از گوشه کنار سیاست گیلان

اظهارات عجیب و غریب عضو شورا/شانتاژ «خاکی ها» جواب داد/برای سخنگوی آرام و متین کابینه یازدهم/واکنش آقای مدیرکل به هجمه ها/می خواهیم گیلانی بمانیم/شهردار لاهیجان در حال تست زیپ لاین

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

اظهارات عجیب و غریب عضو شورا

bagheri3391_resizeبه گزارش دیارمیرزا سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت در نشست خبری هفته دولت گفته بود قطع درختان قانونی بوده و شهردار رشت مرتکب عمل خلاف قانون نشده است البته پیش از این تعدادی از اعضای شورای شهر رشت نیز قطع درختان را قانونی دانسته بودند اما پس از این «محمود باقری خطیبانی»که از همان آغازین روزهای انتخاب ثابت قدم بار مخالفت با شهردار جدید را روی دوش کشیده است نسبت به اظهارات فرماندار واکنش نشان داد و در گفتگو با یک سایت با بیان اینکه «شک دارم که اصلا مستندات به دست آقای فرماندار برسد، تصریح کرد: آقای فرماندار اصلا در جریان هستند که پروژه های BRT و قطع درختان مصوبه شورا دارد یا نه؟ احساس می کنم اطلاعاتی به دست آقای فرماندار رسیده و ایشان فقط بر اساس همان صحبت می کنند. آقای فرماندار گفته اند که اعضای شورای شهر تنش زا نباشند، بلکه تنش زدا باشند، بنده هم به ایشان می گویم بهتر است کار خودشان را بکنند. نصیحت بنده به ایشان اینست که در جهت هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، به دنبال فضای آزام در شهر باشند چرا که دو انتخابات مهم در پیش داریم و آقای فرماندار وظیفه مهم شان نظارت بر برگزاری درست این دو انتخابات است. »

این اظهارات محمود باقری خطیبانی که هم اکنون نائب رئیسی شورای شهر رشت را نیز برعهده دارد آنقدر عجیب است که گویی وی با ابتدایی ترین قانون شوراها نیز آشنایی ندارد.
طبق آئین‌نامه اجرائی تشکیلات شوراهای اسلامی , شوراها موظند که مصوبات خود را برای تائید به فرمانداری ارسال نمایند بنابراین برخلاف گفته های باقری, فرماندار رشت نه تنها از مصوبات شورای شهر رشت آگاهی دارد بلکه دقیقا کار او بررسی و تائید همین مصوبات است.

در پایان به نظر می رسد اگر جناب مستطاب «محمود باقری خطیبانی» به جای مصاحبه های پشت سر هم و واکنش به هر موضوعی اگر کمی قوانین را هم مطالعه نمایند جای دوری نخواهد رفت.

شانتاژ «خاکی ها» جواب داد

به گزارش دیارمیرزا یکی از سایت ها که از چندی پیش به طور مرتب و روزانه در قالب یادداشت(بخوانید شبنامه) سوالات متعددی از یکی مدیران استان می کرده و عملکرد او را زیر سوال می برده است گویا موفق شده تبلیغات این شرکت را به دست آورد و به خواسته اصلی خود برسد.
از گوشه و کنار به گوش می رسد که مسئولان این سایت که بسیار «خاکی» هستند شخصا به حضور آقای مدیر رفته اند و توانسته اند در نهایت تبلیغات شرکت را اخذ نمایند و اینجاست که باید بگوییم بالاخره شانتاژ «خاکی ها» جواب داد !

