حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات:

بیش از ۷۰ درصد اهدافمان در مذاکرات به نتیجه رسید/عده ای در طول مذاکرات با انتقاد شروع به تخریب کردند/رد صلاحیت‌ها را از حالت فردی درآورده ایم/بین ۶۵ تا ۸۶ درصد مردم مذاکرات را موفق ارزیابی کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علوی با اشاره به چهار نظرسنجی به عمل آمده بعد از توافق لوزان اظهار داشت: بین ۶۵ تا ۸۶ درصد مردم از مذاکرات حمایت کردند و تیم مذاکره کننده را در دفاع از حقوق ملت و حفظ خطوط قرمز موفق اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران ,حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات دولت یازدهم به مناسبت هفته دولت میهمان برنامه نگاه یک است.

alavi72871-6390530وی اظهار داشت: دولت در شرایطی کار را تحویل گرفت که صادرات نفت ۸۰۰ هزار بشکه و قیمت آن ۴۰ دلار بود و با تحریم‌های شدید دست و پنجه نرم می‌کردیم.

وی ادامه داد: زمانی کشور ما شرایط صدور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار در بشکه و شرایط تحریمی امروز هم وجود نداشت؛ مضاف بر این که میلیاردها دلار ذخایر کشور هم به کمک دولت‌هایی بود که در این شرایط کشور را اداره می‌کردند و دولت یازدهم با توجه به شرایط تحریمی و صادرات نفت ۸۰۰ هزار بشکه و تحریم‌های بانکی عملکرد مثبت و خوبی را از خود ارائه کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی درباره ویژگی دولت یازدهم ادامه داد: دولت متعلق به جناح خاصی نیست و تنوع گرایش‌های سیاسی در اعضای دولت باعث یک هم‌افزایی شده تا در جهت حل مشکلات گام بردارند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت رئیس جمهور اظهار داشت: وزرا خاستگاه‌هایشان یا سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، یا جهاد سازندگی و یا از بین سربازان گمنام امام زمان (عج) یا از فرهنگیان کشور هستند و ما در دولت هیچگونه قطب بندی نداریم.

وزیر اطلاعات با اشاره به آتش سنگین رسانه‌ای در زمان شروع به کار دولت یازدهم در جهت تضعیف دولت گفت: یک توپخانه سنگین رسانه‌ای ضد دولت فعالیت کرد در صورتی بود که نباید این گونه برخورد می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تأکید کرد: ما یکسری مشکلات با منشأ بیرونی و یکسری مشکلات با منشأ داخلی داشتیم و لازمه آن همراهی و هم‌افزایی عناصر داخلی و عناصر وابسته به نظام بود تا مشکلات کشور حل شود و رهبری نیز فرمودند باید به دولت کمک کرد.

وی با اشاره به این که بنای دولت بر این است که فرزندان انقلاب را دور هم جمع کند، تأکید کرد: راهبرد دولت یازدهم جذب حداکثری و دفع حداقلی است و این دولت به دنبال به حاشیه راندن جریان اصولگرا و یا اصلاح‌طلب و یا جریان مستقل نیست.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: این دولت فراجناحی بوده و متعلق به همه جناح‌هاست و هیچ کسی را به خاطر جناحی بودن به حاشیه نمی‌راند.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که دولت با تدبیر خود جلوی کاهش قیمت نفت را گرفت گفت: دولت موفق شد بخشی از دارایی‌های کشور را آزاد کند.

حجت الاسلام علوی با بیان این که انبار کالاهای استراتژیک که به وضع خطرناکی رسیده بود مورد ترمیم قرار گرفت، خاطر نشان کرد: کارخانجاتی که تعطیل شده بودند و یا به کمترین حد از تولید رسیده بودند خوشبختانه فعال شد.

وی با اشاره به این که شاهد ایجاد امنیت در سرمایه گذاری هستیم، بیان کرد: افراد برای سرمایه گذاری رغبت پیدا کردند.

وزیر اطلاعات با اشاره به آرامشی که در طی ۲ سال گذشته در جامعه حاکم شده است ادامه داد: موارد مطرح شده جزء موفقیت‌های دولت در طی دو سال گذشته است.

