که به خانه و محل خودش مى ایند!؟
مى فرمایى که ؛این فرماندار( محترمى ) را که همه دوست دارند -ایشان -هم بد!؟
نماینده را که همه به ایشان اعتماد دارند را هم مى فرمایى بد!( و در سایت اجاره اى اعلام مى کنى من با ایشان مخالفم!؟)
اقایان خدایگانى ،جواد تمیزکار را مى فرمایى بدهستند!!!؟؟
مهران ازاد سرو راکه دوست صمیمى تو بودمى فرمایى بد است!؟ عباس شمس را( هم )مى فرمایى بد…!؟
فلاح چاى ( راهم ) مى فرمایى بد…!؟؟ کوروش مهربان ( را نیز) مى فرمایى بد..!؟
اقاى… مى خواستى رییس شورا باشید ( بفرمایید ) که با خوب بودى ( و هستى )!!!؟؟؟؟
پس نماینده حقّ دارد که بگوید؛با ایشان مخالفم !( وقتى شما چند ماه پیش مخالفت با نماینده را آن هم نه در جمع سه نفره !بلکه در روزنامه اجاره اى علنى بیان کرده بودیدایشان به صورت خصوصى ان هم در جمع سه نفره اى که خودشان اورا دعوت وبه مشورت در خانه خودشان طلبیده بودند گفت!
image_800_220
– برخلاف شما که در روزنامه ان هم بدون ضرورت اعلام مخالفت داشتید )
( اگر نماینده براى حفظ ارامش شهرستان وبراى جلوگیرى از خط اختلاف ونیز براى همکارى با دیگر منتخبین از دولت تا فرماندار ونماینده ونماینده ولى فقیه وامام جمعه شهرستان ان هم در پاسخ به اصرار در پرسش سه نفر! ان هم در خانه اى مصلحت ذهنى خویش را اعلام داشت)( وشما هم الان’ هم از بیان نظرات دشمنانه باهمه استنکاف نداریدچه برسد به اینکه اگر…)
١-ایا شما به نمازجمعه شهرستان تشریف مى برید؟
٢- ایا به استقبال نماینده ولى فقیه مى رفتید؟
٣- ایا با فرماندار ومدیران رابطه اى در جهت حلّ مشکلات برقرارمى کردید
۴- ایا با وکلا ووزراء رابطه روشمندى در شهرستان تعریف مى گردید
۵- ایا از ظرفیت نماینده در شهرستان استفاده لازم برده مى شد
۶- چرا نماینده براى شهرهاى دیگر ( سیاهکل ، رودبنه ، دیلمان ) نظر ندادند؟!
ایا اگر از ایشان در ان خانه با دعوت قبلى صاحبحانه! از یک شب پیش ‘در خواست نمى شد پاسخ مى دادند؟!
ایابه نظر شما اوّلا خودشان بدون دعوت قبلى به ان خانه واجتماع سه نفره رفتند ثانیاً اگر پرسش نمى شد جواب داده مى شد ثالثاًاگر در پاسخ به اصرار انها نظر شخصى رابراى ارامش حفظ شهر وشهرستان نمى دادند بى ادبى نبود؟! رابعاً ایا در پاسخ به درخواست شما در قضیه شهردار نماینده پیش از این به رشت نیامده بودند !؟)

برخی از مدیران گیلان نمی دانند پدافند چیست!

به گزارش خبرنگار درسیاهکل، امیر مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل اظهار داشت: در مدت زمان کوتاهی که مسئولیت جدید خود را پذیرفته ام، متوجه شدم برخی از مدیران نمی دانند که پدافند چیست. به همین دلیل قصد آمدن به شهرستان ها را گرفتم.

اعدام یک بندرعباسی و یک سیاهکلی در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری گیلان، مردی ۳۴ ساله اهل بندرعباس به جرم حمل ۳ کیلو و ۷۰۰ گرم شیشه و ۲۰ لیتر مواد اولیه ساخت شیشه اعدام شد.

همچنین مردی ۴۵ ساله اهل سیاهکل به جرم حمل یک کیلوگرم کراک در زندان مرکزی رشت اعدام شدند.

Share