شهردار لاهیجان در حال تست بزرگترین زیپ لاین خاورمیانه

به گزارش دیارمیرزا زیپ لاین لاهیجان با طولی بیش از هزار متر از بام سبز شروع شده و به مهمانپذیر جهانگردی حاشیه استخر ختم می شود.طبق اظهارات مسئولان شهری این زیپ لاین بزرگترین زیپ لاین خاورمیانه است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

برای سخنگوی آرام و متین کابینه یازدهم

۱۵-۸-۲۵-۱۹۳۶۴۴nobakhtدر بخشی از یادداشت عبدالله احمدی که در خبرآنلاین منتشر شده آمده است: صراحت لهجه، متانت و لحن بیان، نفوذ کلامش را بالا برده و با صدایی شمرده، مرتب و سنجیده سخن می گوید و کلمات را با بهترین شکل ادا می کند. طراحی جملاتش به گونه ای است که گویی با این سخنوری تنها حکم سخنگویی دولت را کم داشته است.

با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ محتمل ترین گزینه برای سخنگویی کسی نبود جز محمد باقر نوبخت که در زمان انتخابات در قامت سخنگوی ستاد روحانی ارتباط خوبی با رسانه ها برقرار کرده بود و نقش موثری در رساندن پیام روحانی به مردم داشت.

او هر هفته در قامت سخنگو و اغلب با پیراهن یقه دیپلمات مقابل خبرنگاران قرار می گیرد و مواضع دولت را اعلام می کند و در این مدت تمام تلاش خود را به کار برده که ابهامات و سوالات به وجود آمده در حوزه فعالیت های دولت را از برطرف کند.

نوبخت اگر چه ۶۵ سال سن دارد اما  به دلیل ظاهر آراسته ای که همیشه دارد و سعی می کند در برابر رسانه ها و در انظار عمومی خوش پوش حاضر شود ، جوان تر از سن شناسنامه ای اش به نظر می رسد.

نوبخت در برنامه تلویزیونی” شناسنامه ” در رابطه با حضورش در دولت به عنوان سخنگوی دولت می گوید: در جلسه‌ای که شهریورماه ۹۲ با روحانی و دیگر دوستان هیات دولت داشتیم، روحانی گفت که جمع ما نیاز به سخنگو دارد که این کار چندان آسان هم نیست. ایشان به ویژگی‌های یک سخنگوی خوب اشاره کردند که وقتی آن‌ها را می شنیدم در ذهن خودم می‌گفتم این ویژگی ها ارتباطی با من ندارد و در ذهن خودم برای سخنگویی دولت به دنبال افراد دیگری در کابینه می‌گشتم اما در نهایت آقای رئیس جمهور به حقیر لطف کرد و بار بسیار سنگینی به من سپرده شد. گاهی اوقات صحبت ده دقیقه ای با خبرنگاران سخت‌تر از کار شبانه روزی است چون با انتخاب نابجای یک کلمه ممکن است تبعات ناخوشایندی در پی داشته باشد.

او که در ابتدای دولت یازدهم حکم معاونت رئیس جمهور را از حسن روحانی گرفته بود با آغاز به کار مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به دستور رئیس جمهور ریاست این سازمان را نیز عهده دار شد.

واکنش آقای مدیرکل به هجمه ها

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در گفتگو با تدبیرشرق در خصوص برخی هجمه های صورت گرفته می گوید:

دو نوع شیوه برخورد رسانه ای وجود دارد ، یکی نقد هست، تلنگر، یادآوری و جهت دهی ست که به ما کمک می کند جاهایی را که دور ازدید ماست ؛ ببینیم و آن نقدها را به کار ببندیم در جهت رفع مشکلات.

