به همت بسیج رسانه گیلان

بازدید خبرنگاران گیلانی از طرح های اقتصاد مقاومتی و مرکز پرورش زالوی طبی در فومن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز جمع کثیری از خبرنگاران به همراه فرمانده سپاه فومن ,مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان , مسئول بسیج رسانه گیلان و مسئول بسیج سازندگی شهرستان فومن از طرحهای اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز جمع کثیری از خبرنگاران به همراه فرمانده سپاه فومن ,مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان , مسئول بسیج رسdirnnamedانه گیلان و مسئول بسیج سازندگی شهرستان فومن از طرحهای اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, مجموعه پرورش بوقلمون روستای گوشلوندان شهرستان فومن نخستین جایی بود که خبرنگاران از آن دیدن کردند.

یوسف رمضانی نژاد که از پرورش دهندگان بوقلمون است گفت: بنده بعد از سخنرانی رهبر در خصوص اقتصاد مقاومتی به سپاه رفته و بعد از معرفی از دریافت تسهیلات برخوردار شدم و هم اکنون من و همسرم در این کار مشارکت داریم.
رمضانی نژاد با بیان اینکه ۱۵ میلیون وام دریافت کرده ایم ,اضافه کرد: پرورش بوقلمون را با ۵۰۰ قطعه شروع کردیم و امیدواریم بتوانیم این کار را توسعه دهیم.
وی از کمکهای سپاه ناحیه فومن تشکر و قدردانی کرد و گفت: پرورش بوقلمون را با خرید جوجه یک روزه از سیاهکل آغاز می کنیم و این جوجه با قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری می شود و چهار ماه طول می کشد تا جوجه بوقلمون ۸ کیلو تا ۱۵ کیلویی شود.
رمضانی نژاد تصریح کرد: این تعداد جوجه به ۴ تا ۵ تن دان در هفته نیاز دارند ولی سود دهی آن خیلی خوب است و من سعی می کنم که کار را توسعه دهم.

بازدید از کارگاه تولید پرورش زالو

asnnamedدر ادامه خبرنگاران از شرکت تعاونی گیلان لیرو که پرورش زالوی طبی و استریل را دنبال می کند در شهرستان فومن دیدن کردند.
علی رضا تندرو با اشاره به اینکه این کار علمی است , گفت: بازدهی کار طولانی مدت است و زالو در کلینیک بیمارستانی مصرف می شود.

تندرو از ایجاد اشتغال به طور ثابت برای ۲ نفر خبر داد و اظهار کرد: ما به همراه تیمی از دام پزشکی در صدد استخراج آنزیم زالو هستیم و می خواهیم آن را به ثبت برسانیم.
وی از همکاری ۸ نفر در تیم استخراج آنزیم زالو خبر داد و گفت:هم اکنون نوع نگاه ها به زالو و خاصیت طب درمانی آن مناسب نیست. در اجرای این پروژه حمایت نمی شدیم و گرفتن مجوز سخت بود اما با ورود به سپاه و طرح بسیج سازندگی با دریافت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کار خود را آغاز  کردیم.

تندرو از همکاری تعاون , شیلات و صندوق کار آفرینی تشکر کرد و افزود:زمان بازدهی طرح پرورش زالوی طبی بیش از سه سال است. آورده مالی بنده  ۲۰۰ میلیون تومان است و بستگی به کار و استقبال مردم امیدواریم بازدهی خوبی داشته باشیم
وی زالوی طبی را در درمان سر درد و ناراحتی قلبی و پوستی و پیوند اعضا در آرایشگاهای زنانه بسیار مفید دانست و گفت: مهمترین خطر استفاده از زالو در بیماران دیابتی و قند خون بالا است .وی از مشتریان خارجی خرید زالو خبر داد و گفت : ما امروز محصول برای فروش به مشتری نداریم.

وی از پرورش و تولید یکصد هزار قطعه زالو خبر داد و گفت: این زالوها از خون منجمد کشتارگاه تغذیه می شوند.

