در هفته دولت

استفاده از انرژی خورشیدی برای برقدار کردن سه روستای رضوانشهر و برقدار شدن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سه روستای خیل گوان ، دشت میان و سیاه بیل از روستاهای کوهستانی استان هستند که به دلیل عدم امکان احداث شبکه های برق ، بوسیله انرژی خورشیدی و با استفاده از سیستم های پیشرفته فتوولتاییک برقدار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هفته دولت سال جاری ۳۸۷ پروژه شهری و روستایی با اعتباری بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد .
IMG_5086با تلاش دست اندرکاران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تعداد ۳۸۴ پروژه شهری در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی ، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ترانسفورماتورهای هوایی ، زمینی جمعا به مبلغ۱۵۵۰۲۲ میلیون ریال و ۳ پروژه برق رسانی روستایی به مبلغ ۵۷۲ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید.
در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید دولت همدل مردم ، مبنی بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم ؛ سه روستای خیل گوان ، دشت میان و سیاه بیل از روستاهای کوهستانی استان هستند که به دلیل عدم امکان احداث شبکه های برق ، بوسیله انرژی خورشیدی و با استفاده از سیستم های پیشرفته فتوولتاییک برقدار شدند.

در این سه روستا مجموعا ۴۴ پنل خورشیدی برای ۴۴ خانوار ساکن در روستاهای مطروحه بهمراه تجهیزات مورد نیاز با اعتبار ۵۷۲۰ میلیون ریال نصب و راه اندازی گردید.

شایان ذکر است هم اکنون تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان و روستاهای بالای ده خانواری که داری کد روستایی هستند از نعمت روشنایی برق بهره مند هستند و با برقرسانی به این سه روستا ، تعداد روستاهای برقدار استان به ۲۵۳۸ عدد رسید .

Share