از گوشه کنار سیاست در گیلان

اولین تاکسی رشت را ببینید+عکس/انتصاب در محیط زیست گیلان/دغدغه نماینده رشت درمورد شرکت دخانیات گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

اولین تاکسی رشت را ببینید

۱۵-۹-۹-۱۵۳۹۲Captureدرسال ۱۳۲۶ تعداد ۵۰ تاکسی به سفارش خانم فخر الدوله (دختر مظفر الدین شاه) از انگلستان خریداری و وارد ایران شد. در سال ۱۳۲۷ اولین تاکسی به جهت علاقهٔ وی به گیلان با عبوراز خیابان اصلی شهر وارد رشت شد

به گزارش خبر آنلاین، امور تاکسیرانی و صدور پروانه در رشت در ابتدا توسط اداره راهنمائی و رانندگی انجام می‌پذیرفت که در سال ۱۳۴۵ حدود ۲۲۰ تاکسی در شهر رشت مشغول فعالیت بوده‌اند یعنی برای هر ۶۵۰ شهروند یک تاکسی وجود داشت و در سال ۱۳۵۲ شرکت تعاونی تاکسیرانان رشت با هدف خدمات رسانی به تاکسیداران و تاکسیرانان با ۵۰۰ عضو شروع بکار نمود که در سال ۱۳۷۳ به ۱۱۰۰ عضو افزایش یافت. رنگ تاکسیها با توجه به شرایط آب و هوای شهر رشت آبی و سفید و مدلهای ماشین فیات – ولوو – هیلمن و غیره بود که بعدها با تبدیل به اتومبیل پیکان بصورت استاندارد درآمده و رنگ آنها نیز به نارنجی تغییر یافت. و در سال ۱۳۷۲ پس تائید شورای محترم نگهبان برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفرجمعیت منجمله شهر رشت سازمان تاکسیرانی تاسیس و عهده دار مسئولیت فوق‌الذکر گردیده است.

انتصاب در محیط زیست گیلان

طی حکمی از سوی قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ،علی اصغر حجامی به عنوانعنوان سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان معرفی شد.

همچنین از زحمات اله قلی جعفری سرپرست سابق این معاونت قدردانی شد .

نامه نماینده رشت به مدیرعامل شرکت دخانیات ایران

شاهد شمال نوشت: مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای  به مدیر عامل  شرکت دخانیات ایران در خصوص رفع مشکلات مجتمع دخانیات استان گیلان مواردی را مطرح نمود.

در بخش هایی از این نامه در تشریح مشکلات این مجتمع آمده است :« عدم ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی و عدم همکاری دستگاهها و در نتیجه تصرف بخش بزرگی از بازار توسط محصولات دخانی قاچاق ، همزمان صدور مجوز واردات محصولات دخانی با قیمت های پایین یا در سطح محصولات تولیدی شرکت ، افزایش عوارض بیست (۲۰) درصدی برای هر نخ سیگار داخلی وغیره باعث گردیده تا ضمن کاهش شدید فروش و درآمدهای شرکت، ضمن پایین آمدن توانایی شرکت درپرداخت هزینه های پرسنلی ، تولیدات مجتمع های تولیدی سیر نزولی پیدا نموده و قاعدتا نیاز به مواد اولیه و توتون داخلی کاهش پیدا کرده که این امر خرید توتون از توتونکاران را با تهدید روبرو ساخته است .»

مهندس جعفرزاده در ادامه با اشاره به مشکلات پرسنل زحمتکش و شریف مجتمع دخانیات گیلان اظهار داشت :  معیشت  این قشر نیز تحت تاثیر مشکلات کارخانه  قرار گرفته است.

در ادامه نامه نماینده مردم شهرستان رشت به مدیر عامل  شرکت دخانیات ایران  آمده است : « مجتمع دخانیات گیلان نیز بعنوان قطب تولید سیگارت و تنها حوزه عمل آوری توتون در شرکت دخانیات و با حجم عظیمی از سرمایه گذاری در قالب تولیدات ملی ITC و بزرگترین مشارکت خارجی با بیش از ۱۷۰۰ نیروی کار نه تنها بی تاثیر از این تحولات نبوده بلکه می تواند بیشترین تاثیرپذیری را با توجه به حجم و وسعت فعالیت داشته باشد فلذا با عنایت به مشکلات مطروحه شرکت ، دستور فرمائید مراتب با نظر مساعد بررسی و اقدام مقتضی معمول و از نتیجه ذینفع و اینجانب را مطلع فرمایند .»

Share