حجت الاسلام علوی با اشاره به این که در روزهای اول تحویل دولت عنوان شد که خزانه را خالی به دست گرفته‌ایم گفت: این مسئله مستمسکی شد تا دولت مورد حمله قرار بگیرد.

وی با اشاره به این دولت خزانه را نه تنها خالی به دست گرفت بلکه خزانه منفی بود گفت: دولت در بخش‌های مختلفی با بدهی مواجه بود.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: حدود ۸ هزار میلیارد بدهی به خانواده شهدا داشتیم که خوشبختانه پرداخت شد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به بدهی که مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی بود ادامه داد: در هزینه و درآمد کشور، دولت به اقشار مختلف بدهی داشت.

** با تدبیر بخشی از بدهی‌ها پرداخت شد

وی با اشاره به این که با تدبیر بخشی از بدهی‌ها پرداخت شد و بخشی دیگر نیز باقی مانده است، افزود: یکی از مشکلات تدبیر برای حل اساسی تحریم است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که باید همه حق و حقوق کشور حفظ شود اظهار داشت: باید رژیم تحریم‌ها برداشته شود تا کشور با دست اندازهای کمتری کارها را انجام دهد.

حجت الاسلام علوی با بیان این که مذاکره با کشورها در ارتباط با مسئله هسته ای پیشینه ۱۰ ساله دارد اظهار داشت: تیم مذاکره کنننده به طرف مقابل گفت که شما باید برای رهبر ما اعتماد سازی کنید زیرا فصل الخطاب در کشور ما نظر رهبری است به طوری که آن ها را وادار کرد که بسیاری از خط و خطوط ما را بپذیرند.

وی با اشاره به این که عرصه مذاکرات در حوزه بین‌الملل به مراتب سختتر از بازی در یک مسابقه فوتبال است عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب حمایت‌های زیادی از تیم مذاکره کننده داشته است به طوری که حمایت ایشان سبب دلگرمی تیم مذاکره کننده شد.

** هدایت حکیمانه رهبر انقلاب در طول مذاکرات سبب ایجاد مسیری روشن با حفظ خطوط قرمز شد

وزیر اطلاعات با اشاره به هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در طول مذاکرات افزود: در طول مذاکرات شاهد مسیر روشن و چارچوب مشخصی با حفظ خطوط قرمز بودیم.

حجت الاسلام علوی در جریان مذاکرات شاهد اثرگذاری خوب و سازنده افراد بودیم که دید کارشناسانه و منصفانه ای داشتند اظهار داشت: انتقاد مجموعه منصف ، سازنده و کمک ساز بود.

** عده ای در طول مذاکرات با انتقاد شروع به تخریب کردند

وی با اشاره به این که یک عده ای از عنوان زیبای انتقاد سوء استفاده و شروع به تخریب کردند افزود: در انتقاد باید شخصیت طرف مقابل محترم شمرده شود.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که باید فکر، کار و صحبت‌ها را مورد ارزیابی قرار داد و سپس نقاط ضعف و قوت را برشمرد گفت: نباید در انتقاد شخصیت طرف مقابل شکسته شود.

حجت الاسلام علوی افزود: در برخی از صحبت‌ها از مذاکره کنندگان به عنوان خائن، منفعل و ناتوان یاد کردند لذا باید اظهار داشت که این مباحث در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با بیان این که در دوران دفاع مقدس از نیروهای رزمنده به عنوان قهرمان یاد می‌کردیم گفت: تیم مذاکره کننده علی رغم این که خائن و ناتوان نبود بلکه بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولان مذاکرات در برابر بی صداقتی آمریکا رفتار انقلابی داشتند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که این دولت دولتی است که پیوندش با رهبر انقلاب مستحکم و محکم‌تر است گفت: جزئیات و صورت مذاکرات را در کوتاه ترین فرصت به محضر مقام معظم رهبری می فرستادیم و رهبر با ملاحظه آن ها مذاکره کنندگان را افراد توانمند، شجاع خطاب کردند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به این که در بعضی از صحنه های مذاکرات انسان لبریز از غرور می‌شد گفت: در این مذاکرات اصل غنی سازی به عنوان امر پذیرفته شده از سوی جامعه بین‌الملل تلقی می‌شد به طوری که همه دنیا امروزه تکنولوژی هسته ای ایران را به عنوان یک واقعیت پذیرفته‌اند.

