نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم رژه نیروهای مسلح گیلان

اسلام جنگ در راه خدا را قبول دارد/دفاع می‌تواند آرمان‌های مقدس را حفظ کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در گیلان صبح امروز با حضور مسئولان، مردم و خانواده‌های معظم شهدا در میدان شهدای ذهاب رشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در گیلان صبح امروز با حضور مسئولان، مردم و خانواده‌های معظم شهدا در میدان شهدای ذهاIMG_1330ب رشت برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم یاد‌شده با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: یاد شهدا که در دفاع مقدس شربت شهادت نوشیدند را گرامی می‌داریم.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی تصریح کرد: در دنیا جنگ‌ها برای توسعه قلمرو حکومت و کسب منابع اقتصادی است و این جنگ‌ها جنگ در راه شیطان است اما اسلام جنگ در راه خدا را قبول دارد.

وی با بیان اینکه دولت‌های استکباری برای رسیدن به منابع مادی به دیگر کشورها حمله می‌کنند، گفت: اسلام جنگ را برای تحقق رفاه مردم و برطرف شدن ظلم و تجاوز انجام می‌دهد تا زور و ظلم را از جامعه بردارد و از آن به دفاع مقدس تعبیر می‌شود.

امام جمعه رشت به جنگ عربستان به نیابت از آمریکا در یمن اشاره کرد و افزود: دفاع می‌تواند آرمان‌های مقدس را حفظ کند.

وی با اشاره به حمله عراق در ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ به ایران خاطرنشان کرد: در آن سال ارتش از آمادگی کامل برخوردار نبود اما با رهبری امام (ره) و تبعیت مردم و نیروهای رزمنده و وحدت کلمه، پس از هشت سال جنگ تحمیلی توانستیم استقلال کشور را به دست آوریم.

قربانی با اشاره به اینکه دشمن هرگز از ما صرفنظر نکرده است، یادآور شد: اگر دشمن لبخندی می‌زند برای رسیدن به اهداف شوم خود است بنابراین باید آمادگی کامل در عرصه‌های مختلف را داشته باشیم.

وی به تقدیم شهدای بسیار در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آمادگی کامل با تبعیت از رهبری و با همدلی و همزبانی بین دولت و ملت و حفظ دیپلماسی نرمش قهرمانانه و قوی می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

امام جمعه رشت یادآور شد: امیدواریم با تدبیر رهبری، مجلس و دولت و همسویی ملت بتوانیم موفق و پیروز شویم و بینی دشمنان را به خاک بمالیم.

حرکات نمایشی رژه نیروهای مسلح توسط بسیجیان ناحیه مرکزی رشت در میدان شهدای ذهاب این شهر در حال انجام است.

/فارس

Share