وزیر بهداشت:

امیدواریم دیگر شاهد عدم درمان مردم به خاطر«نداری» نباشیم/پیشرفت کشور در گرو عقلانیت و تدبیر بدون افراط است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هاشمی گفت: ما معترضیم به اینکه با آنچه به عنوان فرهنگ جهادی و انقلابی انتظار داشتیم فاصله داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هاشمی در بیست و هفتمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس روزهای پایان شهریور را برای همه ایرانیان یادآور خاطرات فراوان دانست و گفت: این روزها یادآور رشادتهای دوران دفاع مقدس است.

hashem۶۴۹MG_4679 copyوزیر بهداشت با بزرگداشت یاد شهیدان دوران جهاد گفت: خاطرات خوبی از آن روزها برای ما مانده است و در عین حال غصه هایی است که باید فرو خورد و بر زبان نیاورد. دوستان ما این افتخار را داشتند که در حالی آخرین جرعه های حیات را بنوشند که همه وجودشان در راه اسلام و انقلاب وقف بود.

هاشمی افزود: شما فرماندهان جوانی بودید که سر از پا نمی‌شناختید و امیدواری‌های زیادی داشتید که بخشی از آنها محقق شد و بخش دیگری از انتظارات برآورده نشد.

وی با اشاره به دوران انقلاب یادآور شد: دانشجویان در اوایل انقلاب دو گروه شدند، عده ای سپاه را تشکیل دادند و گروهی جهاد سازندگی را ساختند. البته تا قبل از فرمان امام کمیته‌های فوق برنامه‌ای وجود داشت که برای آبادانی به روستاها می‌رفتند و کمک می‌کردند اما وقتی که امام فرمودند، سازمان یافته شد و به یک ستاد انقلابی تبدیل شد.

جهاد سازندگی با هدف فقرزدایی اقدامات فراوانی انجام داد

وزیر بهداشت گفت: جهاد سازندگی با هدف فقرزدایی و محرومیت زدایی اقدامات فراوانی انجام داد و در شرایطی که در آن زمان آب و برق و جاده نبود ، به همت شما و دوستان شما در حالی که در دوران دفاع مقدس بودیم شگفتی آفریده شد.

وزیر بهداشت با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: نیروهای مردمی به کمک سپاه آمدند و سپاه و بسیج توانستند خلا نظامی کشور را پر کنند اما در مهندسی رزمی این نیروهای جهاد سازندگی بودند که روزها و شب‌ها کار میکردند تا برای حفاظت از جان رزمندگان همه امکانات مهندسی را ایجاد کنند.

وی افزود: در کنار این تلاش جهادی بود که جهادگران در سایه حمایت امام و مسئولین نظام توانستند آن تحول جدی را در بخش دفاعی کشور ایجاد کنند که هنوز هم نظام از آن سود می‌برد.

هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران امروز ما از دل جهاد سازندگی بیرون آمدند گفت: برخی فکر می‌کردند دولتی کردن جهاد موثرتر خواهد بود و مسئولین دچار تردید شدند که از جهاد حمایت کنند یا آن را در دولت ادغام کنند که دومی اتفاق افتاد و آن تحولی که بعد از این ادغام، نیاز بخش اجرایی کشور بود رخ نداد.

فرهنگ انقلابی و جهادی نقطه مقابل طاغوت بود

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب برخی کار مردم را راه نمی انداختند و حلال و حرام برایشان فرقی نداشت و به بیت المال دست درازی میکردند، آنها را به عنوان فرهنگ طاغوتی می‌شناختیم و در مقابل آن فرهنگ انقلابی قرار داشت که وقتی در سیستم اجرایی قرار میگرفت فرهنگ جهادی نامیده می‌شد.

وی افزود: امروز هم اگر از مدیران جهادی نام می‌بریم باید بگوییم همه به فکر مردم و محرومین باشیم و همه باید در دفاع از آرمان های شهدای انقلاب فعال باشیم. این افراد هر کجای این کشور که خدمت کنند، مدیران جهادی نامیده می‌شوند.

