در دو بخش حرفه اي و جنبي

برگزیدگان نخستین دوره جشنواره مجسمه های شنی معرفی شدند+تصاویر مجسمه ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره مجسمه های شنی با عنوان (فورش) در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره مجسمه های شنی با عنوان (فورش) در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

sheni (37)این جشنواره به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با هدف بهره مندی از زبان گویای هنر جهت معرفی جاذبه ها و زیبایی های طبیعی منطقه،ایجاد امکان مشارکت مخاطب به صورت بی واسطه در فرایند شکلگیری اثر هنری، فراهم نمودن بستری برای شادمانی عمومی و تجربه ی فضایی فرح بخش برگزار و مورد استقبال هنرمندان، گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

گفتنی است نخستین جشنواره مجسمه های شنی در دو بخش حرفه ای و جنبی برگزار شده است که بخش حرفه ای بر اساس الگوهای جشنواره های تجسمی به صورت رقابتی با شرایط مندرج در متن فراخوان سازماندهی گردید. متعاقب این فراخوان در مورخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، تعداد ۳۵ گروه از ۱۱ استان کشور جهت شرکت در بخش اصلی جشنواره طرح های خود را به دبیرخانه ارسال نموده که برابر آرای هیات انتخاب در مجموع ۱۵ گروه از ۸ استان مجوز حضور در بخش پایانی جشنواره را به دست آوردند.

در نهایت با نظر هیئت داوران جشنواره متشکل از آقایان امیر شعبانی پور، سعید وحدتی پور و مهران ویسی پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، خانم ها پریسا تقی پور و پروانه رجبی نژاد از تهران برای خلق مجسمه ماهی بزرگ، آقایان احمد حبیبی و سید محمد موسوی از مازندرانبرای خلق اثر انسان رباتی و آقای هادی آریان و سر کار خانم آسیه محمدی از رشت برای ماهی بزرگ افسانه ای حائز رتبه های اول تا سوم و آقای مجید عابدی برای اثر تندیس انسان و آهوان بعنوان برگزیده بخش جنبی جشنواره حائز رتبه های برتر شدند.

در مراسم اختتامیه وتجلیل از برگزیدگان که با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و هنرمندان مجسمه ساز در فرهنگخانه سازمان برگزار شد، مجید فاتحی سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با تاکید بر ادامه برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری،جشنواره فورش را یکی از بخش های جشنواره بزرگ ترنم دریا دانست که با تلاش و همت مجموعه حوزه معاونت متبوع خود در تابستان امسال برگزار شده است.

Share