استاندار گیلان در آیین افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه

استاندار :نرخ تورم درگیلان ۱۱.۹ است/افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در آیین افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه در رشت از کاهش نرخ تورم در استان خبر داد و افزود : نرخ رشد تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه امسال نسبت به نرخ ۱۲ ماهه منتهی به مرداد سال گذشته در گیلان حدود ۹ درصد و در کشور ۸.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در آیین افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه در رشت از کاهش نرخ تورم در استان خبر داد و افزود : نرخ  رشد تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه امسال نسبت به نرخ ۱۲ ماهه منتهی به مرداد سال گذشته در گیلان حدود ۹ درصد و در کشور ۸.۵ درصد کاهش یافته است.

IMG_4552وی در ادامه با بیان اینکه  این نرخ در مرداد سال گذشته در گیلان ۲۰.۷ درصد  و در کشور ۲۲.۳ درصد است اظهار داشت : نرخ رشد تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه در گیلان براساس گزارش مرکز آمار ۱۱.۹ درصد است که حدود ۲ درصد از نرخ کشوری (۱۳.۸) کمتر است.

دکتر محمد علی نجفی تصریح کرد گیلان در بین استانهای کشور جایگاه دهم کمترین نرخ تورم را دارا است واین آمار به این معنی است که ارزش پول مردم افزایش یافته است.

استاندار گیلان همچنین از برپایی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در شهرستانهای رشت و لاهیجان خبر داد و افزود : در این نمایشگاهها تعداد ۴۲۴ غرفه کالاهایی نظیر لوازم التحریر ، پوشاک ، کیف و کفش ، مواد غذایی و پروتئینی را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه به گیلانیان عزیز عرضه خواهد داشت .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تعداد ۵۵۸ واحد صنفی در استان فروشهای فوق‌العاده خواهند داشت افزود : بصورت همزمان طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس با مشارکت بازرسان اتاقهای اصناف شهرستانهای استان، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی در سراسر استان در حال اجراء می باشد.

IMG_4576 IMG_4630 IMG_4622 IMG_4592 IMG_4577 IMG_4642

Share