حمایت سپاه از مشاغل خانگی

۱۲۳dفرمانده سپاه فومن نیز در جمع خبرنگاران گفت:اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم دشمن است.
سرهنگ علی توشه مهمترین تهاجمات دشمن را بعد از جنگ نظامی جنگ نرم در سه عرصه فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی را در هدفش مردمی کردن اقتصاد است.
سرهنگ توشه مهمترین رویکرد شهرستان فومن در حوزه اقتصاد مقاومتی را تقویت بنگاه های خانگی فعال ذکر کرد و گفت: با این بنگاه ها جوانان به تولید مولد می رسند.
وی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طراحان جنگ شب و روز و تعطیلی نداشتند و همیشه مشغول بودند و امروز این بنگاه ها نقش طراحان را دارند و شب و روز نمی شناسند.
فرمانده سپاه فومن از ایجاد بنگاه های خانگی در ۱۵۰ کشور جهان خبر داد و گفت:برای کشورهای اروپایی و امریکایی اشتغال خانگی مزایای زیادی دارد.
وی مهمترین حسن بنگاه خانگی را رسیدگی به کار منزل و فرزند و تعادل بین کار و زندگی ،پایین بودن هزینه راه اندازی و کاهش میزان ریسک کار, امکان کار کردن پاره وقت و … خواند و گفت: این بنگاه ها متناسب با اقشار جامعه است.
توشه از تنوع بیش از ۳۰۶ عنوان مشاغل خانگی خبر داد و گفت: در شهرستان تعدادی از این مشاغل شروع شده است.
وی از کمک حمایت افراد توسط سپاه خبر داد و افزود:با این کار برون رفت از تحریم را خواهیم داشت.

سرهنگ توشه نقش زنان را در اقتصاد مقاومتی بالا دانست و گفت: زنان در مدیریت منابع و اصلاح الگوی مصرف نقش دارند..
توشه بنگاهای خانگی و تولیدی را در تحریم اقتصادی دشمن دور زدن دشمن دانست و گفت: ما در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام در اختیار متقاضیان گذاشته و به ۱۲۴ نفر تسهیلات پرداخت کردیم.
وی اعتبار سال جاری را ۲ میلیارد تومان خواند و گفت:افرادی که طرح جدیدی برای تولید بیاورند در اولویت قرار میگیرند.زیرا از بعضی حرفه مثل پرورش ماهی و .. بخاطر اینکه محصولات استراتژیک ما مثل برنج و چای را تهدید می کنند دیگر حمایت نمی کنیم.

طرح ویژه همگام با کشاورز در بسیج سازندگی

foomedسرهنگ تجربه کار مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در جمع خبرنگاران گفت:از اصحاب رسانه که در این بازدید حضور دارند تشکر ویژه ای می کنم.
وی بحث اقتصاد مقاومتی و تحقق بخشیدن آن را مهم دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی با توجه به درون زا و دانش بنیان بودن افزایش توانمندی کشاورزان را به همراه خواهد داشت .
وی استفاده از ظرفیت اقشار مردم را در اقتصاد مقاومتی مهم خواند و گفت:قرارگاه های جهادی در سیاست گذاری اولیه نقش دارند.
سرهنگ تجربه کار استفاده از ظرفیت حلقه های صالحین و فرماندهان پایگاه و حوزه را در این امر مهم خواند و گفت:کارگاهای اموزشی در شهرستان برای متقاضیان با همکاری شیلات, جهاد و فنی و حرفه ای تشکیل شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از برگزاری بازارچه فروش و طرح ویژه همگام با کشاورز در بسیج سازندگی خبر داد و گفت:بحث اقتصاد مقاومتی توجه به همین رویکردها است.
وی از پرداخت تسهیلات بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال به ۹۴۶ کارگاه در سال ۹۲ خبر داد و افزود: در سال ۹۳ به ۱۳۷۵ کارگاه بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم و برای سال جاری برای ۲ هزار کارگاه ۲۷۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

گفتنی است بازدید اصحاب رسانه از طرح های اقتصاد مقاومتی به همت بسیج رسانه گیلان انجام گرفت.

خبرنگار:زلیخا صفری

photo_2015-09-06_20-46-31 photo_2015-09-06_20-47-05 photo_2015-09-06_20-47-16

Share