اظهارات جالب توجه نعیمی رز نماینده آستارا :

الحاق نمین و بخش ویلکیج اردبیل به آستارا را پیگیری می کنم/بخش شاهرود خلخال نیز به گیلان ملحق شود/با آغوش باز پذیرای این عزیزان هم‌زبان و مرزنشین هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق نمین و بخش ویلکیج اردبیل به شهرستان مرزی بندر آستارا را پیگیری می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق نمین و بخش ویلکیج اردبیل به شهرستان مرزی بندر آستارا را پیگیری می‌کنم.naeimi_403

صفر نعیمی‌رز با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان اردبیل درباره شهرستان آستارا، اظهار کرد: بنده خودم متولد اردبیل و صادره از نمین هستم و اکنون نیز به عنوان نماینده مردم بیدار و قدردان شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس فعالیت می‌کنم.

وی افزود: با توجه به برخی دلایل الحاق نمین و بخش ویلکیج را پیگیری می‌کنم و اعتقاد دارم نمین و بخش ویلکیج اردبیل می‌تواند متعلق به حوزه استحفاظی آستارا باشد و بخش شاهرود خلخال نیز به گیلان ملحق شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتراک زبانی و فرهنگی شهرستان نمین و ۱۳ آبادی تابعه که تمام آنها تالش زبان هستند، ارتباطات گسترده فرهنگی با عنبران شهرستان آستارا دارند و با الحاق این مناطق به گیلان می‌توانیم استقرار فرمانداری ویژه در آستارا را تسریع بخشیم.

وی با تاکید بر اشتراکات جغرافیایی و فرهنگی گسترده بین اهالی مناطق عنبران، سروآباد، جید، پیله‌زیر، میرزانق، میناباد، امین‌جان و نمین اردبیل با آستارا تصریح کرد: بیشتر اهالی این مناطق در طول زمان به اقصی نقاط مختلف گیلان و عنبران‌محله و شیخ‌محله آستارا مهاجرت کردند و وصلت‌های فامیلی بین دو منطقه برقرار است و از علاقه‌مندی آنها باخبریم و با آغوش باز پذیرای این عزیزان هم‌زبان و مرزنشین در مجموعه شهرستان آستارا هستیم.

نعیمی‌رز با بیان اینکه اشتراکات زیادی بین مردم بخش شاهرود خلخال مانند کلور، اسکستان، اسبو، لرد، درو و ماجلان از نظر زبانی و فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشتر مردم این مناطق برای تهیه مایحتاج زندگی، درمان، اشتغال و سکونت با گیلان مراوده داشته‌اند و علاقه زیادی نشان می‌دهند که به گیلان ملحق شوند.

وی شرایط آب و هوای مناطق مذکور را برای استقرار دستگاه‌های کارخانه‌های تولیدی دانست و یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و هزینه کم استهلاک این دستگاه‌ها می‌توانیم با ایجاد کارخانه‌های بزرگ به صورت متمرکز در غرب گیلان شرایط اشتغال و توسعه اقتصادی این مناطق را فراهم آوریم.

/فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share