در نشست خبری فرماندار رشت به مناسبت هفته دولت عنوان شد:

برخی اعضای شورای شهر رشت از لجبازی دست بردارند/قطع درختان قانونی بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدوی برخی اعضای شورای شهر رشت را نیز به پرهیز از لجبازی فراخواند و افزود :وقتی تصمیمی در شورا گرفته می شود جهت گیری علیه آن خلاف قوانین دموکراتیک است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظهر امروز نشست خبری فرمانداری رشت به مناسبت هفته دولت برگزار شد، وفرماندار رشت در این نشست به گزارش عملکرد یک ماهه فرمانداری رشت و برنامه های عمرانی در هفته دولت پرداخت.IMG_5954

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا، مهدوی فرماندار رشت در ابتدا با تجلیل از شهدای دولت, از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دولتمردان واقعی نظام نام برد.

وی از مذاکرات هسته ای به عنوان مهمترین دستاورد امسال دولت یاد کرد که اولا مرهون رهبری فرزانه انقلاب در حمایت از سیاست های دولت تدبیر و امید است و ثانیا به دلیل مقاومت ملت بزرگ ایران و سپس اشراف دکتر روحانی به موضوع هسته ای و شخصیت کاریزمای دکتر ظریف با شناخت کامل از طرف های مذاکره و شناخت کافی از موضوعات مورد بررسی از جمله خطوط قرمز نظام است.

اعتدال قبل از این که یک روش سیاسی باشد یک ارزش اخلاقی است

مهدوی گفت: سیاست های دولت تدبیر و امید بر مبنای جلوگیری از افراط و تفریط بنا نهاده شده و  اعتدال قبل از یک روش سیاسی باشد بنا به فرهنگ قرآنی یک ارزش اخلاقی است، و احترام متقابل به همه انسان هایی است که در محدوده دولت فعالیت می کنند که امید است به عنوان فرهنگ در عموم مردم نیز نهادینه شود.

در این راستا سیاست دولت در بعد کلان ایجاد شور و نشاط سیاسی با احترام به همه جریانات سیاسی و در سطح استان ها مخصوصا در استان گیلان توسط استاندار گیلان و در شهرستان رشت نیز این روال حفظ شد به طوری که در یک سال گذشته شاهد تجمعات و فعالیت های همه جریان های سیاسی در شهر رشت بوده ایم.

افتتاح ۳۴۳ پروژه در هفته دولت

 فرماندار رشت سیاست های دولت تدبیر و امید را در بخش عمرانی بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دانست که با وجود مشکلات پیش رو در هفته دولت ۳۴۳ پروژه با هزینه بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۳۳۲ پروژه با هزینه ۲۶۲ میلیارد تومان در بخش دولتی و ۱۱ پروژه با هزینه ۶۸ میلیارد تومان در بخش خصوصی می باشد که نسبت به نمونه مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۰ درصد افزایش و از نظر مجموع اعتبارات ۱۰ در صد کاهش داشته است.

مهدوی گفت: این پروژه ها در ۹ فصل عمران، مسکن شهری و روستایی با ۱۶۳ پروژه, رفاه و تامین اجتماعی با ۱۳۵ پروژه, کشاورزی با ۲ پروژه, آموزشی با ۷ پروژه ,خدمات مالی، فنی و مدیریت و برنامه ریزی.با ۱ پروژه, فرهنگ و هنر و رسانه جمعی و گردشگری با ۳ پروژه, صنعت با ۱۱ پروژه, انرژی با ۱۸ پروژه, بهداشت و درمان با ۳ پروژه طبقه بندی شده اند.

شورای شهر رشت از لجبازی دست بردارد/وقتی تصمیمی در شورا گرفته می شود جهت گیری علیه آن خلاف قوانین دموکراتیک است

mahdavi_5958در ادامه فرماندار رشت در پاسخ به خبرنگاری در رابطه با هجمه های صورت گرفته علیه شهردار رشت و موضوع قطع درختان همه طرف ها را به رعایت جایگاه قانونی یکدیگر دعوت کرد و از اصحاب رسانه نیز خواست تا به جهت حفظ منافع مردم برای ثبات بیشتر مدیریت شهری کمک کنند و به اختلافات شخصی افراد دامن نزنند.

فرماندار رشت گفت: سیستم یکپارچه شهری شامل شورای شهر به عنوان منتخب مردم و شهردار به عنوان منتخب شورای شهر است.

وی برخی اعضای شورای شهر رشت را نیز به پرهیز از لجبازی فراخواند و افزود :وقتی تصمیمی در شورا گرفته می شود جهت گیری علیه آن خلاف قوانین دموکراتیک است.گاهی این اختلاف سلیقه ها منجر به موضع لجبازانه ای میشود که خیلی بد است.

مهدوی با بیان اینکه خوشبختانه ثابت قدم به امور شهری تسلط دارد ,گفت:به خاطر منافع مردم باید به سمت ایجاد تعامل و ثبات مدیریت شهری برویم و درباره موضع فرمانداری نسبت به طرح سوال و استیضاح شهردار گفت:بعضی چیزها مباح تقبیح شده هستند مثلا در قران کریم آمده طلاق حق است اما بهتر است به سمت آن نروید.استیضاح تنها زمانی صورت می گیرد که دیگر چاره ای نباشد.

قطع درختان بدون توجیه افکار عمومی صورت گرفت اما قانونی بود

در مورد موضوع قطع درختان مهدوی اضافه کرد: قطع اشجار بدون توجیه افکار عمومی صورت گرفت و بهتر بود قبل از آن فرهنگ سازی شود ولی من مورد خلاق قانون و مقرراتی در آن موضوع مشاهده نکردم.

وی موضوع قطار شهری را با توجه به نوع و میزان معابر شهر رشت غیرقابل اجرا عنوان کرد اما اتوبوس تندرو را جزو اولویت های شهری دانست و از شهرداری خواست این موضوع را تسریع کند.

Share