ما معترضیم

هاشمی گفت: ما معترضیم به اینکه با آنچه به عنوان فرهنگ جهادی و انقلابی انتظار داشتیم فاصله داریم. امیدوارم در ادامه میسر در جهتی حرکت کنیم که دیگر شاهد محرومیت نباشیم. شاهد این نباشیم که مردم به خاطر نداری درمان نشوند و شاهد آن نباشیم که مردم به خاطر بیکاری به آسیب های اجتماعی دچار شوند.

پیشرفت کشور در گرو عقلانیت و تدبیر بدون افراط است

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که اگر با میراث ارزشمندی که در اختیار ما است، با عقلانیت و تدبیر و بدون افراط به سمت بهبود وضعیت معیشت مردم حرکت کنیم به طوری که کرامت و احترام مردم حفظ شود، پیشرفت خواهیم کرد. معتقدم امکان ندارد حکومتی موفق باشد مگر آنکه مردمش در رفاه و آسایش باشند. این معنایش دنیاپرستی نیست بلکه اقتدار یک کشور در این است که مردمش در رفاه نسبی باشند.

وی افزود: این مهم میسر نمی‌شود مگر با همدلی عملی و پرهیز از خودخواهی و دسته بازی و پارتی‌بازی. امیدوارم این امر محقق شود وگرنه پاسخگویی به شهدا و خانواده‌ی شهدا کار دشواری خواهد بود.

دکتر هاشمی با اشاره به مشکلات دولت گفت: در شرایط سختی که از نظر اقتصادی برای دولت وجود داشت خوشبختانه موفقیت‌های ارزشمندی بدست آمد. اینکه به فرموده رهبر بزرگوار آرامشی در نتیجه ثبات نسبی در اقتصاد در جامعه ایجاد شده است خوب است. البته کامل نیست و باید رونق اقتصادی رخ دهد و اشتغال ایجاد شود.

نباید توافق هسته‌ای در آستانه انتخابات باعث دودستگی شود

وزیر بهداشت تاکید کرد: نباید موفقیت های دولت در بحث هسته‌ای در آستانه انتخابات باعث دودستگی شود. این در فرمایشات رهبر معظم انقلاب هم در عید فطر بود که نه پشیمان بشویم و نه اینکه تصور کنیم اتفاق خاصی افتاده است که فردا مردم از مسئولین توقعات سطح بالایی داشته باشند و فکر کنند معیشتشان به سرعت دگرگون خواهد شد.

وی افزود: باید از فرصت ایجاد شده نهایت بهره را برد و با عقلانیت و تکیه بر استعداد‌های کشور و نیروی انسانی و دانشمندان ایران در جهت خلق ثروت و کاهش وابستگی حرکت کنیم.

هاشمی گفت: همه کشورها به دنبال نفوذ هستند و اگر ما هوشیار باشیم از آن بخش‌هایی که باعث آسیب خواهد شد جلوگیری میکنیم. معتقدم سلطه اقتصادی باعث سلطه سیاسی و فرهنگی خواهد شد و هدف در واقع همین سلطه فرهنگی ست.

هاشمی با اشاره به اینکه باید واقع بین بود گفت: ما در سال گذشته به دلیل تحریم، با تلاش فراوان و با کمک وزارت نفت توانستیم پول منابع تحقیقات الکترونیک را که ۵۰۰ مرکز علمی ما از آنها استفاده می‌کنند به مراجع بین المللی پرداخت کنیم تا این منابع قطع نشود. منابعی که نزدیک به سه سال قطع بود. باید این مسائل هم دیده شود و از فرصت های پیش آمده در جهت منافع مردم استفاده کنیم.

وزیر بهداشت گفت: باید بدون احساسات و سو استفاده در جهتی حرکت کنیم که به تقویت وحدت ملی بیانجامد نه اینکه در انتخابات با دوقطبی کردن فضا در جهت منافع دشمنان حرکت کنیم.

هاشمی گفت: مردم با انتظاراتی در روز ۲۴ خرداد به پای صندوق رفتند امیدوارم که بتوانیم به آنها خدمت کنیم تا شرمنده مردم، خانواده شهدا و شما همکاران جهادیمان نباشیم.
/ایلنا

Share