سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی گیلان

استان‌های شمالی حریم خلوت گردشگران نیست/رویکرد نیروی انتظامی جامعه‌محوری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سردار حسین اشتری به گردشگران توصیه کرد در استان‌هایی به‌ویژه شمالی مانند گیلان که از دریا و مواهب طبیعی برخوردارند، در مکان‌های عمومی رعایت شئونات را داشته باشند و آن را حریم خلوت خود ندانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سردار حسین اشتری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی گیلان در سالن شهدای ستاد فرماندهی استان با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع همکاران انتظامی در گیلان و خانواده‌های معظم شهدا اظهار کرد: امیدواریم این همدلی و همزبانی در راستای توسعه و پیشرفت فعالیت‌ها باشد.

ashtari_7849وی با قدردانی از حضور تمام مسئولان گیلان و نیروهای مسلح و سپاه و ارتش، تصریح کرد:امروز به برکت وحدت حول محور رهبری در کشور شاهد رشد و شکوفایی این مرز و بوم هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حوادث تلخ در کشور بوده‌ایم که حرکت گروه‌های ضد انقلاب در استان‌های شمالی و غرب و شرق کشور و جنگ تحمیلی از جمله آن است.

حضور مردم و رهبری مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ را خنثی کرد

وی به امنیت کشور در مقابله با کشورهای پیرامون اشاره کرد و افزود: در کشوری با ثبات و امنیت هستیم و این امر مرهون زحمات تمام کسانی است که در عرصه نظم و امنیت ماموریت دارند.

اشتری نقش مردم را در برقراری امنیت کشور تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: امروز با هدایت‌های مقام معظم رهبری و مشارکت مردم شاهد امنیت باثبات در کشور هستیم و امیدواریم امنیت کامل به کشورهای اسلامی برگردد.

فرمانده ناجا با اشاره به فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: برخی می‌خواستند انقلاب اسلامی را به پرتگاه ببرند اما حضور مردم و رهبری مقام معظم رهبری موجب شد دشمن نتواند در جنگ نرم پیروز شود.

تلاش دشمنان برای اسلام‌هراسی در منطقه

وی حرکت امروز گروه‌های تکفیری و داعش در منطقه را نگران‌کننده خواند و گفت: تشکیل این گروه‌ها تنها راه ضربه زدن به اسلام بود که به نام اسلام حرکت‌هایی در راستای اسلام‌هراسی انجام می‌دهند و دست به جنایت‌های بسیار می‌زنند و امیدواریم شر دشمنان اسلام به خودشان برگردد.

فرمانده ناجا، گیلان را استان فرهیختگان و ولایت‌مدار خواند و ادامه داد: گیلان در دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده و مستحق بهترین نظم و امنیت است و در سال‌های گذشته نیروی انتظامی تلاش خود را برای رسیدن به این هدف معطوف داشته است.

جامعه‌محوری رویکرد نیروی انتظامی است

وی افزایش کشفیات و کاهش جرایم را حاصل تلاش نیروی انتظامی در گیلان عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی برای اینکه جامعه‌محور باشد در کنار مردم است تا امنیت باثبات داشته باشد و این تلاش در گیلان به خوبی صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی بر پیشگیری اجتماعی توسط پلیس تاکید کرد و گفت: رویکرد نیروی انتظامی جامعه‌محوری است.

اشتری گفت: امروز نیروی انتظامی با اقتدار کامل و همراه با رأفت و مهربانی مشغول انجام فعالیت است و اقتدار برای قانون‌شکنان است و امیدواریم این روند ادامه یابد و هر روز محیطی امن و آرام داشته باشیم.

وی رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کارهای پلیس دانست و تصریح کرد: نمی‌خواهیم حقی از کسی ضایع شود و توجه به نیازها و خواسته‌های مردم هدف مهم نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارهای این نیرو را بسیار گسترده خواند و خاطرنشان کرد: در مجموعه‌های خود باید نظارت مستمر داشته باشیم و دستگاه‌های نظارتی استان فعال باشند.

وی آمار ارائه شده توسط پلیس گیلان را نشان‌دهنده رضایت‌مندی مردم این استان از نیروی انتظامی دانست و یادآور شد: هر روز باید بهتر شود و رضایت‌مندی در تمام نقاط کشور افزایش یابد.

اعتماد مردم به پلیس موجب رضایت‌مندی است

ashtari_7888اشتری دلیل اصلی رضایت‌مندی مردم از نیروی انتظامی را اعتماد آنها به پلیس عنوان کرد و افزود: هر کس در کشور مسئولیتی که دارد باید به آن توجه کند که بار امانت را به‌ عهده بگیرد و این مسئولیت‌ها حاصل خون شهداست و به آسانی به دست نیامده و باید با این مسئولیت‌ها بتوانیم پاسخگوی مردم و قدردان اعتماد آنها باشیم.

وی به موضوع مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی گیلان اشاره کرد و گفت: سنوات خدمات قائدرحمتی نشان‌دهنده کارنامه درخشان وی در گیلان بوده و ایشان فردی دلسوز و قابل احترام است.

فرمانده ناجا نظم‌بخشی و کاهش جرایم و افزایش کشفیات را حاصل تلاش قائدرحمتی در گیلان ذکر و از زحمات فرمانده سابق انتظامی استان قدردانی کرد.

وی به معرفی سردار میرحیدری فرمانده جدید انتظامی گیلان اشاره کرد و وی را فردی اخلاق‌مدار و توانمند خواند و تصریح کرد: میرحیدری به مدت سه سال به عنوان فرمانده انتظامی گیلان منصوب شده است.

اشتری رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس در استان‌های کشور را بالاترین سرمایه دانست و گفت: امیدواریم میرحیدری با تجربه خوبی که دارد بتواند ماموریت خود را در گیلان با همکاری مسئولان استانی و رسانه‌ها بانشاط انجام دهد.

استان‌های شمالی حریم خلوت گردشگران نیست

وی به گردشگران توصیه کرد در استان‌هایی به‌ویژه شمالی مانند گیلان که از دریا و مواهب طبیعی برخوردارند، در مکان‌های عمومی رعایت شئونات را داشته باشند و آن را حریم خلوت خود ندانند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه استفاده از تکنولوژی روز به جای نیروی انسانی در نیروی انتظامی را از برنامه‌های این نیرو عنوان کرد و با اشاره به برگزاری انتخابات آینده یادآور شد: امیدواریم با شور و نشاط انتخابات خوبی را برگزار کنیم.

/فارس

Share