در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال

تذکر استاندار گیلان به اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان:در ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد دقت لازم را داشته باشید/تکالیف دستگاه‌های مشخص است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی بر رصد تحقق سهم تسهیلات پرداختی گیلان توسط بانک‌های عامل تاکید کرد و افزود: تکالیف دستگاه‌های مشخص است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید در ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد دقت لازم را داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار صبح امروز در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال در سال ۹۴ از بررسی اجرای تعهدات بانکها در خصوص تسهیلات سفر فروردین ماه دولت به گیلان خبرداد

IMG_4210دکتر نجفی با اشاره به اینکه در توسعه‌ی پایدار باید حضور موثر بخش خصوصی مشاهده شود گفت : باید بخش خصوصی را در نوآوری‌ها، کارآفرینی و ایجاد اشتغال به صورت گسترده وارد کرد و منابع ملی را در صورتی که شامل آنها شود اختصاص دهیم.

استاندار گیلان توسعه پایدار را نیازمند حضور بخش خصوصی در عرصه خواند و بیان کرد: دولت به‌ تنهایی نمی‌تواند کارآفرینی ایجاد کند و اگر منافع ملی در راستای توسعه شامل حال بخش خصوصی می‌شود از این امر استقبال می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اختصاص سه هزار و سیصد میلیارد تومان تسهیلات در سفر ریاست محترم جمهور به گیلان خاطر نشان کرد : بانک‌های عامل استان جمع‌بندی لازم درخصوص پرداختی‌های تسهیلات سفر هیئت دولت را ارائه نمایند تا در جلسه ویژه‌ای وضعیت تحقق تعهدات بانک‌ها در این سفر بررسی شود.

وی با قدردانی از دستگاه‌ها و بانک‌های عاملی که تلاش جدی در حوزه ایجاد اشتغال داشتند گفت : تغییرات و رشدی که در آمار نرخ ایجاد اشتغال ارائه شده حاصل اقدامات موثر پرداخت تسهیلات در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، مشاغل خانگی و دیگر حوزه‌ها بوده است.

استاندار گیلان برگزاری جلسات کارگروه اشتغال را یکی از مهمترین جلسات استان دانست و تصریح کرد : بحث توسعه‌ی اشتغال یکی از اهداف اصلی نظام است و مدیران دستگاه‌ها و بانک‌های عامل استان در این جلسات باید حضور موثر و جدی داشته باشند.

وی اطلاع رسانی به همه‌ی تولیدکنندگان درخصوص بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال‌زا را ضروری عنوان کرد.

دکتر نجفی با تأکید بر اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با پیگیری لازم سهم استان را در بخش تسهیلات اشتغال کسب کند خاطر نشان کرد : باید مشخص شود گیلان در بین استان‌های کشور در چه جایگاهی است تا اگر حقوقی تضییع شده باشد در سال جاری جبران شود و مدیران سهم دستگاه خود را از منابع ملی دریافت کنند.

وی بر رصد تحقق سهم تسهیلات پرداختی گیلان توسط بانک‌های عامل تاکید کرد و افزود: تکالیف دستگاه‌های مشخص است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید در ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد دقت لازم را داشته باشد.

Share