وی با اشاره به این که ما به دنبال ساخت بمب نیستیم و نخواهیم بود ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مذاکره جای بده و بستان است به طوری که این مذاکرات مانند عملیات در دوران دفاع مقدس است.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که اگر فرمانده ای در دوران جنگ وارد عملیات می‌شد و رمز عملیات می‌گفت شاهد محقق شدن ۷۰، ۸۰ درصدی اهداف از پیش تعیین شده‌اش می‌بود ادامه داد: در عملیات‌های نظامی عده ای شهید می‌شدند اما در مقابل شاهد پیروزی می‌شدیم.

حجت الاسلام علوی با بیان این که وقتی ۷۰، ۸۰ درصد اهداف به تصرف رزمندگان می‌رسید رادیو و تلویزیون صحبت از پیروزی می‌کردند افزود: ۷۰، ۸۰ درصد اهداف محقق شده و این که بخواهیم بر روی یک سلسله موارد ذهنیت‌ها را دچار تردید کنیم با انصاف جور در نمی‌آید.

** در طی نظر سنجی به عمل آمده بین ۶۵ تا ۸۶ درصد مردم مذاکرات را موفق ارزیابی کردند

وی با اشاره به چهار نظرسنجی به عمل آمده بعد از توافق لوزان اظهار داشت: بین ۶۵ تا ۸۶ درصد مردم از مذاکرات حمایت کردند و تیم مذاکره کننده را در دفاع از حقوق ملت و حفظ خطوط قرمز موفق اعلام کردند.

وزیر اطلاعات این حمایت مردمی را باعث دلگرمی تیم مذاکره کننده دانست و گفت: امیدواریم شاهد گشایشی در کار کشور باشیم و در نهایت کار و کارآفرینی وارد مرحله جدیدی شود.

حجت الاسلام علوی با اشاره به این که مردم به صورت کلی از مأموریت‌های وزارت اطلاعات آگاهی دارند گفت: مردم در طول ۳ سال گذشته در رابطه با توطئه‌ها و موارد دیگری آگاهی و آشنایی لازم را دارند.

*** وزارت اطلاعات به دنبال ایجاد امنیت و آرامش برای مردم است

وی با بیان این که مردم با رسالت اصلی وزارت اطلاعات آشنایی دارند گفت: وزارت به دنبال ایجاد امنیت و آرامش برای مردم است

حجت الاسلام علوی در ادامه با بیان این که کار اطلاعاتی حساسیت خاصی دارد گفت: هر کاری در معرض آسیب و لغزش است و کار اطلاعاتی نیز به دور از این موضوع نیست لذا برای این که ما بتوانیم کار اطلاعاتی از آسیب‌ها و لغزش‌ها بیمه کنیم برای آن چارچوب تعریف کردیم و چارچوبی که برای دستگاه اطلاعاتی تعریف شده چارچوب شرع، اخلاق و قانون است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص وجه تمایز وزارت اطلاعات با سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دیگر کشورها اظهار داشت: در کشورهای دیگر به دلیل این که آن‌ها به ارزش‌های دینی خاص و یا احکام شرعی خاصی پایبند نیستند دستشان باز است لذا ممکن است از طریق یک سری روش‌های غیراخلاقی و یا غیر انسانی به سمتی بروند که متهم خود را تخلیه اطلاعاتی کنند اما دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به دلیل این که دستگاهی است که در نظامی قرار گرفته که مقید به احکام شرع است نمی‌تواند از هر وسیله ای استفاده کند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: در شرع مقدس اسلام سیستم حکومتی یک وسیله برای اجرای احکام شرع مقدس اسلام است و ایجاد امنیت یکی از وظایف حکومت اسلامی است، سیستم حکومتی برای این است که احکام اسلام پیاده شود لذا وقتی حکومت اسلامی وسیله ای برای اجرا کردن احکام شرع مقدس اسلام است آیا برای حفظ یا تأمین امنیت می‌توان از احکام شرعی عبور کرد؟