یکی هم تخریب است ، ترور شخصیت است که باید از نقد جدا شود ، حوزه رسانه حوزه مورد علاقه ماست با توجه به اینکه رسانه نماینده افکار عمومی است

اما آنجا که بحث ترور شخصیت است و عمدتا ” هم بر اساس تلقی های نا ثواب وبر داشتهای غلط ،قضاوت صورت می گیرد ، مساله از رسانه جدا می گردد و وارد دلایل شخصی می شود ، به هر حال بخشی به منافع افراد بر می گردد، اگر منافع افراد مشروع و قانونی باشد ، می توانیم پاسخگو باشیم ولی آنجائیکه فکر می کنیم که مناغع نا مشروع وغیر قانونی ست و استفاده ابزاری از رسانه صورت گرفته است ، نمی توانیم پاسخگو باشیم و تلاشی هم نداریم که وقت بگذاریم ، استاندار محترم جناب نجفی هم تاکید کردند که روی این مسائل متمرکز نشویم و به جای آن بیشتر به کار بپردازیم و به آن شکل ، با توسعه استان ، وجاهت یک دستگاه را به نمایش بگذاریم.

شاید گروهی علاقه مند باشند که ما را به وادی کشمکشهای رسانه ای بکشانند و مادچار سر در گمی رسانه ای شویم . اداره کل میراث فرهنگی ، ضمن اینکه به حوزه رسانه احترام می گذارد و ضمن اینکه پاسخگوی رسانه هم هست ، به مباحثی که احساس می کند باعث اختلال در روند کارش می شود ، توجهی ندارد وبیشتر به وظایف خود در زمینه توسعه توجه دارد.و اگر قرار است پاسخی بدهد، بر اساس عملکرد خودش خواهد بود ، بنده به منتقد و مخالف خود احترام می گذارم واین جزو اهتمام جدی ما در حوزه رسانه ست ، ولی خواهش من این است که در واقع ، داوری ها و قضاوتهایمان ، تحلیل هایمان و قلممان به شکلی نباشد که قداست قلم را ازبین ببرد و امیدوارم که بتوانیم حرفه ای گری را در فضای رسانه ای استان تجربه کنیم .

ونکته دیگر اینکه ، تلطیف فضای رسانه ای بستر توسعه یافتگی ست ،جای تاسف است اگر ، فضای رسانه ای به سمت تخریب های ناجوانمردانه ای برود که گاها” حوزه خصوصی افراد است و تلقی ترور شخصیت را به دنبال خودش دارد.

می خواهیــــم گیــــلانی بمانیــــــم

DSC_0516-300x200اسپرو نوشت: ساعت ۹:۳۰ صبح، اولین تماس و گلایه چند دقیقه ای یک شهروند؛ تماس دوم ساعت ۱۰:۰۲ و باز گلایه یک شهروند از تصمیم ناعادلانه آزادراه به همراه کمی عصبانیت؛ تماس سوم و چهارم و پیامک هایی که یکی پشت سر دیگری می آمد حکایت از آن داشت که کاسه صبر بسیاری لبریز شده؛ مبلغ عوارضی که تا دیروز ۱۰۰۰ تومان بوده به ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. احداث عوارضی در جایی نامناسب و اخذ عوارض از مردمی که ساکن منطقه هستند. هر چند که پرداخت عوارض به واقع صحیح و موجب توسعه و آبادانی می گردد. حال که سال ها از احداث عوارضی آزاد راه قزوین – رشت در محدوده امامزاده هاشم گذشته است نمی توان به گذشته بازگشت و پرونده هایی را بازگشایی نمود که دیگر هیچ حاصلی برای مردم ندارد…تنها چشم به فردایی می دوزیم که شاید روزی فرا رسد که مردم خوب و فهیم شهرستان رودبار جهت عبور و مرور در خاک مادری خود عوارضی به ناحق پرداخت ننمایند. ناگفته نماند که مردم شهرستان رودبار خود را جزیی از گیلان می دانند اما با توجه به کم لطفی های صورت گرفته در ادوار مختلف علی الخصوص کم توجهی برخی از مسئولین ارشد، صدا و سیمای گیلان و کمتر توسعه یافتگی این دیار غنی، می رود که نگاه بسیاری از مردم رودبار نسبت به مهجوریت شهرستان برای همیشه نهادینه گردد.پس بدانیم گیلانی بودن افتخار ماست اما به شرط ها و شروط ها….

Share