*** تدوین راهبرد وزارت اطلاعات مراحل پایانی خود را طی می‌کند

حجت الاسلام علوی در ادامه به اظهارات مقام معظم رهبری در ۱۲ اسفند سال ۸۹ اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در این تاریخ بیانات بسیار راهبردی را مطرح کردند که بر مبنای همان رهنمودهای ده‌گانه مقام معظم رهبری، راهبرد وزارت اطلاعات را تدوین کردیم که مراحل نهایی شدن خود را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: از جمله بیاناتی که ایشان داشتند این است که فرمودند” بنده از هیچ عمل خلاف شرع و قانون در وزارت اطلاعات دفاع نمی‌کنم.

وزیر اطلاعات در خصوص این که مردم چگونه می‌توانند نیروهای اطلاعاتی را شناسایی که این نیروها گمنام هستند اظهار داشت: اگر مردم دیدند فردی خود را منتصب به وزارت اطلاعات می‌کند اما کار خلاف شرع انجام می‌دهد یا رفتار او خلاف اخلاق است از همین جا می‌توانند تشخیص دهند که فرد مورد نظر از وزارت اطلاعات نیست.

*** استقرار ستاد خبری در شهرستان‌ها برای ارتباط مردم با وزارت اطلاعات

حجت الاسلام علوی در پاسخ به این سؤال که آیا به غیر از ۱۱۳ پل ارتباطی دیگری با وزارت اطلاعات وجود دارد یا خیر گفت: ما در هر شهرستانی ستاد خبری مستقر کردیم که مردم می‌توانند به این ستادها مراجعه کنند و همکاران ما از همکاری مردم با این ستادها استقبال می‌کنند ضمن این که پل ارتباطی ۱۱۳ نیز پل ارتباطی بسیار خوبی بین مردم و وزارت اطلاعات است.

*** وزارت اطلاعات مردم محور است

وی با تاکید بر این که وزارت اطلاعات مردم محور است ادامه داد: روابط عمومی وزارت اطلاعات بیشتر صحبت‌های این وزارت خانه را با مردم در میان می‌گذارد اما ستادهای خبری مستقر در شهرستان‌ها حرف مردم را می‌گیرند و وارد چرخه کاری وزارت اطلاعات می‌کنند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از این برنامه در خصوص بحث استعلام صلاحیت‌ها نیز اظهار داشت: ما در وزارت اطلاعات یک زمان کارمان با کادرهای نظامی است که در مورد آن‌ها استعلام صورت می‌گیرد و یک زمان کارمان در مورد افرادی است که امنیت جامعه را تهدید می‌کنند که این دو موضوع کاملاً متفاوت از یکدیگر است.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: بر اساس تعلیمات اسلامی ما به دنبال این نیستیم که در زندگی مردم سرک بکشیم بلکه ما به دنبال ایجاد آرامش و امنیت در جامعه هستیم چرا که امنیت و آرامش بستر رشد فرهنگی جامعه را فراهم می‌کند.

وی تشریح کرد: نگاه ما به کادر و مدیران نظام به عنوان سرمایه نظام است و از این طرف باید از آن‌ها حمایت کنیم تا آن‌ها با دلگرمی به کار خود ادامه بدهند و از طرف دیگر اگر خدایی نکرده متوجه خطایی در آن‌ها شدیم به عنوان صیانت از سرمایه باید تدبیر کرده و او را متوجه خطا و لغزشش کنیم.

وزیر اطلاعات درباره این که اگر وزارت اطلاعات نسبت به استعلامی از سوی یک نهاد جواب منفی بدهد آیا منع قانونی برای به کار گیری فرد مورد نظر در آن نهاد مسئول وجود دارد یا خیر گفت: منع قانونی وجود ندارد ضمن این که در حال حاضر این گونه است که زمانی که از سوی وزارت اطلاعات درباره یک مسئولی نظر داده می‌شود بهتر این است که آن نظر توسط نهاد اعمال شود اما نهاد مربوطه می‌تواند به مسئولیت خودش فرد مورد نظر را منصوب کند که الآن نوعاً وزرا و دستگاه های نظام این مسئله را رعایت می‌کنند

*** رد صلاحیت‌ها را از حالت فردی درآورده ایم/ در بحث احراز صلاحیت‌ها سعی شده صرفاً به گزارشات اکتفا شود

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: در بحث صلاحیت ما بین دو حق قرار می‌گیرد که یکی حق نظام است و دیگری حق مردم، حق نظام این است که باید امانت را به اهلش بسپاریم و در مورد حق مردم نیز بحث آبروی افراد مطرح است که اگر خدایی نکرده بدون دقت لازم صلاحیت فردی رد شود ممکن است این فرد آسیب ببیند لذا برای این که ما بتوانیم جمع بین دو حق را داشته باشیم یک سری تصمیمات گرفتیم به این صورت که اولاً رد صلاحیت را از حالت فردی درآوریم و کارشناسان ما نیز می‌توانند نظر دهند اما نظر کارشناسان باید در مدیریت نیز بررسی شود ضمن این که سعی شده صرفاً به گزارش‌ها اکتفا نشود.

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد ذکر شده یک شورای تایید صلاحیت در نظر گرفتیم که متشکل از ۷،۸ نفر از کسانی هستند که در این زمینه خبره‌اند و یک روحانی متدین نیز در رأس آن‌ها قرار دارد تا با آبروی کسی بازی نشود.

*** کار وزارت اطلاعات احراز صلاحیت نیست

وزیر اطلاعات در خصوص این که چه معیارهایی برای تایید صلاحیت افراد در وزارت اطلاعات وجود دارد گفت: کار وزارت اطلاعات در بحث صلاحیت‌ها، احراز صلاحیت نیست بلکه کار وزارت اطلاعات این است که احراز کند که فردی عدم صلاحیت نداشته باشد.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره این که نگاه وزارت اطلاعات به بحث فتنه چگونه است اظهار داشت: مقام معظم رهبری فتنه را به عنوان خط قرمز نظام اعلام کردند که چارچوب‌های آن کاملاً مشخص است

وی ادامه داد: این که صرفاً فردی در ستاد انتخاباتی کاندیدایی فعالیت می‌کرده نمی‌توانیم او را جزئی از فتنه بدانیم و یا این که اگر فردی قبل از بیانات مقام معظم رهبری درباره فتنه مرتکب اشتباه شده نیز اشتباه او قابل بررسی است که از چه نوع بوده و چه نوع تأثیرگذاری داشته است اما در این بین کسانی بودند که آرامش و مشهوریت نظام را آسیب رساندند که در خصوص این افراد دست وزارت اطلاعات برای تایید صلاحیت آن‌ها باز نیست.
وزیر اطلاعات تاکید کرد به صرف این که افراد در انتخابات فعالیتی در ستاد انتخاباتی داشتند یا به کاندیداهای خاصی رای دادند را مصداق فتنه نمی‌دانیم اما حضور در تجمعات، هنجارشکنی‌ها، تعرض به نیروهای امنیتی و ایجاد چالش امنیتی برای نظام مسائلی است که دستگاه امنیتی موظف به برخورد با آن‌ها است.

*** در بحث چالش امنیتی بحث جناح و جریان سیاسی مطرح نیست

حجت الاسلام علوی ادامه داد: در بحث چالش امنیتی مسئله جناح و جریان و گرایش سیاسی وجود ندارد و آن چیزی که برای وزارت اطلاعات مهم است جنبه ضد امنیتی داشتن فعالیت افراد است.

وی درباره نحوه تردد وزارت اطلاعات بر خبرنگاران خارجی و این که وزارت اطلاعات تا چه حدی بر تردد این خبرنگاران اشراف دارد گفت: هر فرد بیگانه ای که وارد کشور او را تحت نظر می‌گیریم ضمن این که باید تاکید شود سرویس‌های جاسوسی در حال حاضر کمتر از این اقدام استفاده می‌کنند چرا که سرویس‌ها جاسوسی الآن می‌توانند با استفاده از فضای مجازی اطلاعات جمع کنند لذا ما برای این که بتوانیم در برابر تورهای سرویس‌های جاسوسی واکسینه کنیم یکی از بهترین راه‌ها این است که خود حفاظتی را در جامعه بالا ببریم که در این رابطه برای مدیران کلاس‌های آموزشی در نظر گرفتیم اما برای جامعه نمی‌توانیم این آگاهی رسانی را داشته باشیم لذا ما برای این که بتوانیم جامعه را در برابر تحرکات سرویس‌ها جاسوسی واکسینه کنیم یکی از بهترین راه‌ها استفاده از رسانه‌ها و روش‌های هنری از جمله، فیلم، سریال است که می‌تواند آگاهی جامعه را در زمینه هوشیاری در برابر ترفندهای سرویس‌های جاسوسی بالا ببرد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: در همین رابطه سال گذشته یک سریال ۷ قسمتی پازل را داشتیم که با استقبال مردم روبرو شد و امسال نیز با همکاری صدا و سیما و انرژی هسته ای سریال تعبیر وارونه یک رویا در ۳۰ قسمت ساخته شد که این سریال نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفت ضمن این که سال گذشته نیز فیلم روباه با همکاری وزارت اطلاعات تولید شد و امسال نیز ان شاالله فیلم‌هایی با همین محتوا برای آموزش این که چگونه به سرویس‌ها جاسوسی نفوذ می‌کنند ساخته خواهد شد.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را به خرج دادند تا امنیت جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشانند گفت: یکی از کارهای وزارت اطلاعات این است که فرصت‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را به موقع گوشزد کند تا به نفع منافع ملی کشور بهره برداری شود ضمن این که تهدیدها را شناسایی می‌کند.

** در طی دو سال گذشته نقطه کور اطلاعاتی نداشتیم

وی با تاکید بر این که امنیت در جمهوری اسلامی ایران به صورت اتفاقی ایجاد نشده گفت: برای کشورهای استکباری خیلی سنگین است که در هر گوشه ای از دنیا صدای انفجار می‌آید الا جمهوری اسلامی ایران و در طول این دو سالی که بنده خدمت‌گزار دولت بودم کمتر مقطعی بود که جریانات تروریستی تلاش نکرده باشند که امنیت جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند اما به فضل خدا سربازان گمنام امام زمان (عج) دست آن‌ها را خوانده‌اند و اشراف فراگیر اطلاعات داشتند و الحمدالله نقطه کور اطلاعاتی نداشتیم و سربازان گمنام امام زمان (عج) امان دشمنان را بریدند.

حجت الاسلام علوی گفت: هلاکت رسیدن برادر عبدالمالک ریگی و سخنگوی جیش الارض

وی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون این که آیا خرابکاری هسته ای یا سرقت محلی صورت گرفته است افزود: زمان ما چنین مورد پیش نیامده است به طوری که خرابکاری قبل از ما انجام شده بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که وزارت اطلاعات در آزادی ۴ سرباز نقش اساسی داشته است گفت: وزارت اطلاعات با همکاری دستگاه‌ها توانست پیکر شهید دانایی فرد را شناسایی کند.

حجت الاسلام علوی با بیان این که توانستیم نیکبخت را که در یمن گروگان گرفته شده بود را آزاد کردیم ادامه داد: در چند ماه گذشته فرزند یکی از سرداران خوزستان را توانستیم از دست گروگان گیران آزاد کنیم.

وی با اشاره به مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان در خدمت به مردم بزرگوار گفت: یک دست تنها صدا ندارد بنابراین وزارت اطلاعات توفیق‌های خود را مدیون سایر نهادهای امنیتی است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: از قوه قضاییه، سپاه ، بسیج و همه اعضای جامعه اطلاعات به دلیل تلاش‌هایشان قدردانی می‌کنم که در برقراری امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران با جان بر کفی همت کردند تا مردم در امنیت باشند و احساس خطر نکنند.

Share